silja Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Vi skal girlle 17mai, og jeg har så lyst til å ha bakt potet... hvordan gjør jeg det enklest:???: Vil gjerne ha med grillmat som jeg kan gjøre i stand mye på forhånd, så ikke vi venter en halv evighet på at dmaten skal grilles ferdig. Har dere noen gode tips? Grillspyd er jo nam-nam, hva annet av tilbehør er godt inntil?
Gjest gjest 0 Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Bakt potet tar jo veldig lang tid å lage, men kanskje man kan lage de nesten ferdig på forhånd? Ellers vil jeg tipse om å skjære opp forskjellige grønnsaker som du pakker i folie sammen med godt krydder og olje, eller marinade. Jeg bruker poteter, gulrøtter, paprika, tomat, sopp etc.
Gjest Thalassa Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 kylling i folie synes jeg er saftig og godt, kan jo putte noe godsaker inni der for å få bra smak utenom krydder, urter f.eks. ellers kan du ha paprika, løk og sopp i folie, veldig godt synes jeg. Blir så fort lei grillskiver så gleder meg til andre forslag og varianter her :icon_smile:
Arkana Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Det meste av grillmat kan gjøres i stand på forhånd. Legg kjøtt i marinering allerede dagen før og sett i kjøleskap. Grillspyd kan lages på forhånd, tre kjøtt/fisk/reker og forskjellige grønnsaker (sopp, småløk, paprika, squash, aubergine, cherrytomater) på. Poteter kan bakes i ovn eller i mikrobølgeovn, det enkleste er nok i ovn siden jeg antar du skal lage en del. Pakk dem i folie (hvis du vil) og bak ved 200 grader i ca 1½ time, avhengig av størrelsen på poteten. Ha kryddersmør, rømme, mais, hakket løk, stekt bacon, revet ost e.l. til fyll. Du kan evt bake dem på morgenen og så varme dem opp på grillen mens du griller alt det andre.
Krista83 Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 Jeg har kokt potetene litt flere ganger slik at det skal gå fortere å bake dem. Synes resultatet blir like bra da...
Plym Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Jeg koker nypoteter med skall, pensler dem med en god grillolje, og lar dem bli brune på grillen. det er kjempegodt.
Svart Katt Skrevet 13. mai 2006 #7 Skrevet 13. mai 2006 Og maiskolber er også veldig godt å grille. Pakk de inn i folie og ta på smør, salt og eventuelt pepper etterpå. Nam.
silja Skrevet 16. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. mai 2006 Pakk dem i folie (hvis du vil) og bak ved 200 grader i ca 1½ time, avhengig av størrelsen på poteten.Du kan evt bake dem på morgenen og så varme dem opp på grillen mens du griller alt det andre. ← hvis jeg baker i morgen tidlig, skal jeg da bare legge dem på kjøkkenbenken til kvelden da? skal lage grillspyd av bla biff og maiskolbe. Det går greit å legge dette på grillen sammen altså, biffen trenger ikke lengre tid eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå