Gjest Gjest_Mimosa_* Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 har plantet flere lavendelplanter ute. Hva kan jeg gjøre med den for å få litt nytte av den? Den lukter o vidunderlig.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Du kan tørke blomstene når de kommer, putte i små poser og ha i klesskapet, f.eks. Eller knipe av litt av planten og ha i badevannet.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Du kan tørke blomstene når de kommer, putte i små poser og ha i klesskapet, f.eks. Eller knipe av litt av planten og ha i badevannet. ← Lukter blomstene sterkere enn bladene? Bare de som kan tørkes?
mabe Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Henger meg på denne...Går det an å ha lavendel inne? Har så lyst på...
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Henger meg på denne...Går det an å ha lavendel inne? Har så lyst på... ← vet ikke om den vil trives inne. det er o en staude. Nå er det bare grønne blader,men geder meg til det kommer blomster. De blir blå. har en mint også,men den lukter også godt. Kan man gjre noe med den+ tror lavendel vil spre seg noe? Som du skjønner kan jeg ikke mye om blomster.
Miranda Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Lavendelen vil ikke spre seg, men den vil med tiden vokse seg større. Det er faktisk en busk. Og så skal den klippes hver vår.
Gjest Gjesta Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Hva kan jeg gjøre med den for å få litt nytte av den? ← Du kan ta stiklinger og selge lavendelplanter til vepsehatere på KG!
Miranda Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 Ta stiklinger var forøvrig en god idé for meg også. Jeg kunne godt tenkt meg flere lavendelbusker. Men med den hastighet de vokser i, tar det vel årevis før det blir en fin størrelse på buskene?
Gjest gjest1 Skrevet 16. mai 2006 #9 Skrevet 16. mai 2006 Jeg har plantet lavendel mellom rosebuskene. Lukta holder lus unna og de nydelige blå blomstene passer godt til roser, spesielt de rosa "astrid lindgren" rosene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå