Gjest Lluvy Skrevet 13. mai 2006 #1 Del Skrevet 13. mai 2006 Hei! Jeg begynner på universitet i Dublin til høsten, trenger noen gode råd og tips! Noen som kjenner byen, hvordan klimaet er der (regner det mye!?), avstander til ting, er det bra med caféer, studentliv? Noen som kan gi meg noe?? Klems fra gleder-meg-VILT-Lluvy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde Skrevet 13. mai 2006 #2 Del Skrevet 13. mai 2006 Du kommer nok til å få det supert Dublin er en flott by!!! Masse pub'er, cafeer og shopping! Klimaet tror jeg ikke er noe særlig, de gangene jeg har vært der har det vært masse vind og regn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #3 Del Skrevet 13. mai 2006 Herlig!! Sånn jeg ser for meg er at det er litt som Amsterdam, altså "utseende" på byen, med bygninger og sånt, kan det stemme tro...? Er det store avstander der, sånn med tanke på å komme seg rundt, til fots, med sykkel, buss? Jeg er så spent! På hvordan livet der nede fungerer og sånt! Maten der nede, hvordan er den? Dårlig brød og snålt pålegg? Er det utendørs markeder og sånt der? Ajjajjaj! Gi meg alt dere vet! -Iiiiih-lluvy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. mai 2006 #4 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg har bare vært der en langhelg, så det er jo svært begrenset erfaring med byen jeg har. Men det er virkelig en koselig by, masse koselige gater, fine museer og pub på hvert hjørne. Irer virker veldig sosiale og hyggelige. Maten er vel som den engelske, mao ikke det beste jeg vet, men ikke ille heller. Du får det nok helt fantastisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #5 Del Skrevet 13. mai 2006 Herlig, tusen takk for svar! Hvordan er prisene der, da? På kollektivtrafikk, taxi, husleie etc, og mat, drikke (les: studentpils)? -Lluvy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lluvy Skrevet 14. mai 2006 #6 Del Skrevet 14. mai 2006 Og; paraply eller regnfrakk? Her i Trondheim er det nytteløst med paraply pga vinden.. (Jeg vil vite alt!!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. mai 2006 #7 Del Skrevet 14. mai 2006 Dublin er en nydelig by! Såvidt jeg husker er buss og DART (Dublin Area Rapid Train) ganske billig. Les litt mer her og gled deg. Tipper du kommer til å få det kjempefint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 15. mai 2006 #8 Del Skrevet 15. mai 2006 Gratulerer! Jeg har også studert der, og bodd der i flere år. Men det er nokså lenge siden nå. Var på besøk i Dublin i høst, byen har nok forandret seg endel, ikke minst mye mindre fattigdom. Det er en svært sjarmerende by, og irene er hyggelige folk. Det er greit å komme seg rundt med buss, avstandene er ikke store. I sin tid syklet jeg en god del, vet ikke om jeg hadde våget nå, trafikken er mye større. Det er jo veldig bra med studentliv i dublin, det er flere universiteter og høyskoler der. Været? Tja. Det er jo mildere klima enn i norge. På våren og høsten kan det være mildt og fint. Den første høsten jeg var der, gikk vi i t skjorte i oktober. Men om vinteren er det surt og vått. Klimaet er omskiftelig. Det regner gjerne litt hver dag, men sjelden lenge om gangen. Det er mye fint å se i resten av landet også, lei bil og ta en rundtur. Rundt Dublin er Howth, Bray, Enniskerry, Wicklow mountains og Powerscourt fine utfartsmål. Kos deg! Og så må du lære deg å drikke Guinness først som sist Dvs - ikke tren på engelske guinness-bokser her hjemme. Den skal tappes fra fat etter alle kunstens regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2006 #9 Del Skrevet 18. mai 2006 Aaaah! Supert! Tusen takk for svar, det hjelper masse! Bare få litt sånn følelsen av hvordan det ER der borte, liksom... Vi har fått kontakt med en norsk student nå, så vi venter spent på svar! Hvordan er prisene der på mat, bo og drikke da...? Og, vi skal bo utenfor campus, hvordan er folk som leier ut, er de stort sett pålitelige? Så vi ikke risikerer å bli kastet ut uten forvarsel og sånne type ting... Takk!! -Lluvy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå