Argus Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Noen her som har erfaring med PMS og problemer som følge av dette i forholdet? Tenker ikke på småtteri, men krangler som utarter til det nesten voldelige.... :/ Har lite erfaring med dette problemet og håper noen kan komme med nyttige opplysninger til en litt forskrekket mann. --Argus
Gjest Hipsters Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Tja,vet nesten ikke hva en skal si til menn så de forstår dette med hormoner og svigninger ++ Er de egentlig i stand til å sette seg inn i hvordan det er å ha det sånn lurer jeg på av og til... Ja da noen er sikkert det. Begynte på Femal for tre dager siden jeg og håper det hjelper både min samboer og meg. Håper det ordner seg for dere å på et vis. Kan jo vise han fakta om saken som sikkert finnes på nettet og greier. Så ser han i hvertfall PMS er noe man kan lide av. Føler selv noen ganger at min samboer tror det er en del av personligheten min Kanskje ikke så rart når humøret varierer slik :-D i løpet av 10 minutter.. Lykke til
Skyler Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Ta deg en tur til homeopat - jeg ble helt kvitt pms-problemene
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Prat om det, men på "rette tiden" i måneden. Når man først er inne i pms helvetet er det ikke så mye som hjelper. Like etter menstruasjon når man er "roligere" og mentalt stabil, kan det være letter å forklare situasjonen, både fra hans og hennes synspunkt. Vi kvinner VIL ikke være vanskelig i denne perioden. Har mang en gang hatet meg selv. Søk hjelp om det er altfor ille.
Argus Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. mai 2006 Jeg er mann og innser at dette skjønner jeg ikke fullt ut. Hvordan unngår andre par krig i de dagene det er som verst?? Skyler, hva gjorde homeopaten som hjalp?
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Jeg har pms kun enkelte måneder. Før var jeg ille plaget i ca. 14 dager, men ble stabil når mensen kom. Jeg forsøkte å snakke meg selv til rette, at jeg ikke hadde noen rett til å la mitt dårlige humør gå utover andre i hjemmet. Istedet trakk jeg meg heller litt tilbake på det verste, dvs. at du må tåle at hun går på soverommet og leser f.eks. og at du må ta ansvaret for barn par timer av og til... Kvinner bør være forsiktig med saltholdig mat, drikke mye vann og gå turer for å avverge det verste. Jeg merker pms kun dagen før mensen, men det varierer veldig ettersom hvor sunt jeg har levd de siste ukene. Det som hjelper for meg, regner jeg ikke som en oppskrift som hjelper alle. Vi er forskjellige. Det finnes visst noe på helsekost, nattlysolje f.eks. som skal hjelpe, men det har jge aldri prøvd.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Pms har iallefall vært et problem i mine forhold...mister litt hodet når pms`n herjer som verst!
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #8 Skrevet 15. mai 2006 PMS var et problem i mitt forrige forhold (er single nå). Min ex taklet ikke humørsvingninger i det hele tatt. Veldig dumt egentlig, for alt som skal til er at du ikke forsøker å korrigere, prakke på dine løsninger og svar, eller forsøke å styre...bare vær vanlig, hold deg rolig og forsøk å tenke at selv om hun er ustyrlig og sint, så vil hun bare innerst inne at du holder om henne, og sier at du er glad i henne, selv som hun oppførerer seg teit. Hvis du klarer det, er du en heltmodig mann Det er vanskelig for oss her å vurdere om hun er urimelig som person ellers også, eller om det bare kommer frem ved PMS. Lykke til!
Nabodama Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 PMS var et problem i mitt forrige forhold (er single nå). Min ex taklet ikke humørsvingninger i det hele tatt. Veldig dumt egentlig, for alt som skal til er at du ikke forsøker å korrigere, prakke på dine løsninger og svar, eller forsøke å styre...bare vær vanlig, hold deg rolig og forsøk å tenke at selv om hun er ustyrlig og sint, så vil hun bare innerst inne at du holder om henne, og sier at du er glad i henne, selv som hun oppførerer seg teit. Hvis du klarer det, er du en heltmodig mann Det er vanskelig for oss her å vurdere om hun er urimelig som person ellers også, eller om det bare kommer frem ved PMS. Lykke til! ← Å skulle takle humørsvingninger...hmm. Vet ikke om jeg ville taklet det jeg heller om mannen min var ustyrlig og sint rett som det var, uten noen åpenbar grunn (som jeg forstår det er med pMS) Jeg tviler også på om jeg ville vært i humør selv til å "holde rundt partneren". Tror heller jeg ville følt meg VELDIG urettferdig behandlet, og deretter blitt sur. Hva er det som gjør at den som har PMS mener å ha en slags rett til å slenge med leppa overfor sine nærmeste? Ofte uten særlig grunn, og som lyn fra klar himmel, ettersom jeg forstår. Det heter humørsvingninger, ja. Men er det umulig å ta LITT ansvar for disse, og tenke litt på hvordan det oppleves for partner og barn? Eller kan man gjemme seg bak det som heter PMS, og liksom ha "lov" til å oppføre seg som en furie en viss del av måneden? Kan man forvente at partner skal godta å bli behandlet slik i lengden? Egentlig litt dumt at du forventet at han skulle takle dine humørsvingninger (ser at det er mange som søker hjelp også, da)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå