Gå til innhold

Gjester

Burde det vært tvungen registrering her på forumet?  

1. 1. Burde det vært tvungen registrering her på forumet?

• Samme for meg
      1
    • Vet ikke
      2
    • Nei, alle skal ha rett til å diskutere her inne
      20
    • Ja til tvungen registrering
      24

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Har opplevd at "Gjester" er de som kommer med mest kritikk av ting som blir skrevet her inne og på resten av forumet.

Spesielt de gjester som ikke har noe navn utenom ordet Gjest. :roll:

Er det meg eller er det sånn?

Derfor spør jeg, burde det vært tvungen registrering.

Og evt, ha en felles forum hvor gjester kan skrive?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og er sånn.

Ja til tvungen registrering og en åpen forumdel.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei.

Men så er jo dette frivillig..og et "privat" forum. Jeg må ærlig talt innrømme at jeg føler meg mere vel i et diskusjonsforum drevet av et kommersielt firma. Føler det omtrent som om jeg tråkker i andres sfære...Men det er ikke ment som kritikk av Gry. Forumet er veldig bra, og de fleste er helt ok, synes jeg.

Mirabella

Skrevet

Men mirabella, hvorfor i all verden kan du ikke være mirabella registrert når du likevel skriver under med det navnet?

syns du f.x. det vil være helt ok om none gir seg ut for å være deg i diskusjoner du er med på?

Gjest Anonymous
Skrevet

Tror ingen ville tørre å gi seg ut for å være meg ..er ikke så populær :hoho::hoho:

Jeg er registrert da, ingen kan bruke mitt navn. Alle kan jo "forfalske" underskriften til hverandre...

Hva folk måtte tro om det plutselig dukket opp en annen Mirabella...Det bryr jeg meg egentlig ikke så mye om..Det er ikke SÅ viktig for meg hva folk måtte tro om meg. Dessuten...folk bør jo ha såpass oppi huet sitt at de også ser muligheten for "forfalskninger"..de som ikke tenker det, vel..

Og - her kommer det igjen (!)- jeg er vant med å stå alene, bor jo på BYGDA helt alene - og syter og klager her på KG :ler:

Mirabella

Skrevet

Jeg har aldri skjønt hvorfor Gjester ikke kan registrere seg - vi er jo anonyme alle som en like vel. Det er også greit å møte "kjentfolk" - vite hvem man snakker med etc.

Men jeg må si jeg har begynt å vakle i det siste. Det er fordi det i enkelte tråder utvikler seg til rene persondiskusjoner om en som deltar. Det er en del her inne som har hukommelse som elefanter, og hvis en har profilert seg sterkt tidligere, så kan de bare ikke våge å komme og være mer dempet i en annen tråd. Det noen har sagt før, blir faktisk brukt mot dem i en annen.

Og da skjønner jeg godt behovet for å kunne delta i en diskusjon der og da, uten "bagasje" - men faktisk bli hørt for det man mener - og ikke at folk ser seg blind på nicket.

Skulle ønske det ikke var sånn - for det er hyggelig når alle har et nick og man vet hvem man snakker med.

Skrevet

Ja det hadde vært hyggelig hvis alle hadde hatt nick.Men det er heller ikke riktig å tvinge noen til å registrere seg da....Kanskje de har en grunn til å ikke gjøre det.hvem vet...

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen:

Jeg vil ikke ha tvungen registrering på KG.

Jeg vil ikke at man kan finne fram til alle innlegg jeg har skrevet og bruke ting mot meg (har sett det praktisert av noen).

Jeg vil ikke ha stygge PM bare fordi folk er uenige med meg.

Jeg vil ikke at folk skal "lage seg et bilde" av hvordan jeg er og så tolke alt jeg skriver ut fra det, jeg vil at mine meninger skal bedømmes ut fra det jeg har skrevet i hvert enkelt innlegg.

Kall meg gjerne paranoid men jeg vil ikke at alle skal vite ting om meg personlig. Man røper endel om seg selv når man skriver innlegg, enten man vil det eller ikke. Man er ikke helt anonym selv om man har et nick.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg vil ikke at man kan finne fram til alle innlegg jeg har skrevet og bruke ting mot meg (har sett det praktisert av noen).

Jeg vil ikke ha stygge PM bare fordi folk er uenige med meg.

Anonym

Jeg har aldri opplevd få verken stygge PM eller at noen ar gravd etter gamle innlegg for å bruke det i mot meg.

Så lenge du vet hva du skriver og vet hva du står for, så er jo det ingenting å være redd for.

Det er alltid noe som er ute etter virkelig å provosere, og da kan man kanskje oppleve "elefanthukommelse", men jevnt over, så tro jeg ikke dette er noe problem.

Og ved evt. person trakasering blir tråen slettet eller låst.

Skrevet

Synes det er litt vanskelig å tvinge folk til å registrere seg. Av og til ønsker man å ta opp ømfintlige temaer, som kan være lettere dersom man er anonym. Men selvsagt er det en fordel at man har faste navn slik at man kan "kjenne igjen" hverandre!

Dessuten er det man som skjuler seg bak anonymiteten for å kunne slenge dritt om andre, og det er unektelig mange useriøse og hetsende innlegg nettopp fra gjester. Synes det er tåpelig med faste brukere med nick som er så feige at de bare tør slenge dritt (noe som i seg selv er en uting, men som likevel er "bedre" om man vet hvem vedkommende er) dersom de er anonyme. Likevel tror jeg det kan begrense noe av ytringsfriheten blant brukerne om man registrere seg på KG.

Tror man heller må satse på at useriøse brukere går lei av å misbruke foraene.

Gjest Frøken Dings
Skrevet

Nei, jeg synes ikke det er nødvendig med tvungen registrering. At det kommer sure oppstøt fra gjester avogtil, det burde det være mulig å heve seg over, like mye som man må kunne heve seg over drittkasting fra registrerte brukere.

Og jeg er heller ikke helt komfortabel med at man kan gå gjennom alle mine innlegg og plukke fra hverandre tidligere argumenter.

Skrevet

Jeg kan ikke akkurat si at jeg vanligvis føler behov for å kunne være mer anonym enn det jeg i utgangspunktet er. Men det er ikke umulig at det behovet kan melde seg.

Det er folk her inne som vet hvem jeg er, og hvem vet, kanskje jeg en dag har noe jeg vil snakke om, som jeg ikke ønsker de skal vite kommer fra meg.

Såvidt jeg har skjønt så er det andre her inne som er kjent for mange andre brukere, og da kan det nok lett oppstå tilfeller der man ønsker å være anonym. Jada, jeg er klar over at man kan registrere seg flere ganger med ulikt "nick" og ulik adresse, men håper folk skal slippe det.

Jeg er helt og holdent imot tvungen registrering. Jeg ber derfor instendig om at Gry lar forumet være åpent for alle. Tror det er fare for å tape mer enn man vinner på utestenge de som ikke ønsker å registrere seg.

De "useriøse" gjesten klarer jeg å overse hvis jeg ønsker det.

Hvordan vi reagerer på ting er noe vi velger, så jeg velger å IKKE irritere meg over gjestene uansett hva de måtte skrive.

Skrevet

Jeg synes ikke det bør innføres tvungen registrering på KG. Jeg har aldri skrevet noe anonymt innlegg selv, men ser ikke bort fra at jeg kan komme til å gjøre det en eller annen gang. Kanskje man ønsker å stille et pinlig spørsmål eller ta opp et eller annet som man ikke vil ha knyttet til nicket sitt, og dette synes jeg man må ha mulighet til.

Man er heller ikke sååå anonym når man skriver under et nick. Veldig mange forteller mye om seg selv i forskjellige innlegg. Jeg vet at jeg, selv om jeg er forsiktig, lett kan "avsløres" hvis noen jeg kjenner i RL kobler sammen alle mine innlegg.

Jeg synes gjestefunksjonen bør fortsette å eksistere - så får man heller ignorere de gjestene som bare slenger dritt.

Skrevet

Syns KG er et KJEMPEBRA forum slik det er idag jeg! *SKRYT* :P

Jeg har av og til skrevet svar og innlegg uten å registrere meg, men nå har jeg blitt litt tryggere og syns det er OK med registrering.

MEN jeg syns folk skal få velge selv og at vi ikke skal ta alt her inne like alvorlig eller høytidelig.

La oss kose oss med forumet, få dele meninger, provosere og komme med spørsmål og råd som vi selv ønsker! 8)

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg opplever at det for det meste er Gjester som er de mest ufine. Det slår aldri feil. Og det er jeg enormt lei. Har man noe å si, så må man kunne tørre stå fram og vise seg. Ikke gjømme seg bak Gjest. Det er bare feigt.

Skrevet

Jeg er ikke for tvungen registereing.

At enkelte gjester driver og lager kvalm i et forum tror jeg desverre er et vanlig problem. Da kan man vel heller spore opp disse gjestene og gi dem en skrape privat - så de finner ut at de faktisk ikke er helt anonyme og frie til å drive sjikane eller poste tulle innlegg.

Jeg ønsker å brholde friheten til å kunne pste innlegg under navnet gjest eller annet hvis det er innlegg av privat/intim karrakter. Ønsker ikke at andre brukere da nødvendigvis skal koble det sammen med Lille Meg 2 nicket. Dessuten kan det jo hende at man har kontakt med andre brukere utenom på forumet - og at disse vet navn og private opplysninger - og da er man plutselig ikke anonym lenger - og det frister ikke lenger å poste alle slags inlegg under det samme nicket.

Nå er det jo slik at man gjør seg opp en mening om folk etterhvert som man leser gjennom flere innlegg de har skrevet - og det er i og for seg greit nok synes jeg ....så kjenner man hverandre igjen.

Men man kan også spore opp alle innlegg skrevet av registrerte brukere - og det er ikke alt man ønsker skal kunne leses av nysgjerrige i ettertid.

Så la oss beholde friheten til å velge - og slå ned på de som ødelegger.

Og til sist vil jeg si takk for et utrolig bra og interessant forum! hehe det er nesten vanedannende :)

Lille Meg 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...