Anglofil Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Tja, dette er jo bare en test da, men litt morsomt var det å ta den. Testen finner du her. Jeg fikk; Din Score: 12 (0=best - 50=dårligst) Dette er bra! Du er en som ikke ønsker å være fordomsfull, og får det i stor grad til! Du prøver å se situasjoner fra annet ståsted enn ditt eget. Kanskje er du en som har venner som tilhører andre trossamfunn, samfunnslag og ståsted i livet enn deg selv? Mvh Yvonne
Arkana Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Din Score: 11 (0=best - 50=dårligst) Dette er bra! Du er en som ikke ønsker å være fordomsfull, og får det i stor grad til! Du prøver å se situasjoner fra annet ståsted enn ditt eget. Kanskje er du en som har venner som tilhører andre trossamfunn, samfunnslag og ståsted i livet enn deg selv?
Gjest Piper Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Din Score: 16 (0=best - 50=dårligst) Dette er bra! Du er en som ikke ønsker å være fordomsfull, og får det i stor grad til! Du prøver å se situasjoner fra annet ståsted enn ditt eget. Kanskje er du en som har venner som tilhører andre trossamfunn, samfunnslag og ståsted i livet enn deg selv?
Gjest Shadowlyn Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Din Score: 19 (0=best - 50=dårligst) Dette er bra! Du er en som ikke ønsker å være fordomsfull, og får det i stor grad til! Du prøver å se situasjoner fra annet ståsted enn ditt eget. Kanskje er du en som har venner som tilhører andre trossamfunn, samfunnslag og ståsted i livet enn deg selv?
Hilde Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Din Score: 10 (0=best - 50=dårligst) Du er overraskende fordomsfri!! Er du helt sikker på at du ikke har noen fordommer mot andre ? Fordommer er også identitetsskapende og sier noe om HVEM vi er og hva vi står for. Fullstendig fordomsfrie mennesker finnes ikke, ikke engang Dalai Lama er det. Har du vært helt ærlig under fordomstesten? Jøss.. Trodde jeg hadde endel fordommer jeg, men det er jo tydeligvis ikke bra å ha for få heller jo!!
Chans Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Haha, dere har sikkert jukset. Jeg tar den nå, og blir faktisk litt flau over et par av svarene... Skal vi se. Det blir mye "delvis sant" her, merker jeg, for sinnsykt mange av disse utsagnene har elementer av sannhet i seg. Teit test. Hahaha, jeg fikk også 10! Så rart, jeg trodde jeg kom til å få fler fordommer enn alle dere. Jøss.
Anglofil Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. mai 2006 Niks, jeg svarte faktisk ærlig på alle spørsmålene. Mvh Yvonne
Gjest Embla s Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 Din Score: 10 (0=best - 50=dårligst) Du er overraskende fordomsfri!! Er du helt sikker på at du ikke har noen fordommer mot andre ? Fordommer er også identitetsskapende og sier noe om HVEM vi er og hva vi står for. Fullstendig fordomsfrie mennesker finnes ikke, ikke engang Dalai Lama er det. Har du vært helt ærlig under fordomstesten? Jøss, og jeg som trodde jeg var ganske fordomsfull :klø:
Chans Skrevet 14. mai 2006 #11 Skrevet 14. mai 2006 Haha, jeg også. Ikke på rasistisk vis, eller mot definerte samfunnsgrupper, liksom, men sånn generelt. Jeg synes de fleste er dumme, harry, forutsigbare, lett gjennomskuelige eller uhøflige. Med andre ord er jeg sikkert nokså fordomsfull, selv om det ikke vil si at jeg hever meg selv over andre hele tiden, da.
Gjest StoreSky Skrevet 14. mai 2006 #12 Skrevet 14. mai 2006 jeg har best score so far!!! hahah!!! Svarte så godt jeg kunne. Din Score: 8 (0=best - 50=dårligst) Du er overraskende fordomsfri!! Er du helt sikker på at du ikke har noen fordommer mot andre ? Fordommer er også identitetsskapende og sier noe om HVEM vi er og hva vi står for. Fullstendig fordomsfrie mennesker finnes ikke, ikke engang Dalai Lama er det. Har du vært helt ærlig under fordomstesten?
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #13 Skrevet 14. mai 2006 jøss, nå trodde jeg at jeg skulle få skikkelig høy score, men fikk 13.. Og jeg som er full av fordommer....
Jaya Skrevet 14. mai 2006 #14 Skrevet 14. mai 2006 (endret) Oh dear... Din Score: 21 (0=best - 50=dårligst) Du har omtrent så mange fordommer som gjennomsnittet. På mange områder er du fordomsfri, men du har nok likevel har en liten vei å gå. Er du en av de som sier slikt som.." Jeg er ikke rasist, altså, men muslimer er jo mer voldelige enn oss nordmenn da.." eller ; " ..fattige folk må skylde seg sjøl for at de er fattige.." eller ; " feite folk må jaggu ta seg sammen"? Kjenner du deg igjen? Ja, da bør du kanskje vurdere både dine uttalelser og holdninger til andre... Endret 14. mai 2006 av Jaya
Donnie Darko Skrevet 15. mai 2006 #17 Skrevet 15. mai 2006 16 Dette er bra! Du er en som ikke ønsker å være fordomsfull, og får det i stor grad til! Du prøver å se situasjoner fra annet ståsted enn ditt eget. Kanskje er du en som har venner som tilhører andre trossamfunn, samfunnslag og ståsted i livet enn deg selv? Dette kan da ikke stemme.. Jeg vet jeg er mer fordomsfull enn dette.
Gjest sabine Skrevet 15. mai 2006 #20 Skrevet 15. mai 2006 Din Score: 9 (0=best - 50=dårligst) Du er overraskende fordomsfri!! Er du helt sikker på at du ikke har noen fordommer mot andre ? Fordommer er også identitetsskapende og sier noe om HVEM vi er og hva vi står for. Fullstendig fordomsfrie mennesker finnes ikke, ikke engang Dalai Lama er det. Har du vært helt ærlig under fordomstesten? Jeg jukset ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå