Gjest Katteelsker jeg også Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Noen ganger opplever jeg at katten ligger i fanget og blir klødd / klappet, maler og koser seg, for så plutselig å angripe med tenner og klør, uten varsel og tilsynelatende umotivert. Hvorfor gjør den slikt?
Arkana Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Sannsynligvis syntes den det var nok kos, evt så er det steder på kroppen den ikke liker å bli berørt.
Gjest Miloine Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 En teori er at den vil si: "Nå er det nok!" I så fall vil den neppe kjæles mer med umiddelbart etterpå. Det kan også forekomme at den er like kosete igjen med det samme. En annen teori er at katten har fått et slags adrenalin-kick i ren nytelse av kosingen, som gir seg utslag som dette. Den svarer kosen med å eks småbite deg
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 Jeg tror det kan være en av de tre teoriene. Nok er nok, adrenalin kick eller at det er en lek
Gjest camillo Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Det kjipe når de leker sånn, er jo at jo mer armer og bein man bruke for å avslutte det, jo morsommere synes de det blir.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #7 Skrevet 13. mai 2006 Flg med på om den slår/vifter med halen i forkant. det er et tegn på at den begynner å bli lei, men ikke får somlet seg til å gå vekk.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #8 Skrevet 13. mai 2006 Er det muig at du har klappet katten på magen når dette intreffer? Mange katter liker ikke å bli klappet og kost med på magen og angriper når dette skjer. Katten vår er veldig sart på akkurat dette, og uansett hvor mye han koser seg anngriper han oss med en gang vi er nær magen hans.
miow Skrevet 13. mai 2006 #9 Skrevet 13. mai 2006 fordi katter er onde og gærne vel (og veldigveldig søte da, jeg liker katter altså) næsj det er kanskje fordi den blir lei? hvis den stikker av etterpå jaffal.
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #10 Skrevet 13. mai 2006 leker du eller noen andre med katten med hendene? Veldig mange bruker hendene å leke med uten å tenke at det kan få konsekvenser. Katten får problemer med å skille kos og lek, siden man bruker hender til begge deler Bruk derfor en leke når man skal leke. Ellers må du prøve å avslutte kosestunden før katten begynner å bite. Prøv å se på signaler katten. Når katten først har bitt og klort deg, må du med en gang avslutte kosestunden. Sett katten ned, og ikke kos med den på en stund. Overse katten er stund. Hvis du fortsetter kosestunden da, vil katten oppleve det som belønning på at den angrep. Er katten kastrert da? ukastrerte katter er jo hormonelle og dermed også tendens til å ha mer aggresiv adferd. Lykke til med pus
Gjest Pet Skrevet 13. mai 2006 #11 Skrevet 13. mai 2006 Flg med på om den slår/vifter med halen i forkant. det er et tegn på at den begynner å bli lei, men ikke får somlet seg til å gå vekk. ← Det er min erfaring også. Den ønsker å bli liggende der den er, men vil ikke ha mere kos.
Gjest Miloine Skrevet 13. mai 2006 #12 Skrevet 13. mai 2006 Er det muig at du har klappet katten på magen når dette intreffer? Mange katter liker ikke å bli klappet og kost med på magen og angriper når dette skjer. Katten vår er veldig sart på akkurat dette, og uansett hvor mye han koser seg anngriper han oss med en gang vi er nær magen hans. ← Det er sant! De fleste katter er utrolig følsomme på magen, men godtar det som regel når den har tillit til eieren! Må uansett klappe varsomt der!
Gjest gjesta Skrevet 13. mai 2006 #13 Skrevet 13. mai 2006 katten til kjæresten min angrep meg også. den vifta visst med halen først men det så ikke jeg. dermed fløy den på med tenner og klør. blødde litt etter det og ble litt småredd. var ikke lek nei, den var jo helt vill i blikket. jeg koser ikke mer, bare stryker litt på hodet og prøver å finne ut hva den tenker om det...
Gjest Miloine Skrevet 13. mai 2006 #14 Skrevet 13. mai 2006 katten til kjæresten min angrep meg også. den vifta visst med halen først men det så ikke jeg. dermed fløy den på med tenner og klør. blødde litt etter det og ble litt småredd. var ikke lek nei, den var jo helt vill i blikket. jeg koser ikke mer, bare stryker litt på hodet og prøver å finne ut hva den tenker om det... ← Huffda, husk stivkrampesprøye dersom det er lenge siden du har tatt det - sånn i tilfelle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå