Ginen Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Inspirert av tråden om servise, lurer jeg på hvilket merke du samler på av bestikk og lignende. Ikke nødvendigvis bare i sølv, men fint stål også! Selv samler jeg på "Prinsesse". Syns det er enkelt og fint, og så kler det serviset mitt
Grooo Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Vi har Lilje sølv, og Nora biffbestikk fra Hardanger. Skal snart finne oss et nytt hverdagsbestikk og samle på, for det Solingen-bestikket vi har begynner å bli så slitt.
Gjest -eline- Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Har t-skjeer og kakespade i Märtha sølv, står ikke høyest på lista mi å samle mer, men man skal aldri si aldri. Samler ellers på Maya. Jeg liker helst å kunne bruke det meste til både hverdags og fest, ser ikke poenget med å ha noe som ikke blir brukt. Kan ha noe med at min bestemor har et fullt sett med service, middag og kaffe, til 12 personer. Det er aldri brukt, tror hun sparer det til Kongen kommer på besøk elns...
Grooo Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Vi bruker vårt sølv en god del vi, har vi venner her på middag i helgen tar vi ofte fram sølvtøyet. Men så må det pusses og pusses da *sukk*
Gjest -eline- Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Vi bruker vårt sølv en god del vi, har vi venner her på middag i helgen tar vi ofte fram sølvtøyet. Men så må det pusses og pusses da *sukk* ← ...det er det som er så kjipt med sølv... er vel også en grunn til at jeg ikke bruker mitt så ofte og ikke kommer til å stå på så mye for å kjøpe mer, jeg er altfor lat til å gidde å pusse det
Grooo Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Det hjalp masse etter at jeg kjøpte slike svarte ullfiltposer på DUKA/Glassmagasinet til å oppbevare dem i, da ligger de ikke inntil hverandre og holder myyye lengre.
Gjest -eline- Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Lurt, takk for tipset, får se om jeg ikke kjøper noe slikt når jeg kommer hjem til gamlelandet igjen. Synes jo forsåvidt at sølvtøyet mitt er pent så det kan vel være greit å bruke det og
Impala Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Vi har sølvbestikk av typen Arvesølv. Til daglig bruker vi ett stålbestikk fra Ikea, som begynner å bli modent for utskifting.
Ginen Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 14. mai 2006 Vi bruker vårt sølv en god del vi, har vi venner her på middag i helgen tar vi ofte fram sølvtøyet. Men så må det pusses og pusses da *sukk* ← På gullsmedene selges det en slags rensevæske som du kan dyppe bestikket oppi. 5 sekunder, skyll godt, så er det skinnende blankt igjen. Koster 80-90,- eller noe sånn. Kjempeeffektivt! Det er jo meningen det skal brukes da. Jo oftere du bruker det, jo sjeldnere trenger du å pusse det. Kjekt med litt stas i hverdagen også!
Gjest Gjesta Skrevet 15. mai 2006 #11 Skrevet 15. mai 2006 Jeg samler på Odel, ekstra stor. Slike spesialposer til oppbevaring av sølvtøy er meget bra for oss latsabber. Dessuten ligger sølvtøyet stødig og avdelt, slik at du slipper unødvendige riper i sølvet.
tuji Skrevet 15. mai 2006 #12 Skrevet 15. mai 2006 Vi har Anitra sølv. Til hverdags har vi Inka, som nå er gått ut av produksjon.
Mini_me Skrevet 15. mai 2006 #14 Skrevet 15. mai 2006 Samler på martha. Det syns jeg er enkelt og flott...
Gjest Fruktfat Skrevet 15. mai 2006 #15 Skrevet 15. mai 2006 jeg ville gjerne ha sølv, men det var ikke pent til serviset, så da ble det Admiral fra Hardanger. kjempefornøyd med det!
Gjest Rognebær Skrevet 15. mai 2006 #16 Skrevet 15. mai 2006 Vi har Rosendal sølvtøy (med noen innslag av arvet Märtha, som er ganske likt). Til hverdags har vi Maya 2000 stålbestikk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå