Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Fann ingen oppdaterte bli-kjent-trådar når eg søkte, så eg tenkte eg kunne lage ein ny... Veit jo ikkje kor lenge eg kjem til å vere her inne, så det kan jo vere greit å bli kjent med dykk andre først som sist! Eg er ei jente på 22 og eit halvt, som gifter meg med min kjære mann på 25 i neste mnd... Eg er student og lærarvikar, mannen arbeider. Vi er på PP1 og er fylt med skrekkblanda fryd over kva vi har begitt oss utpå.. *spente*
meta Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Jeg er 28 år, mannen er 30. Begge er i full jobb. Feiret nylig 3 årsbryllupsdag. Vi har vært sammen i 8 år. Fra før har vi Milla Sofie på 20 måneder og er nå inne i PP10. Ble gravide i PP9 sist gang.
Ephemera Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg er 35 år og sambo 34 år. Vi har vært sammen i nesten 3 år og har vært forlovet siden nyttår. Ingen av oss har barn fra før, men ingen av oss har heller "prøvd" i tidligere forhold. Vi er begge i full jobb og har stort hus i barnevennlig boligområde. Jeg fjernet hormonspiralen i januar og vi er nå inne i prøveperiode 4. Føler jeg har litt dårlig tid, samtidig som lengselen etter en baby er stor! Så jeg håper virkelig det klaffer snart! Endret 14. mai 2006 av Ephemera
Holly Hobbie Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Jeg og mannen min, T, er henholdsvis 27 og 30 aar. Vi har ingen barn fra foer og har vaert gift i snart to aar, og sammen i seks. Vi jobber fullt begge to og elsker livet vaart her i Storbritannia, selv om vi haaper aa flytte til Norge naar evt. barn naar skolealder. Vi er i fjerde pp naa, syklus nummer to med pergo (har pcos). Har el i disse dager og haaper selvsagt at det klaffer denne gangen! Samtidig har vi roet oss bittelitt i det siste, og vet at dette kanskje kommer til aa ta tid.
Lillie Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 (endret) slettet Endret 23. august 2007 av Lillie
monja Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Jeg er snart 29 og mannen min ble nettopp 37. Vi har vært gift siden august 2003, og ganske nøyaktig 1 år etter bryllupet ble Torstein født. Han satt 5 mnd før vi begynte å prøve. Nå er han en 20 mnd gammel (jeg er i samme klubb som meta ) ramp som vi gjerne vil gi søsken. Vi har ikke prøvd seriøst før nå, så vi er i PP1.
Blueberry Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Jeg er snart 23, mannen min er 28. Vi har vært gift siden 13.august 2005. Jeg er student (PPU) og mannen min jobber off-/onshore. Mye borte i alle fall... Vi er vel i PP11 nå sikkert, men i prøverdagboka mi står mer utfyllende om dette surret vi er inne i...
Gjest marthepia Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 (endret) Jeg er 20 år gammel, sambo fyller snart 24. Vi har verdens nydeligst jente fra før som er snart 10 mnd. Begge går på skole. Sambo er utdannet elektriker, men går nå videre til ingeniør. Vi har vært forlovet siden julaften 2004. Vi er svært lykkelige sammen Vi håper på å bli gravide igjen denne måneden. Det klaffet fort med Emma så vi håper det går fort denne gang også. Emma ble til på andre forsøk Endret 14. mai 2006 av marthepia
~Belle~ Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 Vi er 27 og 31 år gamle. Har vært gift i snart et år, og har vært sammen i 9. Begge er utdannet og i full jobb, men begge to i vikariater. Har vært prøvere i et år nå, og vet egentlig ikke helt hvilken pp vi er i på grunn av veldig ustabile syklusser. Skal til lege i mai for å starte utredning (håper vi ) Vi har eget hus i et veldig barnevennlig område, og har mer enne nok plass her til barn. Ingen av oss har barn fra før. Vi ser veldig frem til at det kanskje blir vår tur til å bli foreldre, lengselen etter barn er veldig stor , men det ser ut til at det kan ta noe tid før det klaffer for oss...
Holly Hobbie Skrevet 15. mai 2006 #10 Skrevet 15. mai 2006 (endret) *feil* Endret 15. mai 2006 av Holly Hobbie
Impala Skrevet 15. mai 2006 #11 Skrevet 15. mai 2006 Jeg er 34, og mannen er 42 år. Vi har vært gift siden august 2005, og har vært sammen i snart 4 år. Jeg er høyt utdannet (som min mann pleier å si ) og han har fagbrev. Vi jobber fullt begge to. Vi har ingen barn fra før noen av oss (som Ephemera så har vi heller aldri prøvd før i tidligere forhold). Bor i enebolig på "landet", og det er perfekt for barn å vokse opp her. Er nå i PP10, og kommer til å kontakte lege hvis det ikke klaffer denne måneden heller. Føler ikke at vi har så god tid.
abelille Skrevet 15. mai 2006 #12 Skrevet 15. mai 2006 Jeg er 28, mannen er 29. Vi har vært sammen i 7 år og gift i tre. Begge har full jobb, og vi har stor leilighet, men løse planer om å kjøpe noe nytt og enda større i løpet av et års tid. Sluttet med p-piller i slutten av desember, men fordi han har vært borte på arbeidsreise en stund er vi bare i andre PP enda.
Anca Skrevet 15. mai 2006 #13 Skrevet 15. mai 2006 Jeg er 31 år, mannen fyller 33 år. Vi giftet oss i sept. -05. Da hadde vi vært sammen i 6,5 år. Vi er begge i full jobb, jeg har lang utdannelse. Ingen barn fra før, og vi bor landlig til i hus, ca 1 time fra Oslo. Vi er snart i pp 11. Har vært under utredning siden mars. Alle blodprøver ser bra ut, mannens svømmere er veldig bra(ant., mobilitet etc). Jeg har nettopp hatt lapraskopi, de fant bitte litt endo-vev som ble fjernet, og en eggstokk som "hang fast". Eggstokken er nå "fri" og begge egglederene mine er åpne(det har de visst vært hele tiden). Jeg har bakovervendt livmor, og det varierer fra lege til lege om er et problem eller ikke. Noen sider at dette kan hindre graviditet, andre sier det ikke har noe å si... Har vært igjennom en runde med pergo(enkel kur). Fikk brev på lørdag at vi er satt på venteliste til IVF. Skal igjennom noen AIH forsøk først. Krysser fingrene for at vi har blitt gravide før neste time på Riksen i midten av august!
Grace Skrevet 15. mai 2006 #14 Skrevet 15. mai 2006 Hei.. Jeg er en jente på 24, samboer er 26. Begge har fast jobb. Vi er en liten leilighet og prøver nå å få barn.Tok siste p-sprøyte i september i fjor, men pga diverse problemer etterpå er vi vel bare i pp 5 nå..
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 15. mai 2006 #15 Skrevet 15. mai 2006 Jeg er 26 og Bjørnemannen 27. Vi har Vendelin fra før, 13 mnd. Vi bestemte oss forrige uke for at vi ville ha en til Jeg jobber som nestleder i blomsterbutikk, Bjørnemannen har kontorjobb i Ringnes. Gruer meg veldig til graviditet og fødsel, hadde det tungt forrige gang. Må snakke mye med jordmor om fødselsangst og alternativer denne gangen, for sånn som jeg hadde det forrige gang, vil jeg ikke ha det en gang til. For å få til Vendelin, prøvde vi i ca 8 mnd. Spent på hvordan det går denne gangen
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2006 #16 Skrevet 15. mai 2006 Gledar meg til å følge dokke, håpar det klaffar snart for alle sammen!! *babystøv*
Gjest Godjenta79 Skrevet 15. mai 2006 #17 Skrevet 15. mai 2006 Jeg slenger meg på her jeg også, vi er ikke prøvere enda, men jeg kaller meg selv "litt - ufrivillig - barnløs", for jeg er klar som et egg for å få barn, men sambo litt (mye)mer skeptisk.... så jeg venter på å få begynne prøvingen jeg Jeg er 26, sambo 28 - vi har vært sammen i 5 år, bodd sammen i 3 1/2 år. Eier rekkehusleilighet og kjører stasjonsvogn Begge to er i 100 % fast jobb. Følger spent med dere prøvere og gleder meg til å få begynne selv
Holly Hobbie Skrevet 15. mai 2006 #18 Skrevet 15. mai 2006 Maa bare le litt av at saa mange nevner at de bor i stort hus/landlig/barnevennlig omraade. Vi har det litt annerledes, men vi satser paa at det skal gaa bra... Vi bor i leilighet paa 120 kvadrat, rett ved sjoen, like ved en traffikert vei. Vi kommer ikke til aa flytte om jeg blir gravid! Tror det fint gaar an aa ha barn der hvertfall til det blir litt stoerre. Og ikke kjoerer vi stasjonsvogn heller, men vi regner med aa klare aa komme oss rundt llikevel! Ser at mange nevner utdannelse ogsaa, det glemte jeg i farten, men jeg tror ikke vaar utdannelse hjelper oss noe saerlig paa veien til aa bli foreldre, dessverre! Uansett har jeg en BA, og det har mannen min ogsaa.
Gjest Godjenta79 Skrevet 15. mai 2006 #19 Skrevet 15. mai 2006 Viktigste er jo at den lille får masse kjærlighet! Tror barnet får det like godt i bygd som i by, stor eller liten leilighet, stasjonsvogn eller ikke - har jo når det kommer til stykket ingen betydning det Synes jeg da...
Angelfairy Skrevet 15. mai 2006 #20 Skrevet 15. mai 2006 jeg er 23 år, og elskede er 22 år. jeg jobber som dagmamma for en gutt på litt over 1 år, og sambo jobber som rivningsarbeider. vi har vært sammen i 2 år, og bor på et veldig koselig tettsted for et barn å vokse opp i... mange barn, små gater hvor bilene kjører sakte, kort vei til stranda. Vi er i PP 15, og skal komme oss til en lege snart å se om vi i det hele tatt kan få barn, for nå har vi hatt ubeskyttet sex i nesten 2 år, og ingenting har skjedd... begynner å bli litt bekymret for å si det sånn... Ellers er økonomien helt grei.. vi klarer oss, og jeg søker jobber mens jeg passer gutten, for jeg tjener så lite på det jeg gjør.. 1500 pr mnd.. pluss pluss.... så jeg søker og søker på det som er her av jobber i nærheten..... ellers er det ikke mye å si om oss.... så ha en fin dag der ute alle sammen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå