Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Vel, nå har han gjort seg litt for kjent rundt her. Det kjipe er at med nok pollenallergi i øynene ser jeg ikke forskjell på han og min egen pus og slipper han rett inn. Da finner han veldigfort veien ut til maten og tar seg til rette! Ingen aner hvem sin katt dette er, bor på et veldig lite sted med få folk også. Men er det lurt at jeg lar Mio (min) omgås med han så ofte? Han står utenfor og synger italienske katteserenader på kattespråket og gir seg ikke før Mio er ute på trappa. Da kommer det bare koselyder. Jeg tror han er litt forelska faktisk! Men det er ikke gjengjeldt. Når hun kommer ut og får øye på besøket, kommer det et "POFF" fra henne (merkelig måte å frese på egenltig) og hun ser sinna ut hele tiden. Han vil bare bort og kose, driver og breakdancer foran henne hele tiden o.l. Hun jager han jo alltid vekk, men likevel vil hun ut til han og de kan ligge i timesvis og stirre på hverandre. Jeg aner ikke noe om katters oppførsel, men kan det være hun bare leker kostbar? Hun skriker jo ved døra hvis hun hører han utafor, og nekter å komme inn hvis de er ute på trappa sammen. Vet ikke hva jjeg gjør hvis ikke vi finner eieren, kan jo ikke adoptere han heller hvis ikke Mio ikke liker han! Kattegalskap!
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 Vel, det spørs om du ikke har fått deg en katt til. Får de først mat, så har de det med å komme tilbake. Du har ikke mulighet til å henge opp lapper på Posten, butikker og lignende? Vi hadde en streifer her for en stund siden, og det viste seg at han hadde vandret over en mil hjemmefra, så det behøver ikke være en katt fra nærmeste nabolag du har fått på besøk.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Usj så kjedelig. Han tar seg veldig til rette, hopper inn vinduer hvis de er åpne.. skal henge opp lapp en dag snart ja, tenker jeg. Men han er her bare 3-4 timer om dagen, så kan jo hende han bare er på besøk også.. hvis ikke han er og utnytter andres mat og hus da.
Gjest Gjesta Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Det har hendt at andres katter har sniki seg inn til oss og lånt både kattedassen og kattematen.. Men det er ikke dermed sagt at de flytter inn. Bare vær litt obs fremover, så går det nok bra! Kattene mine har en "bekjent" som ligger utenfor og mjauer etter dem (og oss) og vil ha oppmerksomhet. De er ikke så gode venner akkurat, selv om de henger sammen.. Den har aldri kommet inn, men nå som vi har vinduet så mye oppe så skjer det vel en dag.. Den henger her flere timer hver dag. Men det er tydelig at den bor i området.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Men er det lurt for dem å henge sammen hvis de hater hverandre? Eller her er vel bare hatet fra min katt sin side..
Gjest Shadowlyn Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Men er det lurt for dem å henge sammen hvis de hater hverandre? Eller her er vel bare hatet fra min katt sin side.. ← Så lenge de ikke sloss er det ikke noe problem. Katta mi henger også med puser hun ikke liker. Det er hennes måte å være sosial på.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Hehe :D Men ser de har fått et kloremerke hver på "barten". Kanskje det er deres form for vennskaps-smykke.
Gjest Gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Eller kanskje din katt prøver å passe på området sitt og ber han stikke, og som mannfolk flest så er han ikke så flink til å ta hint.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 hihi ja du sier noe der... han får aldri prøvd seg, da. Hun løper alltid etter han mens hun snerrer og gneldrer for seg selv. Men etter 2 sek er han tilbake med et "Mjauau!"!
Gjest Gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 Jaja. Vi har vel alle truffet menn av den typen?
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #12 Skrevet 16. mai 2006 Katten din vil ut for å forsvare territoriet(reviret) sitt! De stirrer på hverandre, den første som reiser seg, reiser seg sakte opp og snur rompa til den katten som har vunnet.
Gjest Ninakanin Skrevet 16. mai 2006 #13 Skrevet 16. mai 2006 Gi pusen din en stor vakthund som kan jage ham bort
Svart Katt Skrevet 16. mai 2006 #14 Skrevet 16. mai 2006 Vi har også en slik kattevandrer i hagen. Han kommer innom til faste tider HVER ENESTE DAG! Og henger utenfor verandadøra og mjauer litt (høyt og forferdelig) innimellom. Ingen vet hvor han bor, men det er helt tydelig at han har et hjem et eller annet sted ikke så altfor langt unna. Men han har nok et innmari stort teritorium å passe på. Men det er jo en kjent sak at hankatter som ikke er kastrerte går seg lange turer. Er nabokatten din kastrert? Virker ikke helt sånn. Den ene katten min har lekt med denne hankatten siden hun var liten i hvert fall. Hun er åtte år nå. Og hun er egentlig drittlei av han.. Men som den kattevennen jeg er, passer jeg på denne hankatten da. Fjerner flått og klapper han og alt. Vi i familien har også et eget navn på han..
Gjest Ninakanin Skrevet 16. mai 2006 #15 Skrevet 16. mai 2006 Og kjøp en brakedance-matte til hannkatten
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå