Gå til innhold

I hvilken måned...

Anbefalte innlegg

Gjest Snart prøvere..?!
Skrevet

Jeg lurer veldig på dette: I hvilken måned synes KG-jentene at det er mest ideelt å få babyen (Altså; hvis det var så enkelt at man bare kunne velge når man blir gravid..! (er fullstendig klar over at det som regel ikke er slik i virkeligheten)).

Hvorfor akkurat den aktuelle måneden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer blir jo født hele året rundt, og d blir jo stort sett folk av de uansett når de er født. Så sånn sett spiller det ingen trille. Jeg synes det er mest ideelt å få babyen i det hele tatt jeg...

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg synes det er mest ideelt å få babyen i det hele tatt jeg...

Eg også...

Skrevet

Det er jo ganske mange som planlegger å få barn på denne tiden, dvs i mai og juni fordi det er varmere og lettere å gå ut og trille vogn enn midt på vinteren f.eks. Ulempen er jo selvfølgelig at det er veldig mange som har termin nå, slik at sykehusene også er fullere.

Skrevet

Nå er jo sønnen min født i september og det er jo en helt OK tid det. Ikke for varmt og ikke for kaldt. Ulempen er vel kanskje å gå høygravid i sommermånedene. Det anbefales ikke. Vi planlegger vårbaby neste gang, men det spiller jo egentlig ikke noen rolle når babyen blir født så lenge det blir en baby.

Skrevet

Sånn som det ser ut nå, så har jeg termin i begynnelsen av januar. Håper det blir etter nyttår, og ikke midt i jula. Men uansett så blir det veldig stas, og ungen får sikkert et fint liv selv om det måtte bli bursdager midt i jula og h*n blir minst i klassen sin.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Mht barnehageplass og permisjonstiden er det kanskje "tryggest" at barnet fyller ett innen utgangen av august? Har forstått det sånn...

Noen med erfaring? Er det riktig??

Skrevet
Mht barnehageplass og permisjonstiden er det kanskje "tryggest" at barnet fyller ett innen utgangen av august? Har forstått det sånn...

Noen med erfaring? Er det riktig??

Datteren min ble født i slutten av november og starter i bhg i august året etter. Da var hun 9 mnd. Kjekt å bo et sted hvor alle som søker får plass ;)

Gjest allium
Skrevet

I forhold til hva som var best for meg selv: Oktober.

Jeg har mai- september- og november-barn.

Mai, som er så populært, synes jeg var helt håpløst. Sommeren ødelagt, kunne ikke bade før i slutten av juli, babyen taklet varmen dårlig, vanskelig å planlegge noe særlig. September var ok, men tungt å gå høygravid i sommervarmen. November var absolutt det beste, den tyngste delen av svangerskapet, med bekkenløsning, kom verken i varmen eller på vinterføre. Den tiden som er slitsom med nyfødt baby, der man ikke kommer seg noen steder og livet står på hodet, var på et tidspunkt der det ikke skjer noe særlig uansett. Det gjorde meg ikke noe å måtte være mye hjemme med babyen. Da babyen begynte å få rutiner i 3-4 måneders alder, var våren underveis. Sommeren ble fin.

For barnet er det ikke alltid like greit å være født sent på året, med tanke på skolestart. Heldigvis er novemberbarnet mitt jente.

Men da hun kom, var det helt uvesentlig når på året det var. Hadde nesten gitt opp tanken på at jeg skulle klare å få flere i det hele tatt... som noen sa, det beste er å få et barn. Ikke alltid det kan detaljplanlegges.

Gjest Gjest
Skrevet

Hei.

Mitt barn ble født i begynnelsen av Mars, neste gang håper jeg å få ett høstbarn. For meg virker det bedre å ha spedbarnsperioden på en tid som forrige innlegger skrev " da det ikke skjer noe".

For meg var det trist å måtte sitte inne på sommeren å amme, mens de andre var ute og koste seg i varmen. Når det er varmt ute ble det mer amming naturlig nok på grunn av tørste, og jenta mi var veldig urolig da.

Samtidig må jo også jeg legge til at før jeg fikk jenta mi var jeg heller ikke sikker på om jeg i det hele tatt skulle bli så heldig å få barn, vi prøvde i over ett år før vi endelig fikk det til. Så det er ofte ikke så enkelt å planlegge likevel.

Lykke til

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke født noe barn selv, Men min mor har født fire barn, et i hver årstid. Hun har alltid snakket om at det var greiest å gå høygravid i vår/sommermpnedene, for da slapp hun å kjøpe inn dyre mammakåper. Min mor er jo ekstremt praktisk orientert, så hennes fokus har altså vært å slippe å kjøpe for mye dyre mamma-klær man aldri får brukt igjen senere. :ler: Min søster som er født midt på sommeren har (nesten) alltid hatt fint vær på bursdagen og alltid fri (sommerferie).

Men de færreste kan velge når de skal bli gravide.

Det blir forøvrig født flest barn på 1.april (ingen spøk nei!), et resultat av sommerlig lidenskap :sjarmor:

Skrevet

Helt ærlig, så er det noe jeg aldri har tenkt på. Selv er jeg født tidlig på året, og det har da vært kjekt å vært av de "gamleste" i klassen, men dette har jeg aldri tenkt på nå som vi prøver selv. Etter snart et (ufruktbart) år, må jeg si at det bryr jeg meg ingenting om! Men skjønner jo at det er forskjell på årstidene når det gjelder både svangerskapet og barnet selv. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Pga at vi (jeg) kommer trolig til å få en lengre reise i forbindelse med fødselen, så kommer vil til å sette alle kluter til slik at terminen blir en eller annen gang mellom sen vår, og sen høst. Vintertermin vil være et rent uhell.

Skrevet

Vår datter er født i august. Det var litt kiipt å være høygravid om sommeren, med tanke på vann i kroppen og slitsomt i varmen, men jeg kunne i allefal bade (det kan man ikke hvis man føder på vår/tidlig sommer) og kjøle meg ned på den måten. I tillegg ble det fort kjøligere etter at snuppa var født, så vi slapp varme/sol problematikken med nyfødt baby.

Det var ellers helt genialt i forhold til barnehageplass. Hun starter i barnehagen når hun er nøyaktig ett år, og når jeg allikevel skal tilbake i jobb...

Hvis det var sånn at vi kunne bestemme, skulle vårt neste barn også bli født på den tiden...!!

shy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...