Gå til innhold

Gravering på utsiden av ring.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har så lyst til å gravere noe på utsiden av gifteringen vår. Med litt kraftig skrift. Hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det blir fryktelig fort slitt av.

Jeg har hatt på min ring i to år, og der er det tydelig slitasje på skriften.

Skrevet

Nå synes jeg at ringene til Märtha og Ari var kjempeflotte, så jeg synes dette er en god ide jeg. Men da bør man nok ha veldig kraftige ringer og veldig kraftig gravering også - det er jo ikke noe flott når skriften blir slitt av.

Skrevet

Vi også synes det er kjempeflott! Men da vi i forrige uke dro til gullsmeden for å bestille anbefalte hun det ikke da det ble fort slitt. Så da ble vi innmari usikre....

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva er elverspråk? Hilsen en uvitende som snart skal forlove seg:-)

Skrevet

Eg er i lag med ein danske, og påverka av det av og til, på norsk heiter det vel alvespråk.

Det er sånn som dei skriv i Ringenes Herre :sjarmor:

Skrevet

Mulig jeg er litt dum. Men alver finnes ikke. Hvordan kan det da eksistere et skriftspråk??

Gjest Anonymous
Skrevet

Da Tolkien skrev om Ringenes Herre, diktet han opp en fantasiverden med mange forskjellige vesener; deriblandt alver, og han diktet faktisk også opp et skriftspråk; alvespråk kan du vel kalle det. Jeg tror han kalte det "Elven". Det er visstnok fullstendig, med eget komplett grammatisk system, egne bokstaver osv. Du ser eksempel på reklameplakater for Ringenes Herre filmene, det utenpå ringen der. Du ser også masse av det i bøkene hans. Han var nok en klok mann, professor på Oxford i historie? Jeg er ikke noen Tolkien-ekspert, men du kan jo søke selv..

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Skriften utenpå ringen - det er kjempefint! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

alvespråk?

litt påvirka av ringenes herre nå.. men kommer det ikke til å bli litt dumt å ha det på gifteringen for resten av livet? en giftering skal jo være om ekteskapet.. ikke om fantasy-interessene.. kjøpt heller en ringenes herre ring i tillegg.. som du kan hive inn i skapet når interessen har lagt seg... ;)

generelt vil jeg oppfordre til å velge enkle realtivt tynne ringer..

selvfølgelig er det stas med "skikkelige" ringer rett etter bryllupet osv, men etterhvert merker man at det er praktisk i det lange løps hverdag å ha enkle praktiske og ikke for "klumpete" ringer

lykke til med valget.. dette var bare mitt personlige lille "input" :)

Skrevet

Vi skal ha glatte ringer som er 4 mm brede tror jeg (orker ikke kjempebrede, da dør huden under). 3.5 mm er også bra. De er ikke sånn avrundet som mange er, men heller flate oppå og kantene er filt litt så de får en effekt der. Veldig klassiske men samtidig litt tøffe. Fant ikke noe bilde :x men de heter Vi-To nr 124. Det hadde nok gått fint å skrive utenpå de. Men jeg synes det er litt tøft å skrive på sidekanten, men da må den være forholdsvis bred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...