Gjest Gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Inspirert av en annen debatt her så lurer jeg på en ting. Vi har religionsfrihet her i landet, men fra hvilken alder? Kan foreldre pålegge sine barn å følge en spesiell trosretning, og ved hvilken alder kan de bestemme det selv? Når de er myndige eller før?
Gjest Bellatrix Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Det er 15 års aldersgrense for å melde seg ut eller inn i et trossamfunn. Inntil da er det foreldrene/bostedsforelder som bestemmer. Så religionsfriheten gjelder ikke barn.
Gjest Gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Det synes jeg er trist. Jeg synes de burde kunne bestemme selv fra de er yngre enn 15.
Gjest Bellatrix Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Det synes jeg også. Og så synes jeg begge foreldrene burde kunne avgjøre det når de er små barn.
Gjest Gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Det synes jeg også. Og så synes jeg begge foreldrene burde kunne avgjøre det når de er små barn. ← Ja, men jeg skjønner jo at det noen ganger kan være vanskelig. Som alt annet i slike saker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå