Gå til innhold

Hevnaksjon fra x`en...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kort fortalt så dreier dette seg om bitterhet og sjalusi fra min samboers eks. Oppi det hele så var denne eksen en av mine best venninner FØR jeg ble sammen med samboeren min. Hun slo regelrett hånden av meg når vi to ble sammen. Men det var ikke det store det helt store tapet uansett... Det ble slutt mellom dem for vel 6 år siden og helt siden hun fikk vite at jeg ble sammen med eksen hennes har vi titt og ofte blitt utsatt for forsøk med å stikke "kjepper i hjulene" for oss. På slutten hadde de et ganske turbulent forhold og anstrengt økonomi som endte i et brudd. Hun ble sittende igjen med en del personlig gjeld etter bruddet og hun har nå begynt å true med rettssak for å få delt utgiftene med min samboer. Det bør også nevnes at hun i starten av forholdet vårt ringte hun hans arb.giver og gjorde alt i sin makt for å få han oppsagt. Heldigvis har han en sjef som skjønte sammenhengen. Hun har også vært gift i ettertid, og skilt (igjen)..., og har for tiden en ny samboer. Og det er denne samboeren hun har utlevert ting til og det er han som står for kontakten mellom oss. Hun gikk også til anmeldelse mot min samboer pga gjelden hun ble sittende igjen med. Men saken ble avvist i retten da det ikke var hold i noe av det hun kom med.

Og nå er samboeren min bekymret for at det skal komme for retten èn gang til og han er redd for de evt. kostnader dette vil påføre oss.

Noen synspunkter?

:tristbla:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest 0
Skrevet

Hvis hun har rett på noen av pengene så vil det bli rettsak, hvis ikke blir saken henlagt som før.

Forøvrig synes jeg det er råttent å bli sammen med venninners ekser men det er off topic ;)

Gjest Thalassa
Skrevet

Forøvrig synes jeg det er råttent å bli sammen med venninners ekser men det er off topic ;)

Gjest Gjest1
Skrevet

Det skal i hvert fall mye til for at forholdet skal fungere. Jeg fatter ikke hvordan trådstarter kunne forvente at vennskapet skulle være det samme etter hun ble sammen med venninnens eks.

Skrevet

sorry meg men det må jeg si meg enig i, synes synd på henne jeg, mista både kjæresten og venninna.

Gjest gjest 0
Skrevet

Må bare fortelle at det hadde vært slutt mellom de i flere år... : :forvirret:

Spiller ingen rolle i mine øyne... En eks er en eks... Og så lenge det er vondt for venninna di skulle du holdt deg unna...

Gjest Gjest1
Skrevet

Dessuten kan det jo hende hun faktisk har krav på de pengene og føler seg urettferdig behandlet. Ikke lett å se slikt når man bare får servert en side av saken.

Skrevet

Si meg, hvor gamle er dere egentlig? Det har da ingenting å si hvem eksen er sammen med! Spesielt ikke flere år etter bruddet! Tror ikke jeg ville tenkt over det en gang hvis en av mine ekser skulle finne på å bli sammen med en av mine venninder og det gir meg i hvert fall ikke rett til å trakkassere noen av dem med f.eks. telefoner til arbeidsgiver.

Til trådstarter så vil jeg si at dette umulig kan være noe å bekymre seg for så lenge dere vet at det ikke er noe hold i påstandene hennes. Hvis saken har blitt avvist tidligere, så blir den sannsynligvis det nå også med mindre det har kommet frem nye momenter. Det kan jo også hende at din samboer har en moralsk plikt til å hjelpe henne med denne gjelden, men det er det jo bare han og hun som kan svare på og evt. bli enige om å løse.

Gjest gjest 0
Skrevet

Det her har da ingenting med alder å gjøre Leo???

Jeg har snakket med kvinner i alle aldre om dette temaet (det samme skjedde i vår vennegjeng, men der var det to kompiser det gjaldt), og de aller fleste er enige med meg som "bare" er 25. Dette avhenger av hva slags uskrevne regler man ha i sin omkrets.

Men uansett unnskylder det ikke trakasering, men som sagt før i tråden har vi bare fått servert en side av saken!

Skrevet

Liten by og mange exxxer, men saken er den at jeg er utrolig glad i han og da blir det meste lagt til side,vi har snart vært sammen i tre år og trives veldig godt sammen : : :) Mitt vennskap til henne virker i dag som temmelig overfladisk. det hele gikk kun på hvilke planer hun hadde for oppussing,klæsinnkjøp etc,savner ikke dette!! :ironi:

Gjest gjest1
Skrevet
Det har da ingenting å si hvem eksen er sammen med! Spesielt ikke flere år etter bruddet! Tror ikke jeg ville tenkt over det en gang hvis en av mine ekser skulle finne på å bli sammen med en av mine venninder og det gir meg i hvert fall ikke rett til å trakkassere noen av dem med f.eks. telefoner til arbeidsgiver.

Helt enig.

Skrevet
Det her har da ingenting med alder å gjøre Leo???

Jo, de fleste vokser av seg slik "svart/hvitt-tankegang" og lærer etter hvert å legge ting bak seg...

Selvfølgelig kjenner vi ikke alle sider av saken, men dette er internett og da får vi bare forholde oss til det vi blir presentert for og gi råd ut fra det. Det kan jo virke som om enkelte av dere mener at trådstarter nærmest har begått en forbrytelse ved å bli sammen med sin vennindes eks og dermed har gjort seg fortjent til det jeg vil kalle trakassering!

Gjest gjest 0
Skrevet

Som sagt... Det kommer ann på hvilke uskrevne regler som man har i sitt miljø!

Og dersom venninnen tar seg nær av det er det vel en god grunn til å ikke bli sammen med eksen? Hadde jeg forelsket meg i eksen til venninna mi (det har jeg gjort en gang) så ville jeg spurt hva hun synes om saken. Hvis det er sårt (som det var for min venninne) ja så holder man seg vel borte?

For meg blir alt annet egositisk.

Skrevet
Si meg, hvor gamle er dere egentlig? Det har da ingenting å si hvem eksen er sammen med! Spesielt ikke flere år etter bruddet! Tror ikke jeg ville tenkt over det en gang hvis en av mine ekser skulle finne på å bli sammen med en av mine venninder og det gir meg i hvert fall ikke rett til å trakkassere noen av dem med f.eks. telefoner til arbeidsgiver.

Helt enig.

Hun virker noe forstyrret, denne eksen.

Gjest gjest 0
Skrevet
Helt enig.

Hun virker noe forstyrret, denne eksen.

De er jeg enig i, folk som er vel bevarte driver vel ikke med trakasering?

Gjest Gjest1
Skrevet

Alle ekser er tydeligvis forstyrret her inne. Kan jo hende han faktisk skylder henne pengene, men siden nekter.

Skrevet
Som sagt... Det kommer ann på hvilke uskrevne regler som man har i sitt miljø!

Og dersom venninnen tar seg nær av det er det vel en god grunn til å ikke bli sammen med eksen? Hadde jeg forelsket meg i eksen til venninna mi (det har jeg gjort en gang) så ville jeg spurt hva hun synes om saken. Hvis det er sårt (som det var for min venninne) ja så holder man seg vel borte?

For meg blir alt annet egositisk.

Hva om en av dine venninner finner sin store kjærlighet også må hun ligge unna fordi han tilfeldigvis var sammen med deg for flere år siden?

Er det ikke egoistisk å kreve at venninnen skal holde seg unna etter 6 lange år?

Skrevet
De er jeg enig i, folk som er vel bevarte driver vel ikke med trakasering?

Ikke mine ekser. Og ikke jeg heller må jeg vel skynde meg å si. ;)

Gjest gjest 0
Skrevet
Hva om en av dine venninner finner sin store kjærlighet også må hun ligge unna fordi han tilfeldigvis var sammen med deg for flere år siden?

Er det ikke egoistisk å kreve at venninnen skal holde seg unna etter 6 lange år?

Vel det får bli opp til min venninne å bestemme. Men i min venninnegjeng holder vi oss unna ekser for å unngå slike situasjoner (dessuten har jeg ingen ekser i vennegjengen ;) ).

Om min venninne hadde spurt først ville jeg iallefall respektert henne mye mer enn om hun ikke hadde gjort det. Og hvis jeg sier at det fremdeles er vondt å tenke på det forholdet synes jeg hun burde være god nok venninne til å droppe han. Det finnes da flere fisker i havet?

Gjør mot andre som du vil de skal gjøre mot deg!

Skrevet
Om min venninne hadde spurt først ville jeg iallefall respektert henne mye mer enn om hun ikke hadde gjort det. Og hvis jeg sier at det fremdeles er vondt å tenke på det forholdet synes jeg hun burde være god nok venninne til å droppe han. Det finnes da flere fisker i havet?

Her er jeg enig. Spesielt hvis bruddet er noenlunde ferskt.

------------------------

Min venninne og jeg var en gang forelsket i samme fyr. Da ble vi enige om at hvis han "valgte" en av oss skulle vi fortsatt være de gode venninnene som vi bestandig har vært. Det var en lettelse å være enige på det punktet. Mannen det gjaldt ble forøvrig sammen med en annen. :ler:

Mange år senere ble min eks og hun betatt av hverandre, det var sånn typisk vennskap-går over i- forelskelses sak.

Siden jeg har både øyne og antenner for slike følelser oppdaget jeg det ganske fort. Jeg og min eks var forøvrig helt ferdige med hverandre; ingen vonde følelser og vi var ganske gode venner. Eller kanskje bekjente..

Uansett; venninnen min prøvde tydelig å skjule sine følelser for eksen min, helt til jeg tok det opp med henne og sa at jeg hadde ingenting i mot det om det skulle bli de to.

De hadde et kort forhold og er i dag bare gode venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...