Gjest Vinga Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Dere som klarer å ha et gjennomført sunt kosthold med mye grønt... når lager dere salatene deres? Spiser dere salat hver dag? Lager dere den i så fall kvelden før? Hva har dere oppi salatene deres? *glad i salat, men med dårlig tid om morgenene*
Tusseline Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Jeg pleier å hakke opp det jeg vil ha i salaten dagen før. Legger det i en matboks eller lignende, og lar den stå i kjøleskapet natten over. Funker greit.
Gjest Hippopotamus Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 (endret) Vi lager ofte salat dagen i forveien. Det funker helt fint! Vi har ingen faste ingredienser, men bruker som oftest en del av dette: diverse typer grønn eller rød salat tomat (event. soltørket) agurk paprika maiskorn eller minimais sukkererter rødløk purre stangselleri revet gulrot fersk champignon svarte eller grønne oliven stekt aubergin frisk persille frisk gressløk frisk basillikum grønne erter røde bønner linser ananas epler ristede solsikkekjerner valnøtter fetaost blåmuggost parmesan pasta ris kalde, kokte poteter pesto olivenolje balsamico-eddik kesam krutonger Endret 14. mai 2006 av Hippopotamus
Arkana Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Det går fint. Har ofte laget salat til lunsj til samboeren min, og da laget jeg den kvelden før og lot den stå i kjøleskap til dagen etter. Forslag til ingredienser: skinke (bogskinke) tunfisk kylling hardkokt egg pasta linser couscous kikerter osteterninger/fetaost maiskorn paprika agurk tomater/cherrytomater ananas oliven løk purre nøtter krutonger (greit å ha i en liten boks ved siden av så de ikke blir bløte) sopp bønner dressing
momo Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Jeg lager og salaten kvelden før, men legger det som er veldig bløtt, som tomat i en egen liten pose øverst i salatbollen. Sånn så salaten ikke blir så vassen. Skal vi ha kyllingfilet til middag, pleier jeg alltid og steke en ekstra og dele i biter og krydre godt, det blir utrolig godt i salat dagen etter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå