Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Bertii
Skrevet

Jeg forelsket i en goth. Vennene mine tror han er ond satanist og slikt.

Jeg bare jatter med, for jeg har ikke toret å si hva jeg egentlig synes om han til noen, for jeg og han har så ulik stil og har så ulike venner. Han er egentlig veldig søt og snill, men han ser litt sint ut og tøff i trynet...

Hvordan kan jeg få de til å synes han er ok? Og si at jeg faktisk liker han?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje jeg er dum,men hva er en goth??

Hvis du liker personen,så mener jeg du skal si det til vennene dine!

Den eneste måten de finner ut at han er ok på,er jo og bli kjent med han....

Kanskje det hjelper å introduksere han for vennene dine.Er det ordenlige venner vil de gi han en sjangse...

Lykke til :klem:

Gjest Piper
Skrevet

Om du jatter med vennene dine, så samtykker du faktisk i det de sier. Syns faktisk du er feig, og bør kanskje få vennene dine til å finne en passende kjæreste til deg. Du er jo tydeligvis ikke voksen nok, til å stå for dine egne valg.

Det du og vennene dine må, er å lære dere å respekter andre for det de er, ikke for det dere tror de er. For hadde både du og vennene dine hadde respekt for andre mennesker ville dere ikke vært i denne situasjonen.

Stå for valgene dine, og aviser vennene dine deg og han, så er de virkelig ikke ekte venner. Men du er heller ikke en ekte venn av han, så lenge du jatter med vennene dine.

Gjest Gjesta
Skrevet
Om du jatter med vennene dine, så samtykker du faktisk i det de sier. Syns faktisk du er feig, og bør kanskje få vennene dine til å finne en passende kjæreste til deg. Du er jo tydeligvis ikke voksen nok, til å stå for dine egne valg.

Det du og vennene dine må, er å lære dere å respekter andre for det de er, ikke for det dere tror de er. For hadde både du og vennene dine hadde respekt for andre mennesker ville dere ikke vært i denne situasjonen.

Stå for valgene dine, og aviser vennene dine deg og han, så er de virkelig ikke ekte venner. Men du er heller ikke en ekte venn av han, så lenge du jatter med vennene dine.

Underskriver. :Nikke:

Gjest Gjesta
Skrevet

Fullstendig enig med Piper..

Det trådstarter skriver er noe av det dummeste jeg har hørt, men så regner jeg med at du er en del yngre enn meg. Du er dermed litt mer unnskyldt for å være opptatt av å passe inn og være for feig til å ha egne meninger.

Du kan jo prøve å forklare for de lavpanna vennene dine at gothere ikke er "onde satanister". Gothere er folk som liker å kle seg i svart, og er glad i musikk, kunst og alver og sånt (veldig generaliserende og satt på spissen her - men fremdeles mye mer korrekt enn å kalle dem satanister). De er generelt utrolig snille og varme mennesker, med høy intelligens og sans for estetikk. Om de er fascinert av det morbide, digger death metal eller bruker svart sminke gjør det dem ikke til mer ondskapsfulle personer enn dine venner som diskuterer idol, digger meningsløs pop og er overforbrukere av lipgloss.

De mener vel tvert imot at det gjør dem til bedre mennesker, og det er kanskje derfor vennene dine føler seg så truet.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det trådstarter skriver er noe av det dummeste jeg har hørt, men så regner jeg med at du er en del yngre enn meg. Du er dermed litt mer unnskyldt for å være opptatt av å passe inn og være for feig til å ha egne meninger.

Du kan jo prøve å forklare for de lavpanna vennene dine at gothere ikke er "onde satanister".

Først skriver du at trådstarter sikkert er yngre enn deg og at det dermed er "godtatt" å være overfladisk og litt feig. Men så nevner du ordet lavpannet. Trådstarters venner er vel like unge som henne, vil jeg tro.

Og en annen ting: Ordentlige satanister er ikke så syke som mange tror! Dere ser kanskje for dere kirkebranner, drikking av blod og slike psykogreier- tro om igjen. Satanisme handler om å nyte. m.a.o. stikk motsatt av kristendom.

Gjest Gjest
Skrevet

Jatt ikke med. Bank heller i bordet. Stå for det du mener.

Gjest gjest1
Skrevet

Ring nå homsepatruljen og be dem gi han en makeover, så kan du snakke om han til vennene dine med god samvittighet

:ironi:

Gjest Gjesta
Skrevet
Først skriver du at trådstarter sikkert er yngre enn deg og at det dermed er "godtatt" å være overfladisk og litt feig. Men så nevner du ordet lavpannet. Trådstarters venner er vel like unge som henne, vil jeg tro.

Og en annen ting: Ordentlige satanister er ikke så syke som mange tror! Dere ser kanskje for dere kirkebranner, drikking av blod og slike psykogreier- tro om igjen. Satanisme handler om å nyte. m.a.o. stikk motsatt av kristendom.

Ung og lavpannet går for det samme. De er idioter alle sammen, selv om de har en unnskyldning jeg "godtar".

Har lest deler av den satanistiske bibel, ganske interessant filosofi eller religion eller hva man nå skal kalle det.. men poenget er at goth er noe fundamentalt annet enn satanist, og å kalle alle svartkledde for "onde satanister" er stigmatisering. Jeg dømmer også folk nord og ned pga klær og utseende, men akkurat denne seigliva fordommen er så feil at det er provoserende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...