kitekatt Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Ble plutselig så usikker på dette. Jeg skal gå inn med min far, også to små brudepiker som går inn foran meg. Har to forlovere...er det vanlig at de går inn sammen med meg, dvs. brudepikene, forloverne, så meg og min far, eller er det vanlig at de går og setter seg på plassene sine litt før, også kommer jeg og min far inn med bare brudepikene foran oss? Er en uke igjen, nå
Usikker Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 I de bryllupene jeg har overvært - og vært i, så har forloveren sittet og ventet oppe ved alteret sammen med brudgommen og hans forlover (og brudgommens mor).
Pasha Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 regner med at min forlover sitter å venter sammen med resten av gjestene det er pappa som skal følge meg opp. og bare meg og sambo oppe hos presten (siden det bare er min familie som er der tar vi bare oss 2 oppe hos presten)
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 I norge er det ikke vanlig at forloveren går opp med bruden, (men i sverige er det visst det). Forloveren pleier å snike seg inn før bruden, gå og sette seg, og så beggyner de med kirkeklokker og sånn. (iallefall det jeg oppfatter som vanlig)
kitekatt Skrevet 13. mai 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. mai 2006 Takker for svar Ja da går forloverene mine og setter seg rett før jeg går inn ammen med min far, med brudepikene foran meg
yvoesp Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Da jeg giftet meg foregikk det slik: mannen min sin forlover var min og min fars sjåfør til kirken ( + meg og mannen min etterpå til fotograf etc). Da kirkeklokkene ringte gikk begge forloverne opp arm i arm sammen med ungene våre. Min forlover leiet datteren vår, mens mannen min sin forloveren bar vår da 10 mnd gamle sønn. Ungene ble "avlevert" til hver sin besteforelder på den siden de kom opp og satt sammen med dem under vielsen. Forloverne satt ved alteret på motsatt side av oss. ( Vi valgte å sitte ved èn side istedet for midt foran alteret med ryggen til alle gjestene) Det er vel mest vanlig at brudgommens forlover venter oppe med han og at brudens forlover "lister" seg inn litt før klokkene ringer, men siden vår sønn ikke gikk selv på den tid, så syntes vi det var en grei ordning. Lykke til og kos deg masse!!!!!
kitekatt Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. mai 2006 (endret) Da jeg giftet meg foregikk det slik: mannen min sin forlover var min og min fars sjåfør til kirken ( + meg og mannen min etterpå til fotograf etc). Da kirkeklokkene ringte gikk begge forloverne opp arm i arm sammen med ungene våre. Min forlover leiet datteren vår, mens mannen min sin forloveren bar vår da 10 mnd gamle sønn. Ungene ble "avlevert" til hver sin besteforelder på den siden de kom opp og satt sammen med dem under vielsen. Forloverne satt ved alteret på motsatt side av oss. ( Vi valgte å sitte ved èn side istedet for midt foran alteret med ryggen til alle gjestene) Det er vel mest vanlig at brudgommens forlover venter oppe med han og at brudens forlover "lister" seg inn litt før klokkene ringer, men siden vår sønn ikke gikk selv på den tid, så syntes vi det var en grei ordning. Lykke til og kos deg masse!!!!! ← Det var en kjempefin ordning. Kunne godt ha adoptert debne slik at vår 17 mnd sønn skulle fått gått opp kirkegulvet han også (jeg slipper han ikke alene, skjønner du, han er for vill), men jeg har TO forlovere og samboer en....litt kjedelig...Men hans forlover kunne kanskje sitte oppe og vente, mens mine to leide sønnen vår i hver sin hånd...kanskje en løsning. Er bare redd for at han ikke faller til ro igjen da. Han elsker å være i rampelyset... Endret 14. mai 2006 av kitekatt
Lykketrollet Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Er litt usikker.... Forloveren min må jo ordne slepet mitt.... Jeg har to forlovere, så jeg tror det blir dumt om den ene sitter å venter mens den andre går bak meg...!? Jeg vet ikke helt hvordan vi gjør det..... Kjekt å høre andres erfaringer og tanker.
kitekatt Skrevet 14. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 14. mai 2006 Er litt usikker.... Forloveren min må jo ordne slepet mitt.... Jeg har to forlovere, så jeg tror det blir dumt om den ene sitter å venter mens den andre går bak meg...!? Jeg vet ikke helt hvordan vi gjør det..... Kjekt å høre andres erfaringer og tanker. ← Tenker at de kanskje får ordne det før, så står jeg bare stille. Også stikker de bare inn litt før. Når de får satt seg, så kommerbrudepikene, min far og jeg, sånn to min etter liksom. Funker det tror dere?
yvoesp Skrevet 15. mai 2006 #10 Skrevet 15. mai 2006 Slepet etc ordnes før forloveren går inn. Det er bare å stå i ro og ikke prøve å hoppe rundt før det er din tur til å gå oppover Vilter sønn.. I dåpen til sønnen min "galloperte" datteren vår opp og ned kirkegangen og "vrinsket" og "steilet". Hun er litt hestegal nemlig men det gikk jo bra det og da ettersom det ikke var høylydte greier... Summasummarum: Om sønnen din freaker ut litt eller ikke, så får du ta det med en klype salt. Ta med noen "stille men gøye leker" eller en flaske med melk e.l. Som viseverten og presten sa til oss: dere gifter dere like mye for deres egen skyld som for barnas. Det er også en stor dag for dem. Om de kommer og sitter på fanget deres i kirken, så er det ikke noe vi kan gjøre med det. Det er deres måte å føle seg trygg på. Da vi gikk ut av kirken løp datteren vår bort til oss, og gikk begge ned fra alteret sammen med oss. Det var ikke planlagt, men det gikk jo bra og det ble jo spesielt det også. Begge ungene satt for øvrig fint på fangene til besteforeldre sine under vielsen. Datteren vår fikk tyggis hos mormoren sin og var kjempefornøyd med den, og sønnen vår fikk en flaske med melk hos farmoren sin som han koste seg med.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå