Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #1 Skrevet 14. mai 2006 Stress. Jeg blir så hissig! Skulle kjøpe meg en fredelig og redelig is i går. Dem jeg var med fikk kjøpt sine ganske raskt. Vi var jo først i køen, så det er jo det mest logiske. Hva skjer så? Jeg hører en skrukkete stemme bak meg "Kom du Gunnvor, bare snig dæ fårran!" har de lov å snike bare fordi de er gamle? Jeg ble så satt ut at jeg ikke greide å få ut annet enn å kommentere høylytt "DAGENS GAMLE KJERRINGER! Slik var det ikke før i tiden!" Det var ikke nok! Jeg blir så provosert av slike ta-seg-til-rette kåner at det snart smeller! Slik er det på bussen også. Uansett hvor gammel du er, tror jeg ikke du dør av alderdom ved å vente det halve minuttet det ville tatt for dem foran deg å komme seg på bussen. I så fall skulle du vel strengt tatt vært på bussen til Eg istedenfor. Ikke misforstå, gamle damer er kos, de. Men enkelte er så frekke atte! Ettersom de er gamle har de VIP-kort for kø? Håneidadu!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mai 2006 #2 Skrevet 14. mai 2006 som du sier, de har dårlig tid, for de skal dø snart. Men sett dem for all del på plass. Jeg gjør det så ofte jeg kan - like morsom hver gang, for de blir så forskrekka
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #3 Skrevet 14. mai 2006 Hoho! Men det er jo så frekt, siden de har vært gjennom så mye! Opplevde tilogmed et par gamlinger bak meg som kommenterte håret mitt "uuuuffameg, tenk å ødelegge håret sitt slik! Det ER jo så stygt!" Jeg snudde meg bare og sa i en vennlig tone "Ikke diskret nok ;) " Skrukkebøtter!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Ja, huff, tenk på under krigen, du. De har mye å ta igjen på oss som slapp det der. Møter som regel på dem på jobb, jeg, så jeg må holde kjeft, men møter jeg dem utenom, da får de høre det ja. De bør jo være såpass gamle at de har lært normal folkeskikk de også.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 Ja, det tenker jeg også! De som går og syter om "dagens ungdom" bør ikke kaste glassi steinhus Frisør-linja på skolen vår har jo sin egen lille salong hvor gamle damer ofte kommer og klipper seg. Har hørt en si "Nei, det er så mange ungdommer her atte. At de ikke kan holde seg hjemme heller?"
brumma* Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Synes det verste er at de er så dobbeltmoralske jeg. Mange gamle kan snike i køen, snakke stygt om andre osv., osv... Men er det en fra den yngre garde som gjør noe av det samme, DA blir det månelyst! Da har de fått dårlig oppdragelse, ungdommen nå til dags, eier ikke respekt........ Heldigvis finnes det mange hyggelige gamle damer også!
Ginen Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Blir provosert jeg også. Har jobbet en del med disse gamle kånene, syns det er koselig, men noen er så utrolig frekke! Et eksempel: Var i praksis på sykehjem sammen med en mannlig med-student. Første dagen skulle vi hjelpe til under middagen. Han kompisen min fikk beskjed om sette seg pent ned, da han åpenbart var lege. Jeg fikk beskjed om gjøre både det ene og det andre, da jeg "bare" skulle bli sykepleier. For all del, skal gjerne gjøre min del, men ærlig talt! Nei, sett dem på plass. De har hatt sin sjanse. Det er vi som skal bli til noe. Hah! In your face, granny! Med dette mener jeg at normal folkeskikk burde holde langt. Også for de gamle. Står du først i køen, så står du først i køen. Er du nr. 2, så kommer du inn da også. Jeeez...
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 De fleste gamle konene er heldigvis hyggelige, men det er så synd at fåtallet skal ødelegge for flertallet! Det verste eksemplet jeg har opplevd, stammer fra 17.mai i fjor. Da kom to "gamle kjerringer" og satte seg ned ved bordet vårt (uten å spørre om det var ledig). De begynte å kritisere barna og ungdommen som løp rundt, uten å vise den minste respekt for dagen. Så kom tiden for at vi skulle spille og synge "ja vi elsker", og at de ikke reiste seg tenkte jeg ikke over, de var jo gamle... men da de begynte å fyre opp sigarettene ,og fortsatte å kritisere ungdommen for manglende respekt midt under nasjonalsangen, DA ragerte jeg: "og dere snakker om respekt? Dere som ikke engang kan holde kjeft under nasjonalsangen vår!" De sneipet røyken, reiste seg.... og satte seg ned ved et annet bord
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 Hoho :D Skolen vår er ikke den beste, så vi må opp på lund for å ha gym. Om vinteren er det ganske kaldt, så vi tar bussen. Der var det ei gammel dame som kom på. Hun fra klassen min som satt ved siden av var høflig og spurte om hun ville sitte. Det ville hun, og det tar ikke 2 sekunder før hun begynner å kritisere dagens ungdom som ikke gidder å lette på ræva. Da sier jeg at det er ikke så lett å reise seg og flytte seg når en sitter innerst på en full buss. Nei, jeg er jo så ung og sprek, jeg kan jo bare klatre over påstår hun!
Gjest camillo Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 "DAGENS GAMLE KJERRINGER! Slik var det ikke før i tiden!" ←
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #11 Skrevet 14. mai 2006 Haha - jeg har opplevd AKKURAT det samme på en isbar på Sørøstlandet på åttitallet:-) SÅ også gårsdagens gamle kjeringer var noen sniker. Jeg kommenterte også det med at de har dårlig tid... Frekt er det uansett. En annen ting er at jeg har sett gamle damer som har stått og ventet lenge på bussholdeplassen bli "overkjørt" av skoleungdom som også skal ha bussen, så gamla knapt kommer seg på. Så jeg skjønner jo litt at de kan bli bitre også... Men fy f.., det finnes jo grenser, dessuten kan det ikke være verdt det å være grinete og sur hele tiden. En gang jeg satt på t-banen og det var MANGE ledige plasser, kom en gammal røy på og SKULLE ha min plass (jeg satt rett nok på noe som kunne defineres som "reservert eldre og handicappede", men dama var ikke sååå redusert at hun måtte ha akkurat den plassen). Jeg ga den til henne, og hun fortsatte å kjefte og syte. Heldigvis fikk jeg full støtte av en annen gammel dame som var rent flau. Til opplysning pleier jeg også å gi fra meg setet når det ikke er ledige plasser, og jeg prøver å følge med på om det er noen som trenger hjelp eller sitteplass selv om de ikke er steingamle (gravide, med krykker o.l). Men for noen få er det aldri nok...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå