Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Jeg blir snart gal! Er det virkelig greit å la ungene sine stå utenfor blokka og hyle mamma i mange minutter? Må man godta MAAAAAAMMAAAAA på høyeste desibel hver enste kveld fordi foreldrene ikke gidder å lære ungene sine normal folkeskikk? Nå har jeg tatt oppgaven selv, limt på en marihøne på ringeklokka og sagt på en pen måte til naboungene at de må ringe på når de skal snakke med mamma fordi det ikke er pent å stå og hyle på den måten.. Har tatt det opp med foreldrene gang på gang.. men det hjelper ingenting! Er spent på om det hjelper å oppdra naboungene selv
Gjest Miloine Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Jeg blir snart gal! Er det virkelig greit å la ungene sine stå utenfor blokka og hyle mamma i mange minutter? Må man godta MAAAAAAMMAAAAA på høyeste desibel hver enste kveld fordi foreldrene ikke gidder å lære ungene sine normal folkeskikk? Nå har jeg tatt oppgaven selv, limt på en marihøne på ringeklokka og sagt på en pen måte til naboungene at de må ringe på når de skal snakke med mamma fordi det ikke er pent å stå og hyle på den måten.. Har tatt det opp med foreldrene gang på gang.. men det hjelper ingenting! Er spent på om det hjelper å oppdra naboungene selv ← Hvordan gikk det da? Har det blitt bedre med nabobarnet? Vond vane er vanskelig å vende vet du! Det jeg ville ha syns hadde vært værst med dette, var vel det at moren til barnet kanskje da henger ut av vinduet å skriker " ja, hva er det ? osv. bla, bla,bla, på høyt nivå " Det er nok mor som må "tas" her tror jeg!
Gjest LoisLane Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Uff, ubehagelig å "ta" voksne mennesker! Særlig når det har vært prøvd og ikke virker... Dette hadde jeg blitt sprø av. Går det an å ta det opp i styre eller no sånt?
Gjest Miloine Skrevet 14. mai 2006 #4 Skrevet 14. mai 2006 Joda helt enig forsåvidt. Det jeg mener er at å tilrettesette ett annet barn som da kanskje ikke er viten om at det kanskje plager andre naboer om "gnålinga på mamma" ikke alltid virker. T.S. har prøvd, og det jeg mener er at dersom dette ikke virker så er det vel foreldren til barnet som bør høre om at dette er irriterende - at noen kanskje plages av det! Selv så blåser jeg i om jeg har nabobarn som roper "Mammmmma"
Nabodama Skrevet 14. mai 2006 #5 Skrevet 14. mai 2006 He he, da barna mine var små, og jeg ikke så dem (men skulle ha tak i dem), ropte jeg navnene deres så det gjallet i hele byggefeltet. Og de kom . De andre mødrene hadde samme praksis på dette, så jeg tror ikke mange ble irriterte...
Gjest Piper Skrevet 14. mai 2006 #6 Skrevet 14. mai 2006 Utrolig hva folk klarer å irritere seg over, og dette er virkelig ikke noe jeg hadde giddet å bry meg om.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 tror ikke jeg hadde brydd meg så veldig. Men blir bra irritert på nabo`n så har ei bikkje som står å bjeffer fra morran til kvelden...
Gjest Pet Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Etter å ha vært en del her inne, har jeg oppdaget at det er utrolig mange som ikke sier fra om ting som de er forbannet, såret, skuffet, frustrerte osv over, og så går de og holder dette inne og problemet blir bare større. Si i fra eller slutt og irritere dere! Ting går sjelden over av seg selv og andre er ikke tankelesere eller har samme grenser som dere! Det kan kanskje ende med at noen blir sure, men det er da ikke verdens undergang. Jeg skjønner at noen synes det er vanskelig, men da må de bare lære seg å overse ting i stedet.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #9 Skrevet 14. mai 2006 Etter å ha vært en del her inne, har jeg oppdaget at det er utrolig mange som ikke sier fra om ting som de er forbannet, såret, skuffet, frustrerte osv over, og så går de og holder dette inne og problemet blir bare større. ← Ikke bar inne på forumet det er slik. Vi nordmenn er jo slik! Man leser jo fra tid til annen om naboen som har gått berserk med motorsagen i naboen hage og sagd ned treet han hadde irritert seg over i 20 år... Men i dette tilfellet kan det jo også hende trådstarter føler ungene roper "ulv-ulv". hvis hun er typen til å kikke ut av vinduet for å se at ingen av barna er skadet og er klar til å hjelpe til hvis mor ikke er hjemme. Men hvis ungene alltid skriker slik, vil ikke naboer gidde å kikke ut av vinduet for å se til at alt er bra med ungene. Og så synes jeg det er rart at ungene ikke vil bruke callinganlegget i stedet Jeg husker iallefall at jeg var misunnelig på de ungene som bodde i blokk og hadde callingsystem.
Gjest gjest1 Skrevet 14. mai 2006 #10 Skrevet 14. mai 2006 Da ville jo TS hatt et problem med at ungene renner ned døra og sperrer veien for henne.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #11 Skrevet 14. mai 2006 Selv så blåser jeg i om jeg har nabobarn som roper "Mammmmma" ← Enig. Det blåser jeg i også, det er jo ikke vits i å irritere seg over det vel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå