Gå til innhold

Kan jeg ha (ikke helt) hvit kjole i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva mener dere om at man kan ha hvit kjole som gjest i et bryllup? Har en kjole som er lys beige, går til knærne, chiffong med silkekjole under. Litt sånn sommerkjole. Det er masse små gullblomster på kjolen og et gullbånd rundt midjen. Tenkte å evnt ha gullsko og litt tilbehør som ikke var hvitt i hvertfall, slik at jeg ikke blir "hvit". Man ser jo veldig godt at jeg ikke er bruden altså, men det er vel noen som mener at man aldri skal gå i hvitt som gjest i bryllup. Selv brydde jeg meg ingenting om dette når jeg skulle gifte meg, så lenge ingen dukket opp i noe som lignet en brudekjole da ;)

Men er jo litt redd for å fornærme noen, så tenkte jeg skulle høre med flertallet her. Det er svigerbror som gifter seg hvis det har noe å si, og kona er amerikansk... vet ikke om de er "strengere" på sånt der....?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener ja. Jeg hadde ikke brydd meg om noen kom i hvit kjole i mitt bryllup, jeg synes fargekodene er helt tåpelige. Såklart vil ikke noen ta feil av deg og bruden! Folk må ha på seg hva de vil så lenge de ikke kommer i slitt dongeribukse eller noe i den duren...

Spør brudeparet om du er usikker, går ikke det an?

Gjest Gjesta
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg ville spurt bruden bare for å være på den sikre siden. Hadde jeg vært bruden hadde det vært null problem.

Endret av Binna
Skrevet

Tror jeg vet hvilken kjole du har! Den er veeeeeeldig fin!! :enig:

Du kunne helt fint gått med den i mitt bryllup, og jeg har svart ja i pollen. Men er du usikker, så hør med brudeparet!

Du blir så fin så! :klem:

Skrevet

Jeg har aldri møtt bruden, så jeg kommer nok ikke til å spørre... ingen i familien har møtt henne enda :ler:

Skrevet
Jeg har aldri møtt bruden, så jeg kommer nok ikke til å spørre... ingen i familien har møtt henne enda  :ler:

Men du kan jo høre med svigerbroren din? Han BØR jo kjenne henne og vite hva som er greit for henne? :ler:

Gjest Emera
Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å gå i den kjolen du beskriver. Hadde det vært en hvit "ballkjole" el. l. så hadde det jo stilt seg annerledes.

Skrevet

Jeg mener du kan gå med den! Syns den høres veldig pen ut.

Skrevet

Dere som svarer nei, hvorfor det? Er det fordi dere mener at man aldri skal gå i hvite/lyse klær i bryllup? Eller var det akkurat den kjolen jeg ikke bør gå med?

Gjest Gjest
Skrevet
Takk for tips, men jeg vil nok trykke mine invitasjoner :-)

Kjolen høres nydelig ut, (den er vel ikke kjøpt på vera moda?), så der er jo ikke kjolen det er noe i veien med. Jeg er bare prinsipielt i mot at man går med hvitt eller nestenhvitt i bryllup. Og jeg synes det er en dårlig ide å spørre bruden da hun muligens ikke synes det er så festelig å nekte deg å gå med det du vil.

Dessuten så vet du jo ikke hvordan kjole hun skal ha, kansje hun har kort kjole selv?

det er en milion andre kjoler der ute, velg en av de i stedet

Gjest Neffi
Skrevet
Hva mener dere om at man kan ha hvit kjole som gjest i et bryllup? Har en kjole som er lys beige, går til knærne, chiffong med silkekjole under. Litt sånn sommerkjole. Det er masse små gullblomster på kjolen og et gullbånd rundt midjen. Tenkte å evnt ha gullsko og litt tilbehør som ikke var hvitt i hvertfall, slik at jeg ikke blir "hvit". Man ser jo veldig godt at jeg ikke er bruden altså, men det er vel noen som mener at man aldri skal gå i hvitt som gjest i bryllup. Selv brydde jeg meg ingenting om dette når jeg skulle gifte meg, så lenge ingen dukket opp i noe som lignet en brudekjole da  ;)

Men er jo litt redd for å fornærme noen, så tenkte jeg skulle høre med flertallet her. Det er svigerbror som gifter seg hvis det har noe å si, og kona er amerikansk... vet ikke om de er "strengere" på sånt der....?

Den er ho gullfarget og hvit - da er det bare å kjøre!!!

Skrevet

Den er kjøpt på Vero Moda ja.

Hmm.. her var det litt delte meninger. Kom med stemmene deres alle sammen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...