ZINA Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Hei, Jeg har fått asvlag på søknad om barnehageplass for min datter som er 5 år og skal begynne i første klasse neste år. Jeg skal klage på vedtak om avslag på barnehageplass og trenger derfor litt hjelp til hvordan jeg skal formulere brevet. Jeg vil bruke alder som begrunnelse. Jeg vil sette stor pris på svarene deres!! Åpen for tips og forslag
FrøkenHobart Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Se på lista over grunner til særopptak. Den som er lista opp på søknadskjema. Står det ikke at 5åringene har pri på opptak?
ZINA Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. mai 2006 jo. Man skulle tro at 5 åringen skulle prioriteres, men det viste seg at kommunen hadde en annen prioriteringsliste. Det er derfor jeg ble så sint og fortvilet. Jeg satt opp kun en barnehage på ønskeliste. I følge kommunen hadde ikke den bhg. ledige plasser, men uansett så burde de ha priotert henne. Fortsatt trenger hjelp til å skrive en klage, finnes det ikke skjema som jeg kan fylle ut?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 HAR HØRT AT ÅRET FØR DE BEGYNNER PÅ SKOLE,SKAL DE FÅ PLASS MED EN GANG, MERKELIG SYSTEM SOM BARE SKIFTER NÅR DE VIL SJØL
ashera Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 (endret) Skal du ha noen sjans til å nå fram med en slik klage, må du ha en formell grunn å vise til, f.eks. noe i opptaksreglementet som skulle tilsi at din datter ble prioritert. Alder er det bare vits i å bruke som begrunnelse hvis reglementet faktisk er slik. Du når ikke fram med en klage "bare" fodi du er skuffet. Du skriver at bhg. du søkte på ikke hadde plasser. Da kan ingen prioritere din datter. SKulle de ha kastet ut en som hadde plass, mener du? Når man søker om bgh.plass bør man ALLTID føre opp flere alternativer! Misforstå meg ikke, det er dumt at dere ikke fikk plassen. Endret 14. mai 2006 av hera
momo Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Reagerer og på at dere ikke søkte på flere barnehager. Den barnehagen datteren min går i er helt full, så der tok de ikke inn noen nye barn i fjor, og i år var de eneste som kom inn yngre søsken, mens på stor avdeling har de ikke kunnet ta inn nye barn de siste årene. Og det er jo ikke lov og kaste ut andre barn uten grunn for at datteren din skal få plass. Men håper virkelig dere får plass i en annen barnehage.
Lillesøster Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Kanskje du kan prøve deg på argumentasjon som at hun trenger å trene seg i sosial ferdigheter eller at hun trenger mer språkstimulering?
Gjest Gjesta Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 jo. Man skulle tro at 5 åringen skulle prioriteres, men det viste seg at kommunen hadde en annen prioriteringsliste. Det er derfor jeg ble så sint og fortvilet. Jeg satt opp kun en barnehage på ønskeliste. I følge kommunen hadde ikke den bhg. ledige plasser, men uansett så burde de ha priotert henne. Fortsatt trenger hjelp til å skrive en klage, finnes det ikke skjema som jeg kan fylle ut? ← Hvis du har søkt bare en barnehage, og denne barnehagen ikke har plass til en femåring til, kan du igrunn skylde deg sjøl......
Williams Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 Hvorfor klage når de ikke har plass? Tydeligvis ble jo ingen tatt inn og de kommer jo ikke til å kaste ut noen for at din datter skal få plass. Når du ikke er smart nok til å søke på flere barnehager kan du kin skylde på deg selv, mener jeg. Jobber i barnehage selv og folk ringer daglig for å høre om det er plass hos oss. Noe det ikke er. Desverrre. Alle barn, uansett alder burde fått gått i barnehage, men desverre er det ikke plass til alle. Men foreldre bør uansett gjøre sitt for at barnet får plass, alså søke på så mange barnehager som mulig!
Mistyen Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 Men du kan jo forsøke å klage, på den måten at du trodde "prioritert plass" betydde at datteren din kom til å få plass der hun søkte, uansett- og si i klagen at du beklager misforståelsen og stiller deg åpen for plass i andre barnehager. ← Dette tror jeg er det lureste å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå