Gå til innhold

Bryllupskake

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Vi skal ha fire etasjes bryllupskake med icing-trekk. Klarer ikke helt å bestemme oss for hva som skal være inni, ettersom vi ikke er så glad i vanlig bløtkake med krem.

Vurderer dette: Sukkerbrød-bunn med et lag bringbærfromasj (med hele bær). Så et nytt lag med sukkerbrød og skogsbærfromasj (med hele bær). Er opptatt av det skal være friskt, men blir dette litt kjedelig? :)

Kom gjerne med tips til kaker uten krem og marsipan.

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det fyllet høres nam ut. :)

Ellers så er jo kaker av den typen som på det tredje nederste bildet på denne siden også utrolig fine da. De ser skikkelig delikate ut, og er et alternativ til den klassiske marsipankaken.

Skrevet

Synes det høres litt kjedelig ut ja. Hva hivs du bytter ut sukkerbunn med nøttebunn og den ene fromasjen med sjokolade? Det passer utrolig bra sammen.

Det er en kake som vi alltid pleier å bestille til bursdager etc.

Den er med nøttebunn med raspet sjokolade i, et tynt lag med vaniljekrem, skogsbær eller bringebærfromasj, sjokoladebunn, og fromasj igjen. Utrolig god, alle som har prøvd den syns den er nydelig og har bestilt den selv senere.

Gjest Gjest
Skrevet
Pascal har også nydelige bryllupskaker :)

http://www.pascal.no/

Å, denne ser helt nyydelig ut. Det står at det er pasjonsfruktmousse, men hva består de andre lagene av? Det ser ut som det også er sjokolademousse i den? Kan man ha to forskjellige mousser i samme etasje?

Skrevet (endret)
Å, denne ser helt nyydelig ut. Det står at det er pasjonsfruktmousse, men hva består de andre lagene av? Det ser ut som det også er sjokolademousse i den? Kan man ha to forskjellige mousser i samme etasje?

Uhm .. jeg husker ikke helt hvordan lagene var, men det kan de sikkert svare deg på om du tar kontakt med dem. Det jeg husker er at kaken var fantastisk! :sikle:

Endret av Lilith
Gjest gjesta
Skrevet

Nå kan det hende jeg tar feil, men jeg tror det er sånn at kakebunnen (veldig, veldig tynn, noen millimeter) også er snurret rundt kanten, og så er det fylt med pasjonsfruktmousse. Det mørke du ser på bildet er altså "bunn", og så er det pasjonsfruktmousse. Og de kakene er veldig, veldig, veldig gode!!

Skrevet

Det er bare pasjonsmousse og vanlig bunn i den fra Pascal. Ikke noe sjokolade. Og de er ikke åpne for å bytte ut fyll eller bunn, det spurte vi om. Men den er veldig god da. De har en med skogsbærmousse også, den er også veldig god.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...