Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Dama mi har det ikke så greit om dagen. Jeg tror hun er blitt litt utbrent. Vi er begge i eksamenstid nå hvor det kreves mye av oss. Det har oppstått små meningsløse episoder i forholdet vårt den siste tide. Litt mye mas, om bekreftelse osv fra min side. Dette har også fått hun til å måtte tenke over, analysere ting, veie mot fra tidligere forhold osv. I går var hun veldig stille og det er ikke normalt av hun, jeg påpekte dette og spurte om det var noe galt. Hun sa hun var overtrøtt og veldig sliten. Jeg husker ikke alle detaljer og ord som ble sagt, men jeg begynte å spørre om hva hun tenker om oss og forholdet. Hun har hatt det kjempe bra sammen med meg, og hun sier hun har fått en trygghet av meg som hun ikke har hatt før, og hun vil egentlig være selvstendig, men tryggheten jeg har gitt henne har fått henne til å tenke litt (ikke nødvendigvis negativt). Jeg sa at jeg er blitt litt redd i det siste, for jeg har åpnet hele meg selv til henne og har fått kjempe sterke følelser og det er livsfarlig så tidlig i forholdet (5 mnd) for plutselig kan jeg møte kjellern/veggen sa jeg til hun. Hun svarte med "jaaaa". Det ble stille. Hun nevnte også at det har skjedd mye i livet hennes de siste to årene som har preget henne. Foreldrene skilte seg, hun fant seg en type som hun falt for og vips ble hun dumpet. Planen hennes var å være singel og fokusere på skolen, men så traff hun meg og falt for meg, som hun sa. Jeg husker ikke helt når hun begynte å gråte, men jeg tror det var det et sted når vi var kommet hit i samtalen. Hvorfor begynte hun å gråte? Jeg er redd for at hun ikke lenger vil være i lag med meg, og kanskje hun er redd for det samme? Jeg mener jeg har sagt og gitt signaler om at jeg vil være med henne, hun betyr mye for meg. Jeg spurte hva hun følte for meg..og hun sa at jeg er jo glad i deg... men føler du no mer sa jeg. ja jeg har jo følelser for deg. Det er jo en grunn til at jeg sitter her, og har lyst til at det skal fungere mellom oss jeg å, sa hun. Det sistenevnte her tror jeg hun sa etter at jeg sa jeg er litt redd, lenger oppe her. Jeg vet ikke helt hva som skjer. Det har skjedd plutslelig nå før/i eksamentida. Kanskje hun trenger litt tid for seg selv, puste litt, tenke litt. Men greia er det at hun vil ikke at det skal skje sånt under eksamenstida, det har skjedd ting før midt i eksamenstida for henne. Hun har ikke tid til å tenke på sånt, må fokusere på en ting og det er eksamen. Kanksje hun er maks stresset, utbrent, trøtt og veldig sliten? Jeg forsøkte meg på henne før vi begynte å prate, vi klinte sammen og jeg begynte å ta på henne og hvisket at jeg har lyst på deg, fikk ikke noe respons tilbake så da ble jeg litt paff, da sa hun at hun ikke orker å ha sex, jeg har kjempe lyst på deg osv, det er ikke det, men jeg orker bare ikke sex sa hun. Det var da samtalen vår kom i gang også... Off, dette ble langt og klumpete, noen som har noen kloke meninger å komme med her? Jeg husker ikke helt hva spørsmålet mitt var men, kanksje prøve å få vite hva hun føler og tenker? Dere vet kanksje dette bedre siden dere også er kvinner. Vi er forresten begge 21 år gamle , går på høyskole.
Karro Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Fr meg høres det ut som hun er sliten.. Det er kanskje blitt litt mye for henne i det siste med eksamen, mye lesing kanskje og lite søvn? For jeg kjenner meg veldig igjen i det du beskriver av henne.. Elsker kjæresten min over alt! Men i slike situasjoner kan jeg bli veldi sliten, lunta mi blir veldig kort, og jeg gråter for ingenting..spesielt når vi snakker om forholdet vårt... Sex er heller ikke det jeg har mest lyst på i slike stunder..det beste da er å ligge og slappe av i lag..kose litt og bare ta det helt rolig.. Ta det med ro til eksamensstresset har lagt seg, og det blir mer tid til å fokusere på hverandre og slippe å ha tanken på en eksamen henge over seg.. Gjør noe koselig for henne..ikke snakk for mye om forholdet og la henne ymte frempå om sex og sånn... Lag en god middag til henne, leig en film som hun vil like og slapp av hjemme i sofaen med henne...
Skyler Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Jeg syns også det høres ut som om hun er sliten og trenger ro til å samle krefter igjen.
Nabodama Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Er du den samme som har skrevet her tidligere, som har en dame som viker litt unna i eksamenstida? I så fall synes jeg du skal ta det litt mer med ro. Hvis det er deg, så har det jo vært tydelig at hun trenger litt ro rundt seg, men jo mer hun trekker seg tilbake, jo mer presser du på med din usikkerhet. Hvis du fortsetter sånn, blir det slutt før du rekker å knipse med fingrene.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 Ville bare nevne at en liten skjeiv komemntar, under eksamensstress kan få meg til å gråte. Man er liksom så utmattet på energi at den minste ting kan sette en ut av balane. Nå høres det ut som om hun tenker på en del ting angående dere og forholdet, så det er jo en ekstra belastning i tilleg. Det at hun tenker på ting er ikke utelukkende negativt, men det kan være tungt å prøve og gå inn i seg selv å se poå hva en vil. Jeg vil råde deg til å gi henne all den tid hun trenger nå som hun er så stresset, hun er nok ikke mottagelig for noe annet nå likevel, men å ta dette skikkelig opp med henne når hun har fåt roet seg ned litt. Og så en liten kommentar til selve temaet i samtalen deres, slik jeg så det. Jeg sa foresten at jeg elsket mannen min etter at vi hadde vært sammen rett over en måned. Sterke følelser etter en kortere periode kan fint skje, og trenger ikke være farlig. Ikke så lenge det er så gjenngjeldt som det det høres ut på som det er på deg. Å være selvstendig betyr ikke at man behøver leve alene heller mener nå jeg. Jeg er veldig selvstendig, men bare så heldig at jeg har en å dele ting med likevel,slik at jeg slipper gjøre alt alene.
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #6 Skrevet 15. mai 2006 Hun er nok bare sliten, og kanskje redd for å bli såret igjen også. Gi henne ro, men vær der for henne. Kanskje kan du overraske henne med en flott frokost, eller gi henne en liten "lykkebringer" eksamensdagen? Ikke mas om sex, vent med å ta opp ting du ikke er fornøyd med til etter eksamen.
Gjest 1111 Skrevet 15. mai 2006 #7 Skrevet 15. mai 2006 Som allerede nevnt, så høres hun bare sliten ut. Jeg vet selv at i tider hvor det er mye stress rundt skole; prøver, fremføringer, eksamen, så blir jeg veldig sliten selv og det skal ikke mye til før tårene triller. Det kan være alt fra en teit kommentar som egentlig ikke var ment så vondt, til at noen fremkaller en litt negativ følelse i meg, og jeg kan faktisk begynne å gråte om noen viser at de er glad i meg og. Blir fort slik at det blir så mye følelser å forholde seg til at den eneste måten er å slippe dem ut gjennom tårer. Gi henne tid du, la henne bli ferdig med eksamen og slikt, og du vil se at ting blir bedre. Hun må få lov til å ha slitne dager og være på gråten hun også, akkurat som alle andre. Ikke mas på henne og forholdet deres, gi henne rom og tid, og det går nok bra for dere og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå