Gå til innhold

Hvordan øke

Anbefalte innlegg

Gjest Nybakt mamma
Skrevet

Jeg fikk utrolig dårlig oppfølging på sykehuset angående amming fordi jeg var annengangs fødende og da mente de vel at jeg kunne alt fra før. Men jeg fortalte dem at jeg hadde veldig stooore problemer med ammingen sist og det endte med at jeg sluttet å amme etter bare noen uker.

Nå er jeg mer standhaftig og VIL amme. Men jeg føler at jeg hele tiden har litt for lite melk, så må jeg koke NAN i tillegg. Det er så dumt. Så hvordan kan jeg få økt produksjonen? Nå må jeg pumpe hele tiden for å se hvor mye der er for å være sikker på at han får nok. Det er ganske slitsomt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest1
Skrevet

De anbefaler å amme/pumpe så mye du bare orker for å øke produksjonen.

Gjest Nybakt mamma
Skrevet

Jeg pumper hver 2,5-3 time. Må jeg gjøre oftere enn det? Da er det jo ingenting der..? :klø:

Gjest Miloine
Skrevet

Dette er ikke tull altså, men vørterøl øker melkeproduksjonen.

Gjest Nybakt mamma
Skrevet

Ååååhh.. Og jeg som elsker vørterøl!! :danse:

Skrevet

Hei.

Te hjelper også på melkeproduksjonen. Du kan kjøpe noe som heter ammete på apoteket og i helsekostbutikker, men all te hjelper.

Legg barnet ofte til brystet for å øke melkeproduksjonen, det er videre viktig at du får ro rundt måltidene til babyen slik at du slapper av.

Gi morsmelktillegg etter amming, ellers drikker barnet seg mett på tillegget og viser ingen eller liten lyst på morsmelken.

Lykke til!

Håper du får det til :klem:

Klem fra Kassiana

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar. Skal prøve alt dette. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...