Gå til innhold

Hurtigtog fra Frankrike til London?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har prøvd dette? Søker på togreiser fra Nederland til London og får opp at toget kun bruker 1:25 minutter via Brüssel. Regner med at dette er hurtigtoget som går under sjøen og over til London. Noen som kjenner til dette? Finner lite informasjon på nettet.

Videoannonse
Annonse
Gjest female
Skrevet

Toget fra London til Paris heter Eurostar. Hvis du søker på det på nettet, bør du finne all info du behøver.

Har ikke reist med det, men har hørt at det skal være veldig bra, og kanskje dyrt, men det går jo fort da......

Skrevet

Det går fort hvis alt går som det skal, men jernbanesystemet i England og på kontinentet kan jo få norske flyplassproblemer til å fortone seg som en tur i parken. Jeg dro tur retur Brussel-London for noen år siden, og grunnet uforklarlige stopp, diverse problemer med linjer, perronger, forsinkelser av alle mulige rare slag, tok turen begge veier utrolig mange flere timer enn de to (tror jeg) det var ment å ta... Men vi var sikkert maksimalt uheldige, men god reklame for Eurostar var det definitivt ikke!!

• 2 år senere...
Gjest Pupsilure
Skrevet

Dytter denne opp. Noen som vet?

Gjest Gjest_marenraa_*
Skrevet

Samboeren min og jeg tok dette toget i januar i år. Fant mye nyttig info når vi søkte på eurostar på nettet. Vi tok det fra Paris til London og det tok ca. 2 timer og vi kom fram til london street station i london, som er en sentral stasjon - noe som gjør det lett å komme seg videre derifra med tube. Toget gikk i 300 km/t på det raskeste og var en morsom opplevelse, og ikke minst en kjekk måte å komme seg fra a til b. Anbefaler dere på det sterkeste å ta dette toget hvis dere skal enten fra paris til london eller motsatt. husker ikke prisen, men vi fant ut at det var billigere enn å fly akkurat da vi skulle dra.. og ikke minst mye mindre styr og mer miljøvennlig :)

Skrevet

Åh, så spennende. Jeg og min samboer skal til London midt i juli, og da skal vi ta toget til Paris for å være der ei natt og så dra til London igjen. Vi fant også ut at dette var billigere enn fly :) Gleder meg skikkelig nå, og håper vi ikke støter på problemer slik som Plonk.

Gjest Gjest_marenraa_*
Skrevet

Var jeg som skreiv svaret over, usikker på om jeg kommer med samme navn nå. Synes dere skal glede dere! Vi hadde ingen problemer :) Anbefaler dere likevel å ta to dager i stede for en i Paris. Vi var der i to dager og det er en helt annen rytme der enn i London. Roligere og kjisje som det er; mer romantisk. Deilig å gå hånd i hånd gjennom byen og kose seg. Vi var heldige og fikk med oss messe i sacre ceaur (?) - noe som var veldig koselig :)

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei. Jeg har tatt dette toget flere ganger, men dette var når de stoppa på Waterloo.

Nå har de laget nye traseeèr på engelsk side. noe som gjør det enda raskere :smile: .

Husk at du vil få bedre pris hvis du bestiller i forveien. Eurostar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...