Gå til innhold

Hvordan tre snøreskjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har en "oppskrift" på hvordan tre en brudekjole med snørin pent?

sambo prøvde akkuratt på meg, men han viste ikke helt hvordan det skal gjøres.. så det ble ikke helt perfekt.

Noen som har noen gode linker med tips til hvordan gjøre det pent?

Er mamma og forlover som skal gjøre det på den store dagen, regner med at vi øver litt på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke bare to måter å gjøre det på da? Alle kjoler skal vel snøres ovenfra og ned, med sløyfe nederst? Da kan du enten snøre innover eller utover.

På min snører jeg innover, ikke utover. Synes det er mye penere. Det er ikke så enkelt å forklare, men jeg kan jo gjøre et forsøk.. Altså, når du begynner å snøre øverst på kjolen kan du enten træ endene innover i hempene, eller dra de gjennom utover - fra innsida og ut. Gjør du det første blir resultatet penere. Så må det selvfølgelig rettes etterhvert, båndene må strekkes litt og glattes litt til slutt for å ligge pent.

Håper du skjønner hva jeg mener!

Skrevet

Jeg ville begynt nede med en ende og gått oppover ett hakk hver gang, slik at det blir annenhvert på sidene.. Ikke så lett å forklare.

Jeg har et korsett som jeg trer på denne måten.

Skrevet
Jeg ville begynt nede med en ende og gått oppover ett hakk hver gang, slik at det blir annenhvert på sidene.. Ikke så lett å forklare.

Jeg har et korsett som jeg trer på denne måten.

Så da går du opp og nedover med samme snor da eller?

Får nok sette av god til testing trur jeg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville startet på toppen! (Det har alle brudekjolene jeg har sett gjort.) Du trer vel tråden i slik at de delene smo "henger ut" er like lange på begge sidene....også trer du annenhver nedover slik at du ender med to like lange snorer i bunnen som du lager sløyfe av.

Du har vel MS kjole og de skal ikke snøres fra bunnen ihvertfall. (Dvs du gjør jo som du vil men slik det er gjort fra deres side er det meningen de skal snøres fra toppen.)

*Emma* ikke innlogget for øyeblikket....

Skrevet

har en kopi av en ms kjole ja. (sydd etter et bilde... de hadde neppe orignal tegningene tenker jeg).

sambo begynte fra toppen ja.,

mulig at det så litt rart ut i og med at han ikke var så nøye med strammingen.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var med min venninde og prøvde kjoler for noen år siden, og da presiserte butikkdamene at det var viktig at den som skulle hjelpe bruden ble med på en prøving slik at de kunne lære vedkommende å stramme riktig. Det kan nemlig bli veldig stor forskjell på utseende til kjolen/kroppen ettersom du snører. (spesielt om du har litt ekstra rundt livet/ryggen eller store pupper)

Dere får bare prøve dere frem litt og se hva som blir pent, og jeg har også inntrykk av at man snører brudekjoler ovenfra, men at det er lurt å holde sammen kjolen nede ved livet når man begynner.

Gjest Gjest
Skrevet

På brudesalongen hvor jeg har kjøpt min kjole har de presisert at kjolen skal snøres ovenfra og ned, og innenfra og ut. Dette fordi at strammingen blir bedre, og snøringen vil ikke "gli", den vil rett og slett sitte bedre med andre ord.

Og etter min mening er det penest.

Når kjolen er ferdig snørt, så beveg på deg for å "gå til" kjolen, så kan den strammes litt til. Etter at du har gått litt i kjolen, vil den gli skikkelig på plass, og det kan være nødvendig å etterstramme i korsryggen feks. Så beregn god tid til snøring!

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for alle svar.

Regner nok veldig god tid ja.

trur når jeg prøvde kjolen der jeg kjøpte den at de brukte 15-20 minutter på å snøre dbe,, og de hadde jo gjort det en del ganger før da...

Får ta et par timer med prøving før vi reiser til usa og bergne god tid til påkledning på bryllupsdagen

Skrevet
På brudesalongen hvor jeg har kjøpt min kjole har de presisert at kjolen skal snøres ovenfra og ned, og innenfra og ut. Dette fordi at strammingen blir bedre, og snøringen vil ikke "gli", den vil rett og slett sitte bedre med andre ord.

Og etter min mening er det penest.

Når kjolen er ferdig snørt, så beveg på deg for å "gå til" kjolen, så kan den strammes litt til. Etter at du har gått litt i kjolen, vil den gli skikkelig på plass, og det kan være nødvendig å etterstramme i korsryggen feks. Så beregn god tid til snøring!

Lykke til!

Dette har jeg også fått beskjed om. Det er mamma som snører min, og hun bruker 15-20 minutter hver gang. Dere må nok bare prøve! :)

Skrevet

Jeg snører dem slik at det blir hele kryss på utsiden, hvis det er forståelig. Den beskrivelsen som har kommet så langt ser liksom slik ut:

\ /

\ /

\ /

eller:

/ \

/ \

/ \

Personlig synes jeg det blir penere hvis man snører slik:

X

X

X

Hvis kjolen er veldig stram, og skal ha innsnørende effekt, vill jeg snørt slik at sløyfen kom midt i korsryggen, der hvor det er størst stress. Ellers bør sløyfen komme nederst.

Alt dette er jo personlig synsing, da. Gjør det som du synes er penest!

Skrevet

Ja.. det ser nok penere ut med snøring i en X

vi får nok bare prøve oss frem tenker jeg

..men kanskje på tide å gjøre det snart...

Gjest gjest1
Skrevet

Hvis du har en stor sikkerhetsnål kan det være lurt å feste den på enden av snøret så blir det litt enklere når du skal tre snøret gjennom alle hempene. Bare husk å ta av sikkerhetsnålen når du er ferdig, jeg holdt nesten på å glemme det på min. :ler:

Skrevet

Det var et smart tips!

*notere*

Skrevet

Hvis du har en stor sikkerhetsnål kan det være lurt å feste den på enden av snøret så blir det litt enklere når du skal tre snøret gjennom alle hempene. Bare husk å ta av sikkerhetsnålen når du er ferdig, jeg holdt nesten på å glemme det på min. :ler:

Sikkerhetsnål? Hvor store snørehull har kjolen din? Personlig bruker jeg en stoppenål, da disse glir lettere igjennom og lager mindre merker på både kjole og snøring.

Gjest gjest1
Skrevet
Sikkerhetsnål?  Hvor store snørehull har kjolen din?  Personlig bruker jeg en stoppenål, da disse glir lettere igjennom og lager mindre merker på både kjole og snøring.

Nå er det snart ett år siden jeg giftet meg og husker ikke akkurat hvor store hullene var men det gikk ihvertfall fint med en sikkerhetsnål som det var litt størrelse på. :tommel:

Det var forøvrig hun i brudesalongen som tipset meg om det. ;)

Skrevet

løkkene mine er jo ikke så alt for store..

men en sikkerhetsnål av vanlig str trur jeg skal gå bra.. båndet er jo like brett som den så..

og det er nok lettere å få noe hard igjen løkkene enn en myk tråd trur jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...