Gjest Landra Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Hei! Jeg og samboeren min flyttet sammen i fjor sommer. I den forbindelse har det blitt mange handle turer på oss. Vi har handlet fra den berømte Ikea til Skeidar, A-møbler, Jysk, Elkjøp, Lefdal osv. Dessverre gjelder det ikke bare butikker, men i vår tilfelle banker og kommune ansatte. Vi er nokså overrasket over hjelpen vi har fått i de enkelte butikkene. De fleste har fått dårlig opplæring, har dårlig innstilling og er rett og slett sure. Det virker som om de ikke veit hva det vil si å være kundevennlig. Er det flere som har denne erfaringen? Vi er et ungt par, så jeg tror faktisk at de eldre får bedre hjelp, men kan ta feil. I mange av butikkene så snakker de ansatte bare med hverandre eller er i telefonen. De gidder ikke engang å hilse på deg og spørre om du trenger hjelp. Var i kommunen her om dagen og lurte på hvor lang tid vedkommende brukte på å gi oss godkjenning over seksjonering på huset vår. Han sa at han trengte en mnd siden han var sååå opptatt, men jeg så at han chatet med flere på messenger på dataen sin. Så SÅÅÅÅ opptatt er jo han ikke. Har jobbet i butikk selv og veit at noen faktisk kan være krevende, men hva med oss andre da? Skal vi også bli behandlet dårlig? Er skikkelig frustrert over dette. Flere som kjenner seg igjen? Takk på forhånd!
Ciara Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Jeg regner med at du er høflig og hyggelig som kunde, tatt i betraktning at du har butikkerfaring. Jeg jobber i butikk selv, og synes du bare burde stå på krava når du møter slik oppførsel. Er servicen så dårlig, fortjener de å høre det. Det er respektløst å behandle kunder slik.
tuji Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 Det hender ikke så rent sjelden at jeg er eneste kunde i en butikk med tre-fire ansatte, og ingen av dem spør om jeg vil ha hjelp. Da går jeg bare ut igjen, og raskeste vei til konkurrenten.
brumma* Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Det er så irriterende! Opplevd det mange ganger selv dessverre, og jeg tror faktisk det har litt å si at jeg er relativt ung. Ihvertfall når det gjelder møbelbutikker og andre butikker som gjerne har litt høye priser. Jeg blir rimelig gretten og prøver å gjennomføre en sånn "marsjere ut og gå til konkurrenten-greie" som Tuji nevnte. Tror jammen jeg skal begynne å si fra! :manner meg opp:
Gjest Landra Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 Hei igjen! Tror også selv det at vi er unge har mye å si, men i mange butikker er det ganske dårlig bemannet. Senest i dag var vi på JYSK der jeg hadde bestilt hagemøbler til 8.000 kroner ble avbestilt fordi hun som jobbet der hadde en innstilling som ikke lignet grisen engang. Kanskje dumt av meg, men jeg forventer faktisk at butikkansatte er hyggelige og behjelpelige. Typen min ringte direktøren til Lefdal engang for den dårlige behandlingen han fikk. Er det nødvendig?
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Det hender ikke så rent sjelden at jeg er eneste kunde i en butikk med tre-fire ansatte, og ingen av dem spør om jeg vil ha hjelp. Da går jeg bare ut igjen, og raskeste vei til konkurrenten. ← Enig, det gjør jeg også. Men det er heller ikke bra med for mye frekkhet og pågåenhet blant butikkansatte. I Paleèt i oslo f.eks., er de ansatte over-the-top-pushy, synes nå jeg. Kvalmt når det lyser "salg, salg" av øynene deres...
Gjest Landra Skrevet 13. mai 2006 #7 Skrevet 13. mai 2006 Enig, det gjør jeg også. Men det er heller ikke bra med for mye frekkhet og pågåenhet blant butikkansatte. I Paleèt i oslo f.eks., er de ansatte over-the-top-pushy, synes nå jeg. Kvalmt når det lyser "salg, salg" av øynene deres... ← Synd at det bare er pågående butikkansatte i klessbutikker eller lignende.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #8 Skrevet 13. mai 2006 Hei! Jeg og samboeren min flyttet sammen i fjor sommer. I den forbindelse har det blitt mange handle turer på oss. Vi har handlet fra den berømte Ikea til Skeidar, A-møbler, Jysk, Elkjøp, Lefdal osv. Dessverre gjelder det ikke bare butikker, men i vår tilfelle banker og kommune ansatte. Vi er nokså overrasket over hjelpen vi har fått i de enkelte butikkene. De fleste har fått dårlig opplæring, har dårlig innstilling og er rett og slett sure. Det virker som om de ikke veit hva det vil si å være kundevennlig. Er det flere som har denne erfaringen? Vi er et ungt par, så jeg tror faktisk at de eldre får bedre hjelp, men kan ta feil. I mange av butikkene så snakker de ansatte bare med hverandre eller er i telefonen. De gidder ikke engang å hilse på deg og spørre om du trenger hjelp. Var i kommunen her om dagen og lurte på hvor lang tid vedkommende brukte på å gi oss godkjenning over seksjonering på huset vår. Han sa at han trengte en mnd siden han var sååå opptatt, men jeg så at han chatet med flere på messenger på dataen sin. Så SÅÅÅÅ opptatt er jo han ikke. Har jobbet i butikk selv og veit at noen faktisk kan være krevende, men hva med oss andre da? Skal vi også bli behandlet dårlig? Er skikkelig frustrert over dette. Flere som kjenner seg igjen? Takk på forhånd! ← nei, dette kjenner jeg ikke igjen.At en i komunen sitter på nett behøver ike bety at ting går tregere. Det er jo andre i komunen som gjør ting også. kun matbutikker etter kl 16 på fredag jeg blir frustrert. om vi handler fredag eller lørdag, så er det kun skoleungdommer som er der. mange av de ser ikke forskell på spiker og potet. Skulle ha ytrefilet og oksehøyrygg i kjøttdisken. Det var på tilbud den lørdagen. enten bare så på meg, pekte på kjøttdisken og sa vi har det som ligger der. ja, men det er jo stor plakat ute om tilbud, sa jeg da. Da begynte hun å lete...nei vi har ikke...kom det til slutt. Hun viste rett og slett ikke hva det var
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #9 Skrevet 13. mai 2006 Var i kommunen her om dagen og lurte på hvor lang tid vedkommende brukte på å gi oss godkjenning over seksjonering på huset vår. Han sa at han trengte en mnd siden han var sååå opptatt, men jeg så at han chatet med flere på messenger på dataen sin. Så SÅÅÅÅ opptatt er jo han ikke. ← I kommunen her sa de rett ut til en jeg vet om som søkte byggetillatelse at det tar tre måneder å få søknaden godkjent, og da han ringte et par dager før fristen for å forhøre seg hadde de fortsatt ikke behandlet søknaden. De utsatte det rett og slett til dagen fristen utløp. Dete er en liten kommune hvor jeg tipper de får inn maks tjue byggesøknader i året, så de har ikke så mye å gjøre. De bare har som praksis å la fristen løpe helt ut.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #10 Skrevet 13. mai 2006 I kommunen her sa de rett ut til en jeg vet om som søkte byggetillatelse at det tar tre måneder å få søknaden godkjent, og da han ringte et par dager før fristen for å forhøre seg hadde de fortsatt ikke behandlet søknaden. De utsatte det rett og slett til dagen fristen utløp. Dete er en liten kommune hvor jeg tipper de får inn maks tjue byggesøknader i året, så de har ikke så mye å gjøre. De bare har som praksis å la fristen løpe helt ut. ← Vel, da får innbyggeren klage skriftlig og forlange svar tidligere, fremfor å klage her. Mange saksbehandlere har faktisk mange saker de jobber med som ikke bare omhandler søknader fra innbyggerne, de har prosjekter og langsiktige mangfoldige oppgaver som ikke synes så godt utad. Hvis de drøyer ut bare for å gjøre det, så er det dårlig forvaltningskikk!
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 13. mai 2006 #11 Skrevet 13. mai 2006 En liten ting, bare: På jobben til Bjørnemannen bruker de MSN til å kommunisere internt, går fortere enn mail.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #12 Skrevet 13. mai 2006 Vel, da får innbyggeren klage skriftlig og forlange svar tidligere, fremfor å klage her. Mange saksbehandlere har faktisk mange saker de jobber med som ikke bare omhandler søknader fra innbyggerne, de har prosjekter og langsiktige mangfoldige oppgaver som ikke synes så godt utad. Hvis de drøyer ut bare for å gjøre det, så er det dårlig forvaltningskikk! ← Nåh, hva er galt med å si fra at det faktisk er sånn det fungerer? De HAR tre måneders behandlingsfrist/tid, så klage formelt går ikke, men i "vårt" tilfelle (det var ikke vi som søkte/bygde, men en som faktisk tidligere har vært ordfører i samme kommune og derfor kjenner lusa på gangen) er det ganske gjennomsiktig at det er dårlig forvaltningsskikk, ja. At det alltid er det skal jeg selvsagt ikke hevde, men det er vanlig med lang behandlingstid i det offentlige, og det skyldes ikke ALLTID at de har mye å gjøre nei. At MSN kanskje ble brukt til å kommunisere internt er selvssagt en annen side av saken, og det er jo ikke sikkert at personen man henvendte seg til er samme person som skal eller kan nrehandle søknaden. Ofte er man jo avhengig av å få samlet fagpersoner o.l som jobber andre steder, så klart ting tar tid.
Amanlis Skrevet 13. mai 2006 #13 Skrevet 13. mai 2006 I kommunen her sa de rett ut til en jeg vet om som søkte byggetillatelse at det tar tre måneder å få søknaden godkjent, og da han ringte et par dager før fristen for å forhøre seg hadde de fortsatt ikke behandlet søknaden. De utsatte det rett og slett til dagen fristen utløp. Dete er en liten kommune hvor jeg tipper de får inn maks tjue byggesøknader i året, så de har ikke så mye å gjøre. De bare har som praksis å la fristen løpe helt ut. ← Det er viktig å gjøre seg litt kostbar
brumma* Skrevet 13. mai 2006 #14 Skrevet 13. mai 2006 Men det er heller ikke bra med for mye frekkhet og pågåenhet blant butikkansatte. I Paleèt i oslo f.eks., er de ansatte over-the-top-pushy, synes nå jeg. Kvalmt når det lyser "salg, salg" av øynene deres... ← Der er de skikkelig slitsomme ja. Jeg har alltid tenkt at de følger etter meg for å "passe på meg" jeg da... :paranoid: Jeg er student og det ser nok ikke ut som om jeg har råd til så veldig mye av det de selger der liksom... Og siden vi var i gang med å klage over dårlig service... Er det bare jeg som synes mange matbutikkansatte er lite høflige og hyggelige? Et lite smil, hei og takk må man vel kunne forvente??? (Har selv jobbet i kassa på Rimi og vet at det kan bli kjedelig i lengden, men allikevel....)
Spirito Skrevet 13. mai 2006 #15 Skrevet 13. mai 2006 Det kan virke som om mange selgere har fordommer mot unge mennesker. Jeg opplever ihvertfall at mange tror jeg har dårlig råd og annerledes smak enn jeg har fordi jeg er ung. Her om dagen kom kjøkkenet vårt, og han som leverte det trodde jeg var datteren i huset. Da jeg sa at det var jeg som var frua i huset holdt øynene hans på å dette ut. Det er kanskje ikke vanlig å ha enebolig og kjøpe kjøkken til 100.000 når man er 24, men man trenger jo ikke vise så tydelig at man synes det er rart. Han var forøvrig veldig hyggelig da. Generelt synes jeg jeg får dårlig service i butikker med dyre varer. Særlig i sånne eksklusive møbelforretninger, der virker det som de tror jeg skal stjele eller noe. Jeg liker å kle meg litt pent, og er liksom ikke prototypen på en butikktyv, det virker som om det er alderen som teller her. Egentlig burde mansagt i fra når man føler seg dårlig behandlet.
Gjest Catwoman Skrevet 14. mai 2006 #16 Skrevet 14. mai 2006 Det hender ikke så rent sjelden at jeg er eneste kunde i en butikk med tre-fire ansatte, og ingen av dem spør om jeg vil ha hjelp. Da går jeg bare ut igjen, og raskeste vei til konkurrenten. ← Men det der kan være litt dilemma for de ansatte. Jeg er en av de kundene som ikke vil bli spurt om hjelp. Jeg spør selv hvis jeg trenger - ellers vil jeg kikke i fred.
Gjest Hilde K S Skrevet 14. mai 2006 #17 Skrevet 14. mai 2006 Her er min beste: På fredag var jeg inne i en butikk som selger dvd, cd osv. Jeg spør han bak disken om de hadde Seinfelt, sesong 5. Han tusler bort til et sånt låsbart glass-skap og titter inn i alle hyllene, før han sier at de ikke har den. "Men da kan jeg bare få sesong 6, da", sier jeg. "Jeg sier jo at vi ikke HAR Seinfelt" sier ekspeditøren. "Den ligger der", sier jeg og peker på dvden som lå i skapet.
Gjest Pet Skrevet 14. mai 2006 #18 Skrevet 14. mai 2006 Jeg var på Maxbo på Alnabru og skulle ha maling til stua. Forklarte ekspeditøren hva jeg var ute etter, hvordan gulvet i stua så ut, lysforhold, vinduer osv og spurte om han hadde noen forslag. Han så lenge på meg, litt sånn vantro, og sa så :" Åssen i all verden skal jeg kunne veta åssen farge du skal ha i stua di, ´a?"
Gjest gjest 0 Skrevet 14. mai 2006 #19 Skrevet 14. mai 2006 En liten ting, bare: På jobben til Bjørnemannen bruker de MSN til å kommunisere internt, går fortere enn mail. ← Her og I Norge er dessverre mange forferdelig dårlige på kundeservice! Hva vet selgeren om den som handler har lomma full av tusenlapper, eller om man bare er ute og titter for å komme tilbake igjen senere og kjøper masse? Det viktigste er faktisk ikke å ha et kjempebra salg, men at kunden kommer tilbake flere ganger og anbefaler butikken til andre. Jeg synes at alle burde fokusere på at det er kunder som avgjør omd e har en jobb eller ikke, og at de skal tilfredsstilles! Jo fler fornøyde kunder man har, dess fler kunder og høyere salg får man. Jeg tror at det kommer en dag der butikkene må slite for kundene sine (har liten tro på at forbukersamfunnet fortsetter som i dag i evig tid). Da skal de se at det som ofte er avgjørende er kundeservicen! Og det hjelper faktisk å klage! Jeg klager alltid hvis jeg føler jeg blir dårlig behandlet. Og da sender jeg mail til ledelsen uten å nevne navn på den ansatte slik at de må ta det opp med alle
Gjest gjest 0 Skrevet 14. mai 2006 #20 Skrevet 14. mai 2006 Jeg var på Maxbo på Alnabru og skulle ha maling til stua. Forklarte ekspeditøren hva jeg var ute etter, hvordan gulvet i stua så ut, lysforhold, vinduer osv og spurte om han hadde noen forslag. Han så lenge på meg, litt sånn vantro, og sa så :" Åssen i all verden skal jeg kunne veta åssen farge du skal ha i stua di, ´a?" ← For et uproft svar!! Jeg har vært på bedriftsmøte på Maxbo, og jeg skal love deg at denne personen ville fått skikkelig refs hadde ledelsen visst om det. De jobber hardt for å kunne hjelpe og veilede kundene sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå