Gå til innhold

Dere som ikke har oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Gjest splæsj
Skrevet

Jeg har ikke oppvaskmaskin, men vurderer å skaffe, fordi jeg hater å vaske opp. For å unngå en stabel med oppvask, bør jeg helst vaske opp hver dag. Men det er jo så kjedelig. Kanskje jeg trenger litt inspirasjon av andre som er flinkere eller verre enn meg.

I perioder er jeg flink og vasker opp hver dag, andre ganger kan det stå leeeenge.

Har dere noe system på oppvasken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, har det akkurat som deg... Jeg hater å vaske opp, sambo sier han synes det er greit nok, men det er jamen ikke ofte han gjør det fordet! :fy_fy: Men vi har blitt enige om å kjøpe oppvaskmaskin når vi får igjen på skatten - gleder meg som bare det! ;)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vasker opp for hånd, hver dag, og ofte flere ganger om dagen så det ikke skal bli så mye. Hvis det er veldig lite oppvask hender det at jeg lar det stå til neste dag, er ikke fanatisk.

Skrevet

Har overhodet ikke plass eller råd til noen oppvaskmaskin, så jeg vasker opp når det ikke er flere steder å sette skitne ting, eventuelt når jeg ikke har flere rene kaffekopper. Det blir en gang eller to i uka, tror jeg. Skal sies at jeg eier seks kaffekopper og flaten jeg kan sette oppvask på er 30x50cm, så det er ikke store greiene!

Nå minte dere meg på at jeg må vaske opp i dag. Får middagsbesøk i morgen.

Skrevet

Da jeg var uten oppvaskmaskin vasket jeg opp minimum engang om dagen, kanskje flere ganger. Kommer jo alt an på hvor mange som bor i huset, og hvor mye kokkelering det er.

Nå har jeg opvaskmaskin, men det er en del ting som jeg ikke putter i maskinen. Så det blir gjerne en liten oppvask hver dag ennå, eller iallefall annenhverdag.

Skrevet

Æsj, jeg hater å vaske opp! Derfor gjør jeg det ikke mer enn nødvendig heller... :flau: Følger "skippertaksmetoden"! Ellers blir jeg jo tvunget til å vaske opp når det er tomt for rent bestikk, glass osv.

Snart får jeg oppvaskmaskin! :danse:

Gjest Shadowlyn
Skrevet

Hater å vaske opp jeg og. Så jeg tar ting i puljer. Bestikk først, så kjeler/boller, så tallerkner og diverse til slutt.

Får stablet ting mye bedre i vasken og går fortere igjennom alt på den måten. Ble mer effektiv etter jeg jobbet som servitør. :ler:

Skrevet

Vi er ganske sløve, vasker opp annenhver eller tredjehver dag. Men mangelen på oppvaskmaskin har gjort oss veldig flinke til å sløse så lite med servise og bestikk som mulig ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Tok som regel oppvasken hver dag,men det hendte ofte at jeg venta en dag el.to også. Fikk meg oppvakmaskin for et år siden da jeg kjøpte ny leilighet.

Utrolig deilig å slippe å vaske opp. Putter stort sett alt inn der.

Er 40 år,så jeg synes det var på tide å slippe oppvasken. Er nok av annet husarbeid å gjøre.

Gjest Gjesta
Skrevet

Da jeg bodde alene, gikk det gjerne både to og tre dager mellom hver gang. Men mannen min fikk hetta over å se oppvask som sto over flere dager, saå da vi flyttet sammen ble det til av vi vasket opp annenhver dag hver, slik at det alltid ble vasket opp.

Til slutt ble vi så lei at vi kjøpte oppvaskmaskin for et par-tre måneder siden, og det er himmelen å slippe den daglige stabelen av skiten tallerkner.

Gjest Gjest med sko
Skrevet

Jeg prøver å vaske opp en gang om dagen. Jeg har også hatt innstillingen at jeg hater å vaske opp fordi det tar så lang tid, men hvis du tar tiden, ser du at det faktisk ikke tar lang tid! Mesteparten av min uvilje mot oppvask satt i hodet, for oppvasken er grei å gjøre når du bare begynner. Selv tar oppvasken min under 10 minutter (skyller og lar den bare stå på benken og lufttørke - for å tørke oppvask - DET er kjedelig, det!)

Jeg prøver å ta oppvasken hver dag for å slippe de fæle skippertakene som det blir når man bare bygger større og større "tårn" med skitten oppvask og utsetter jobben...

Skrevet

Jeg skulle nok ha vaska opp en gang om dagen, men jeg vasker som regel opp annenhver dag. Men det hender at det går flere dager i mellom og at jeg må ta et skippertak og altså.

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis det er noe jeg virkelig hater, så er det å vaske opp!! :sur:

Jeg vasket opp flere ganger for dagen. Jeg orket ikke å se på rot. Jeg kan ikke skjønne de som lar oppvasken stå i maaaange dager. Æsj!

Men nå flyttet jeg til nytt sted for tre uker siden og her er det oppvaskmaskin. HALELULJA!!!! :hoppe:

Jeg har jo merket at det fortsatt blir en del småting å vaske opp, men det gjør meg ingenting ;)

Skrevet
Da jeg var uten oppvaskmaskin vasket jeg opp minimum engang om dagen, kanskje flere ganger. Kommer jo alt an på hvor mange som bor i huset, og hvor mye kokkelering det er.

Nå har jeg opvaskmaskin, men det er en del ting som jeg ikke putter i maskinen. Så det blir gjerne en liten oppvask hver dag ennå, eller iallefall annenhverdag.

Samme her.

Vi har ikke gryter o.l. i maskina, så vasker opp hver dag etter middag, pluss jeg bruker ofte å vaske opp hvis det ligger noen småting om kvelden mens jeg rydder resten av huset.

Skrevet

I motsetning til mange andre her, så hater jeg rotet mer enn oppvasken.. Derfor blir det til at jeg vasker opp når der er noe å vaske... Jeg har "støv på hjernen" kan man si..hehe.. Men synes ikke det tar så lang tid jeg... Bruker ikke mer tid på å vaske opp i løpet av en dag, enn hva andre bruker på å se såpeserier på tv....

Gjest Hufsa
Skrevet

Høres kanskje rart ut, men synes ikke det er så skrekkelig ille

å vaske opp.. :sjenert:

Vasker opp flere ganger hver dag, spesielt i helgene.

Men så fort huset vårt er bygget skal vi kjøpe oppvaskmaskin altså :rosasmil:

Skrevet

Å vaske opp er faktisk ikke det verste jeg gjør.

Jeg vasker opp ca en gang om dagen, skyller oppvasken godt og lar den tørke. Jeg synes det er mye kjedeligere å tørke opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...