Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skjønner ingenting! Nede på linjen her har det kommet opp en gul pil hvor det står Norton. Også er det et rødt kryss. Når jeg trykker på den, kommer det opp en rullegardin der det står at det ikke er installert virusbeskyttelse på maskinen. Men jeg har jo det! Når jeg klikker på den gule kulen til Norton, står det at den er aktivert.

Jeg prøvde å kjøre virussjekk på maskinen og da fant jeg ikke der hvor jeg starter den. Hvor har det blitt av?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Thalassa
Skrevet

du kan jo gå å kikke om du har installert det for sikkerhetsskyld

start/kontrollpanel/legg til eller fjern programmer

så åpner det seg et vindu som du kan se alle programmene på maskina di, da ser du om det er installert eller ikke.

Hvis det er installert må du finne snarveien til programmet, det kan du gjøre ved å søke, eller du kan manuelt gå inn i programfil mappa og trykke på programmet der.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. Hvor er programfilmappen og hva gjør jeg med den?

Gjest Gjest
Skrevet

Ok. Jeg fant den.

Når jeg klikker på den for å åpne den, kommer det opp Shared files. Der inne var det mye rart! Mission impossible..?? :klø: Også fant jeg Norton der inne, men når jeg prøvde å klikke på den og Åpne, så skjedde det ingenting. Hva gjør jeg nå da?

Gjest Thalassa
Skrevet

har du søkt på norman? hvis ikke gjør det først, lettere. Da burde det komme opp snarveier, ikoner mapper osv, prøv dem først før du tuller inne i programfil mappa. hvis ikke det kommer opp noe når du søker kan du gå inn der og begynne å trykke på ikoner som kan se ut som de kan åpne programmet, men ikke driv å trykk i vildensky på de firkanta dll greine osv. Du får nesten bare prøve deg frem, jeg kan ikke så mye mer om dette, men du lærer best ved å sitte å knote litt selv det har iallefall jeg gjort.

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for svar. Men det skjedde ingenting når jeg trykket på dem.

Gjest Thalassa
Skrevet

da er det kanskje like greit å avinstallere og installere programmet på nytt, du får det nok til å funke tilslutt serru ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Prøvde å avinstallere virusprogrammet, fikk beskjed om at det ikke går an.

Prøvde så å avinstallere windows etter råd fra support. Skulle da klare å avinstallere Norton etter det.

Etterpå da jeg skulle installere windows igjen, fikk jeg beskjed om at denne utgaven var eldre enn datamaskinen og at jeg ikke kunne installere denne cd'en. :sur: Så da måtte jeg bare bruke systemoppretting for å få det tilbake. Så nå sitter jeg her like langt. :sur:

Om noen har noen råd, så..

Gjest Gjest
Skrevet

Husker du hvilken beskjed du fikk opp når du prøvde å avinstallere Norton?

Gjest Gjest
Skrevet
Prøvde å avinstallere virusprogrammet, fikk beskjed om at det ikke går an.

Gikk du via kontrollpanel og legg til/fjerne programmer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...