Gå til innhold

Parallele Universer

Fremhevede innlegg

Gjest King James
Skrevet

Jeg kom til og tenke på denne teori om parallele universer. Hvor et univers likt som vårt eksisterer sammtidig med vårt.

Altså at man eksisterer flere steder.

F.eks en motsenting til den du er her. Så er du en annen i det andre universet. F.eks er du god i dette så er du ond i det parallele univers.

Tror dere på at det kan vere et parallelt univers ved siden av vårt ?

Jeg synes tanken er veldig innteresang. Men jeg vet ikke helt om jeg tror på det men holder muligheten oppe for det.

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Vet ikke om jeg virkelig tror på det, men jeg har tenkt tanken mange ganger. Parallelle univers var min favorittdagdrøm som barn/tidlig ungdom.

Gjest Emera
Skrevet

Jeg tror det ikke, men det er jo veldig spennende å fantasere omkring det, da.

At man er god i et univers og ond i et annet kan vel uansett ikke stemme. Ingen er bare god eller bare ond. Men jeg skjønte at det bare var et eksempel altså, Deres Majestet.

Jeg drømte også om det da jeg var ung. Husker jeg leste en bok om noe a la parallelle i tolvårsalderen. Det var utrolig fascinerende!

Gjest Chrizzy
Skrevet

Spennende å tenke på, er jo skrevet endel om det også. Så har jeg sett en episode i Star Trek der Major Kira havnet i et parallell univers, hun var en herskersyk nymfoman der :ler:

Gjest gjest1
Skrevet

Ja, parallelle universer!! I want to believe! Det er nok mest ønsketenkning, dessverre. Men du verden så interessant.

Jeg har ikke noe sans for det at hvis du er god her, så er du god i en annen verden, i mitt hode dreier det seg mer om fysiske dimensjoner som er så annerledes at vi ikke har tilgang til de andre verdnene i vår tredimensjonale eksistens, og da vil skapningene som lever der være ganske annerledes enn oss.

Men det er interessante teorier i His Dark Materials-serien av P. Pullman, blant annet at hver gang du tar et valg, så velger du bort ett alternativ, når du bestemmer deg for det andre. Men det vrakete alternativet fortsetter å eksistere, bare ikke i DIN verden, fordi du har valgt det bort. Så forgreines virkeligheten i mange verdener (utallige verdener).

Gjest LoisLane
Skrevet

Det er jo ikke snakk om bare ett parallelt univers? Det må jo være uendelig mange? Får vondt i hodet av å tenke på det, jeg...

Skrevet

Om de finnes eller ikke finnes er egentlig ikke spesielt interessant da man aldri kan observere eller overføre informasjon mellom dem.

Siden det spekuleres på uendelige mange parallelle univers er en konsekvens at det også finnes uendelig mange der alt er likt vårt til ned til minste byggeblokk. Morsom tanke men uten praktisk betydning.

Gjest Barmfager
Skrevet

Jeg tror ikke på det, nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...