Anede Skrevet 5. desember 2002 #1 Skrevet 5. desember 2002 må du betale toll hvis jeg bestiller kjole fra ebay i tyskland?+ hvis så..hvor mye?
Lady79 Skrevet 5. desember 2002 #2 Skrevet 5. desember 2002 hei!! Er ikke sikker, men er ikke toll og avgiftene de samme hvor man bestiller fra i utlandet?? Jeg har bestillt klær fra USA, og har betalt : kjøpesum+porto*1,16*1,24 summen der blir det du betaler totalt. Som sagt...er ikke sikker.....
Gjest Engel, ikke pålogget Skrevet 5. desember 2002 #3 Skrevet 5. desember 2002 Hvis kjøpesummen ikke er over 5000 kr så slipper du å betale toll tror jeg...
june2002 Skrevet 5. desember 2002 #4 Skrevet 5. desember 2002 Hvis ikke tollvesenet har forandret regler nylig, så må man betale moms og toll på varer som er over 200 kr.
june2002 Skrevet 5. desember 2002 #5 Skrevet 5. desember 2002 Og moms er 24% (som blir regnet ut ifra vare og porto) og i toll varierer det avhengig av hvilket stoff det er, men tror den vil bli ca. 16%.
Tiffany Skrevet 5. desember 2002 #6 Skrevet 5. desember 2002 Hei Du må betale moms på varer kjøpt i utlandet i Norge. Om du betaler toll avhenger av om hvor produktet er laget. For eksempel, er det laget innen EU så er det tollfritt men er det laget i USA så betaler man toll. Tiffany
june2002 Skrevet 5. desember 2002 #7 Skrevet 5. desember 2002 Vi er ikke med i EU, og dermed er det toll fra EU land også. Vi har fått svar fra alle disse spm fra Tollvesenet, og hvis ikke det har kommet nye regler de siste mnd er det slik fortsatt. Det er veldig enkelt om du vil ha spesifikt svar på akkurat hvor mye du må betale for det du skal kjøpe, er det bare å kontakte ditt lokale tollkontor. Altså; du får prosentsatsen for din vare er.
Tiffany Skrevet 5. desember 2002 #8 Skrevet 5. desember 2002 Hei Jeg foreslår at dere begge snakker med toll og avgiftsdirektoratet i Oslo. Jeg er redd for at du kan ha blitt feilinformert. Det er ikke toll på alle varer inn til Norge. Jeg har nettopp kjøpt en kokke til over 5,000 som jeg fikk sent fra Danmark, den betalte jeg ikke toll på. Hege
june2002 Skrevet 5. desember 2002 #9 Skrevet 5. desember 2002 Nie, det gjelder med hva man kjøper. Fra tolldirektoratet: ........ en rekke ”industrivarer” skal være fritatt for ordinær toll ved innførsel til Norge med virkning fra og med 1. juli 2002. I korte trekk gjelder dette alle ”industrivarer” unntatt klær (kapitlene 61 og 62) og enkelte ferdige tekstilvarer (posisjonene 63.01 – 63.03). Og sist jeg sjekket kommer brudekjole under kategori klær....
Lereè Skrevet 7. desember 2002 #10 Skrevet 7. desember 2002 Det var en tråd på dette for litt siden, hvor også mange hadde hørt litt forskjellig. Sjekket ut med tollvesenet da og kan bekrefte det june2002 skriver, at på brudekjoler (som går under betegnelsen klær ja) må man betale både toll, på 16%, og moms, på 24%, men mindre varen ikke kostet over 200 kr. Så det blir slik som regnestykket til junibrud03 På sko, tiaraer o.l. er det ingen tollavgift, men fremdeles må det betales moms på 24% Men, det er andre regler på gaver. Disse har jeg ikke undersøkt, men det er sikkert bare å sjekke med tollvesenet der og Har hørt om flere som har fått sendt klær hvor det er merket som gave og da sluppet alle avgifter. Nå kan jo det komme av flaks eller tilfeldigheter og. Jeg slapp nemlig å betale moms på mine sko som jeg hadde bestillt fra USA. Hilsen Lereè
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå