Gjest Gjesta Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Vi henter valpen neste uke, og jeg har begynt å tenke på hva vi skal pakke med oss. Vi skal kjøre 100 mil og ha én overnatting. Foreløpig har jeg dette på listen min: - valpeteppe - mat- og vannskål - vannflaske så vi kan gi vann underveis - halsbånd og kobbel til lufteturene - papirrull i tilfelle uhell - plukke-poser - tyggeleke Mat får vi med fra oppdretter. Er det andre ting vi bør ta med?
monikabrx Skrevet 15. mai 2006 #2 Skrevet 15. mai 2006 Du har sørget for det meste.. Det eneste måtte vere tolmodighet da..
Gjest Gjesta Skrevet 15. mai 2006 #3 Skrevet 15. mai 2006 Og kamera! Så vi kan få se vidunderet så raskt som mulig.
Gjest Ninakanin Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Og kamera! Så vi kan få se vidunderet så raskt som mulig. ← Ja, kamera!! Veldig viktig for oss her som venter, altså.
Gjest Gjesta Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Og kamera! Så vi kan få se vidunderet så raskt som mulig. ← Hvordan kunne jeg glemme det! Takk for påminnelsen! Nå har vi funnet frem en pappeske som skal gjøre nytte som seng den aller første bite tiden. Og jeg har kjøpt kartbok. Og sendt avgårde nøyaktige detaljer til kjøpskontrakten. Nå begynner det å nærme seg!
jordbær Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 Jeg tror jeg ville gått for et reisebur fremfor en pappeske! Koster ikke mange kronene og er en del hakk tryggere. Mer stabilt, hunden sitter _FAST_ en plass og det kan sikres med bilsele. Eller så synes jeg dere burde invistere i et kjørebur til hunden, hvis den er så stor at reisebur ikke er akutelt. Hunder løs i bil er farlig og uansvarlig! Ellers ville jeg tatt med reserveteppe. Hvis voffen skulle gjøre noe i bilen.. spy, tisse, søle vann..whatever, så kan du bytte det ut med et rent og tørt Lykke til på valpehenting!
Gjest Gjesta Skrevet 16. mai 2006 #7 Skrevet 16. mai 2006 Jeg tror jeg ville gått for et reisebur fremfor en pappeske! ← Pappesken var ikke ment for bilen, men som seng her hjemme de første ukene! På oppfordring fra oppdretter, tar mannen min valpen på fanget på turen hjem (bare jeg som har lappen her i huset). Reserveteppe er en god idé, og allerede ordnet.
Gjest Ninakanin Skrevet 16. mai 2006 #8 Skrevet 16. mai 2006 Ja jeg stiller meg kritisk til bilbur-ideen på første turen hjem fra oppdretter. Å kjøre bil er noe som må trenes på over tid for å skape trygghet og komfort. Krasjer man så krasjer man. Å holde valpen i fanget er godt nok den første bilturen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå