Gjest Pet Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Feirer alle her inne 17. mai? Jeg gjør det ikke! Ikke sønnen min på 15 heller. Slapper av hjemme og ser litt på barnetoget på tv og tar oss en tur på middag til noen venner utpå dagen og det er det. Pynter oss ikke heller. Feiret vel litt da gutten var liten, men det er lenge siden. Er jeg helt uttafor, eller? Flere her som ikke feirer 17. mai?
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Jeg feirer ikke 17.mai egentlig jeg heller. Tar det som en fridag, ser litt på barnetoget på tv og så griller vi.
Gjest Pet Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 (endret) Kan jeg spørre hvorfor ikke? ← Jada! Jeg er bare ikke interessert i 17. mai-feiring, synes det er en av barnas dager, akkurat som julaften. Endret 14. mai 2006 av Pet
Gjest Shadowlyn Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Lurer egentlig litt på hva alle legger i å feire det jeg. Er det å gå i tog? Ha på seg bunad og veive med det norske flagget og synge nasjonalsangen?
Diktern Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 feirer alltid 17 mai! ser du på barnetoget feirer du da 17 mai..?
Gjest Jalileh Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Kan jeg spørre hvorfor ikke? ← Fordi det er et ork. Jeg ser ikke poenget med å vandre nede i byen hvor det er tjåka med folk. Jeg blir bare irritert og gretten av det uansett. Det hender jeg finner på noe med venner ute på kvedlingen, men det er det.
Gjest Pet Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 ser du på barnetoget feirer du da 17 mai..? ← Nei, det å se på et tv-program kaller ikke jeg feiring, ihvertfall!
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 Jeg feirer ikke 17.mai egentlig jeg heller. Tar det som en fridag, ser litt på barnetoget på tv og så griller vi. ← Men jeg henger ut flagget! Kanskje jeg feirer litt likevel da? Det blir jo det man gjør det til selv, på en måte.
Gjest Pet Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 Lurer egentlig litt på hva alle legger i å feire det jeg. Er det å gå i tog? Ha på seg bunad og veive med det norske flagget og synge nasjonalsangen? ← Noe sånt, ja. Delta i feiring ute med flagg og finstas og tog og korps og pølser og is og alt det der.
Gjest Gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #11 Skrevet 14. mai 2006 Men hva med å invitere venner til felles grilling eller noe? Du feirer jo som du vil selv. Jeg skjønner godt at du ikke gidder peset med tog og flagg når du ikke har barn som er interessert, men det går jo an å gjøre noe koselig likevel!
Ottine Skrevet 14. mai 2006 #12 Skrevet 14. mai 2006 Jeg feirer 17.mai! Var nok en periode fra jeg var russ til jeg fikk barn som var litt sånn "down-periode" - men nå etter at jeg har fåttsmå barn er det helt naturlig, synes jeg. Vi heiser flagg, mannen og jeg har bunad - og barna har bunad/andre penklær alt etter som. Går i toget og spiser is og pølser! Så er det kaffebesøk eller vi har gjester selv og så er det grilling sammen med andre på ettermiddagen. Synes 17.mai er en koselig dag. Men vi har et vennepar som ikke har barn - og de er på motorsykkeltur denne dagen. Folk må fylle dagen med det innholdet de vil, synes jeg. Men altså: Hipp hipp hurraaaa!
Gjest Gjesta Skrevet 14. mai 2006 #13 Skrevet 14. mai 2006 Fordi det er et ork. Jeg ser ikke poenget med å vandre nede i byen hvor det er tjåka med folk. Jeg blir bare irritert og gretten av det uansett. Hvis 17. mai feiring er ensbetydende med å gå rundt nede i byen, feirer ikke vi heller. Vi henger ut flagget klokken åtte og ser på barnetoget på tv. Klokken elleve leverer jeg barna til barnetoget her, og står og ser på dem når de kommer forbi her. Så henter jeg dem nede på skolen, før vi drar hjem hit og griller eller spioser annen god mat, og kake og is. Og vi har på oss bunad. Deilig!!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #14 Skrevet 14. mai 2006 Jeg feirer absolutt ikke: ser ikke på barnetog, henger ikke ut flagg (har ikke et eneste norsk flagg engang), bruker ikke bunad el. Eneste er at jeg ufrivillig blir vekket av korps om morgenen. Har aldri likt dagen. Og etter at det ble nektet å ha andre flagg enn det norske i 17maitoget (mange elever som er flerkulturelle i Oslo). For meg blir dette altfor nasjonalistisk og lite inkluderende. Har lite sansen for slikt.
Gjest Uga Skrevet 14. mai 2006 #15 Skrevet 14. mai 2006 Ja takk. Vi feirer Mai 17. Jeg og konen min og hele familien dagen lang! Hele dagen helt til vi er sliten! Det er bra. Det er vi glad for. Det er en feiring for Norge! Hylle for Norge! Hurra! Hurra Mai 17. !! Hurra!! Takk for innsatsen. med vennlig hilsen Uga
Gjest Gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #16 Skrevet 14. mai 2006 Jeg feirer absolutt ikke: ser ikke på barnetog, henger ikke ut flagg (har ikke et eneste norsk flagg engang), bruker ikke bunad el. Eneste er at jeg ufrivillig blir vekket av korps om morgenen. Har aldri likt dagen. Og etter at det ble nektet å ha andre flagg enn det norske i 17maitoget (mange elever som er flerkulturelle i Oslo). For meg blir dette altfor nasjonalistisk og lite inkluderende. Har lite sansen for slikt. ← Det er Norges nasjonaldag. Da feirer vi Norge. Andre dager kan vi feire andre nasjoner.
Gjest Pet Skrevet 14. mai 2006 #17 Skrevet 14. mai 2006 Men hva med å invitere venner til felles grilling eller noe? Du feirer jo som du vil selv. Jeg skjønner godt at du ikke gidder peset med tog og flagg når du ikke har barn som er interessert, men det går jo an å gjøre noe koselig likevel! ← Jeg trenger ingen tips til 17. mai-feiring for jeg vet hvordan det foregår og har også gjort det selv, men er bare ikke interessert. Koslige ting gjør jeg når jeg har lyst.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #18 Skrevet 14. mai 2006 Det er Norges nasjonaldag. Da feirer vi Norge. Andre dager kan vi feire andre nasjoner. ← Vel, det er akkurat derfor jeg ikke feirer 17.mai! Og dessuten er det jo noen som må ta vakta på jobben, og da tar jeg den gjerne så jeg slipper unna det maset (men slipper altså ikke unna dette j... korpset som vekker meg om morgenen utenfor blokka mi...)
Gjest Gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #19 Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg trenger ingen tips til 17. mai-feiring for jeg vet hvordan det foregår og har også gjort det selv, men er bare ikke interessert. Koslige ting gjør jeg når jeg har lyst. ← Vel, tanken var godt ment. Vel, det er akkurat derfor jeg ikke feirer 17.mai! Og dessuten er det jo noen som må ta vakta på jobben, og da tar jeg den gjerne så jeg slipper unna det maset (men slipper altså ikke unna dette j... korpset som vekker meg om morgenen utenfor blokka mi...) ← Ja det er jo godt vi har noen som vil jobbe 17. mai også da. Endret 14. mai 2006 av Violetta
brumma* Skrevet 14. mai 2006 #20 Skrevet 14. mai 2006 Jada! Jeg er bare ikke interessert i 17. mai-feiring, synes det er en av barnas dager, akkurat som julaften. ← Jeg er nok litt barnslig jeg da, for jeg feirer både 17. mai og jul med stor iver. Ikke har jeg barn engang... Synes det er hyggelige feiringer for "barn" i alle aldre!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå