Hilde Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Jeg skal ha frokost hjemme på 17-mai, vi blir 12-13 stykker. Tenkte å lage en buffet det folk kan ta det de har lyst på. Noen gode forslag til hva jeg kan servere?
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Eggerøre, røkelaks, spekeskinke, melon, waldorfsalat, roastbeef i skiver, rørte jordbær...
Pusekatt Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Pai! Fylles med f.eks. ost og skinke, tomat og olive, bacon og brokkoli, løk......
Arkana Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Pasta-, couscous- eller potetsalat, spekemat, omelett/eggerøre, godt brød, diverse oster, ferdiggrillet kylling, en god pai, grønnsaker med forskjellige diper/salsa, god postei, røkelaks, salatpålegg (gjerne hjemmelagede, f.eks. eggesalat, skinkesalat, tunfisksalat eller kyllingsalat), pannekaker med rørte bær.
Hilde Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. mai 2006 Takk for gode forslag! Har du en god oppskrift på tunfisksalat, Arkana? (Eller noen andre?)
Arkana Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Har du en god oppskrift på tunfisksalat, Arkana? (Eller noen andre?) ← Her er noen oppskrifter jeg har, men jeg har ikke prøvd dem selv siden jeg ikke spiser tunfisk. Tunfisksalat I 1 boks tunfisk i vann 1 liten grønn paprika 1 liten løk ½ chili 1 dl crème fraîche 1 ss majones salt/pepper saften av ½ sitron Rens og finhakk paprika, løk og chili. Sil vannet av tunfsken og ha den i en bolle. Tilsett crème fraîche, majones, grønnsaker og bland sammen. Smak til med salt, pepper og sitronsaft. Tunfisksalat II 2 bokser tunfisk i vann 165 g lettmajones 1 rødløk 3 egg salt/pepper Hardkok eggene. Mos fisk lett med gaffel. Finhakk egg og løk. Rør sammen alle ingrediensene og smak til med salt og pepper. Tunfisksalat III 1 boks tunfisk i olje 2 hardkokte egg 1 ss hakket rødløk 2 ss finhakket vårløk ½ finhakket rød chili 4-5 ss kesam 3 ss lettmajones 1 ts Dijon-sennep ½ ts karripasta (kan sløyfes) salt/pepper rikelig med frisk hakket koriander Finhakk alle ingrediensene og bland sammen. Bland sammen kesam, majones, sennep, karripasta og smak til salt og pepper. Vend blandingen inn i tunfisk- og eggeblandingen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå