Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode epilatorer å tipse meg? Jeg vil gjerne kjøpe meg en. (ikke så alt for dyr.) Det er vel sånn at dess dyrere den, jo bedre blir resultatet..? Eller er de greie alle sammen? Må en bruke noe sånt som 5-600 kroner, kanskje?

Høres veldig bra ut det der med at hårene ikke blir piggete når de vokser ut. Her får jeg kaktusfeeling allerede dagen etterpå... :cry: Tror jeg skal tåle smerten, hvis jeg til gjengjeld får glatteglatte legger.

Videoannonse
Annonse
Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Philips Satin Ice er den beste Kai-Kat, stol på meg!!!!! Den koster ca 600 men er verdt hver krone når du ser hvor flott jobb den gjør.

Milla

Skrevet

Jeg brukte epilator for noen år siden. Jeg tålte det vonde og syntes det var veldig greit med hårene. Men huden! Så ut som en blek, ribbet gås med røde nupper. Og de forsvant ikke.

Etter det er det kun høvel som gjelder. (krem som må smøres på, ventes på og skrapes av, har jeg ikke tid til.)

Skrevet

Milla: Er det den med en sånn avkjølende del som treffer huden før selve epilatoren kommer å napper ut?

Har sett en slik ett sted, den skal liksom ise ned/ bedøve huden litt før hårene blir nappet ut?

men koster ikke denne rundt 8-900,- da? og hvor får man evt tak i den i Oslo-området til ca 600,-? Jeg vil også ha en slik nemlig!! :D

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Milla: Er det den med en sånn avkjølende del som treffer huden før selve epilatoren kommer å napper ut?

Har sett en slik ett sted, den skal liksom ise ned/ bedøve huden litt før hårene blir nappet ut?

Ja, det er den! Jeg kjøpte min på Elkjøp og da kostet den ca. 600-650 kroner. Men nå har den kommet i ny modell og den kan være dyrere, uansett så er det den beste som finnes.

Milla

Skrevet

takk, da skal jeg se om jeg finnern.

Skrevet

Takk for tipset Milla. Jeg kjøpern!

Jeg skal forresten til London snart. Mon tro om ikke Satin Ice epilatoren er billigere der. Skal sjekke litt rundt på nettet, nå. Ser den koster 798kr på elkjøp nå. Mens inne på et engelsk nettsted koster den 39 pund. Og det er jo noe helt annet!! Da blir det jo billigere, selv om en slenger på porto, da. Men jeg kvir meg litt for å bestille fra utlandet, så jeg skal se om jeg finner den i London.

Skrevet

Jeg har kjøpt meg Philips Satin Ice, kosta litt under 700kr på hm..Jernia? Den nye modellen har i tillegg ladyshave, men tror ikke det er noen vits i å ha etter hva jeg hører om ladeshaver fra folk her :lol: Så min er den "gamle" typen og har brukt den en au'ete gang, men skal nok venne meg til det. Den har en sånn kjøle-del som hjelper litt, men på de tynnenste hudområdene var det så jeg kjente hvert hår nappes ut :(

Prikkene forsvinner over natta så...Tror dette er et veldig bra alternativ til barberingen ja! Kjæresten min var iallfall svært fascinert over nappemaskinen :lol:

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet

Lady shaver er bare tull, uansett hva du gjør så får du kaktuslegger. Med epilatoren er veldig veldig god. Den kan også med hell brukes i armhulene bare du holder huden stram, og for en silkefølelse du får etterpå, den er vel verdt ubehaget. Ingen harde hårstubber dagen etter heller, bare silkehud.

Milla

Skrevet

Må bare advare dere. Jeg har en slik sak som iser ned huden før hårene nappes ut, og det gjør noe inni H*** vondt!!! Kjøpte min for flere år siden, og har men jevne mellomrom motet meg opp til å prøve å ta den i bruk. Det er en pinelse, og jeg klarer aldri å bli ferdig med en legg engang. Har funnet mitt vidundermiddel, og det er voksing på salong. Da kan jeg tenke på noe annet mens hårene forsvinner. Sitter ikke med nesa oppi det som man gjør med en slik en. Riktig nok er det dyrt, men det er verd det :)

Skrevet

For de som har epilator og ikke vil kjøpe ny med ice, kan man vel også bruke isbiter i en pose selv og legge på huden først. Da blir man jo helt nummen. Jeg pleier å gjerne smekke litt på huden først, som helsepersonell gjør før sprøyter, for å ta vekk litt oppmerksomhet.

Det funker også fint å brøyte kjappt over ønsket område, for at nervene skal få skrike fra seg, før du går nøyere til verks og tar alle hårene.

Jeg har aldri turt å kaste meg løs på armhuler, men kanskje..Bikinilinje må være den ultimate styrkeprøve. Jeg fikk nesten lurt en venninne til å ta dunbarten med epilator en gang :wink:

Skrevet

Jaja, da var den innkjøpt, Ice-delen ble plassert i frysen i går, så ikveld skal jeg til pers....

Kjæresten er ute med jobben, så jeg har hele leiligheten til å banne i!! (banner når jeg får vondt jeg da..)

Det står jo at etterveksten er myk og fjonet liksom, så jeg er helt overbevist om at den da må være mindre smertefull å fjerne, derfor blir jeg sikktert silkeglatt og lekker til jul og romjulsball!!

Har kjøpt nytt skjørt og nye sko, og de viser litt legg, så motivasjonen for å takle smertene er jo på plass da! :ler:

Kostet forresten 689,- eller noe slikt, på elkjøp. Men det er den "gamle" modellen. Eneste forskjellen mellom den og den nye, dyrere er at det følger med shaving-hode til den nye. Det bruker jeg ikke lell, så da tok jeg den gamle jeg.

De har den på Elkjøp (var det ikke det da??) som ligger på veien ned fra glassmagasinet, forbi NAF-huset og nedover mot Oslo City. Der ligger det en Elkjøp eller noe sånt på venstreside når du går nedover. Der har de både den nye og den gamle typen.

Skrevet

Jeg har brukt epilator på leggene i ti år, og min gamle Silkepil gir fortsatt like bra resultat! :) I går skulle jeg for aller første gang prøve epilatoren under armene, men der ble det bråstopp. AU!!! Vel, smerten kunne jeg nok ha holdt ut, men jeg begynte å blø i noen av hårsekkene. Og tanken på at jeg skulle smøre meg med deodorant etterpå fikk meg til å gi opp.

Jeg blir også rødprikkete etter bruk av epilator, men nå har jeg begynt å smøre bena med bodylotion med aloe vera etter at jeg har brukt epilatoren, og da forsvinner mine prikker ihvertfall!

Jeg smører meg aldri umiddelbart etter hårfjerningen, for da får jeg små "kviser" i hårsekkene. I stedet sørger jeg for å være godt innsmurt på forhånd (flere timer i forveien slik at kremen har trukket godt inn i huden). Jeg bruker alltid epilatoren om kvelden før jeg skal legge meg, og de røde prikkene er da alltid borte om morgenen. Først da smører jeg meg godt inn med bodylotion, og leggene blir silkemyke!

Skrevet

I går brukte jeg da for første gang i mitt liv min første epilator, type kPhilips Satin Ice.. Jeg var forberedt på det værste, da så mange har sagt at dette er smertefullt... Jeg har bare en ting å si:

PINGLER!!!!

:ler::ler::ler:

Klart, direkte behagelig var det vel ikke, men ærlig talt, første gang jeg nappa øyebryna spratt tårene, jeg trodde det skulle bli minst like ille... Men hei og hå, det gikk jo kjempefint jo!!!! Nesten ikke vondt i det hele tatt!! Jeg har gjort ett kupp!!

Ble rødprikkete på samme måten som jeg ble i starten når jeg nappet øyebryn, smurte meg etterpå med nesten ren alovera, og idag har jeg ikke røde prikker i det hele tatt. Kjempe-grei måte å bli litt mindre hårete på før julesesongens pynting.

Skrevet
I går brukte jeg da for første gang i mitt liv min første epilator, type kPhilips Satin Ice..   Jeg var forberedt på det værste, da så mange har sagt at dette er smertefullt... Jeg har bare en ting å si:  

PINGLER!!!!  

:ler:  :ler:  :ler:  

Klart, direkte behagelig var det vel ikke, men ærlig talt, første gang jeg nappa øyebryna spratt tårene, jeg trodde det skulle bli minst like ille...

Pft!!! Vondt å nappe øyenbryn?? Da er det du som er PINGLE!! Gjør jo ikke vondt i det hele tatt. Men legger er derimot kjempevondt. Vi er kanskje litt forskjellige! :)

God Helg!

Skrevet

Hmm.. nå må visst jeg ut og kjøpe epilator også - får bli julegave til meg selv da :)

Noen som kan anbefale en god aloe vera krem?

Gjest HAR NOEN RÅD
Skrevet

hvor får du tak i voks? og hvor mye koster den ca??

Skrevet

Ragnhild; syntes du ikke det var vondt første gang du nappa øyebryna? når du aldri før hadde gjort det?

Ja det er jo ikke vondt lenger NÅ, tenker ikke på det i det hele tatt nå, men første gangen.... VONDT!!! :ler:

Ja, vi er forskjellige.

Skrevet

synes det er vondt å nappe brynene jeg :oops: tror ikke jeg skal prøve meg på voks da .... :-? AUUU :oops:

Gjest Anonymous
Skrevet

Går det ann å bruke epilator til å fjerne hårene nedentil, da tenker jeg ikke bare på bikinilinjen men resten og...? Høres jo veldig vondt ut, men er det noen som har prøvd det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...