Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest har noen råd
Skrevet

Hei dere kvinner der ute. Jeg lurte på om dere kune gi meg et råd om hvor langt opp på beina det er vanlig å barbere?

Jeg pleier å barbere opp til underlivet. Men da ser det dumt ut med hår på rompen :oops: jeg kan jo ikke barbere den!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke barbere rumpen? Hvor langt opp det er vanlig å barbere seg, vet jeg ikke, men jeg bruker å barbere leggene opp til knærne, men ikke lenger, fordi der er det omtrent ikke hår. Har heller ikke noe særlig hår på rumpa ( :o ), men barberer underlivet...

Skrevet

Jeg ville ikke begynne å barbere lårene ...jo mer man barberer jo stivere blir hårene som kommer ut. Jeg barerer opp til knærne. Men nå kommer det vel an på hvor sterk hårvekst man har også da ...men barberer du så blir det i alalefall ikke mindre hår - kan være greit å huske på. :)

Lille meg 2

Skrevet
...jo mer man barberer jo stivere blir hårene som kommer ut.

Dette er feil Lille Meg 2. Hårene blir hverken stivere eller mørkere ved barbering. For at det skulle skje, måtte hårsekkene blitt "tukla" med. Dette skjer ikke ved en barbering. At hårene virker stivere, er at de er kortere, derav stivheten.

Ved napping av hår derimot kan det skje at hårsekkene blir så ødelagte at det ikke vokser hår der mer. Veldig vanlig ved napping av bryn bl.a.

Det blir heller ikke større hårvekst ved barbering. Da hadde det jo vært en enkel løsning for de med håravfall....

Skrevet

hm, rart ...jeg synes da at det har blitt flere hår etter at jeg begynte å barbere meg.... :roll: og stivere /kraftigere synes jeg de virker også

....man kanskje dette varierer fra person til person :wink:

Lille Meg 2

Skrevet

De har nok ikke blitt det. Grunnen til at det virker som om det har blitt mere hår er at du nå er vandt til å se beina hårløse og har glemt hvordan de var før du begynte å barbere. At de er stivere er fordi du ikke lar de vokse helt ut. Gjør du det blir de myke igjen.

Skrevet

Høvler meg bare opp til knea jeg også.

Da jeg var i England for noen år siden, ble jeg litt paff for hun jeg besøkte barberte til og med armene sine. Jeg har masse lyse hår på armene, men har aldri tenkt på å fjerne de... :) Jeg er ikke enig med Annie i at det ikke vokser ut tjukkere og stivere hår etter at man først har begynt med barbering. Det er jeg overbevist om at det gjør jeg da... :wink:

Gjest har noen råd
Skrevet

de av dree som fjerner hår helt opptil lårene. hvor langt opp da?? og hvor langt opp bak? :roll:

Skrevet

hei du

jeg er en af de tøsser som har været så heldig at ha masser af hår her og der og alle steder hvor de er svært uønsket *S* så jeg babere mig fra hæl til top altså hele vejen op også lårbasserne og så laver jeg bekinisnit eller fjerne så godt som alle kønshår også der hvor jeg ikke får kommet til selv får jeg hjælp af samboer han synes det er morsom at hjælpe til og det er jo bare fint for jeg HADER lådne ben numser ja det giver mig myrekryb :D med al det hårvekst jeg har skulle jeg vel næste ha været mand, min mor måtte selvfølgelig ligge med en gorilla :hoho: når spøg til side

lykke til med baberingen og en ting til gillet mack 3 for mænd er den bedste baberkniven

Skrevet

Det blir ikke mer hår av å barbere seg. Grunnen til at det virker slik er at når man barberer seg kutter man hårene rett av. Dermed virker de grovere. Verre er det ikke...

Skal forøvrig gå over til epilator nå, og hører at hårene virker mykere når de gror fram igjen da fordi de da vokser "naturlig". Blir interessant :)

Skrevet

Det blir ikke flere hår av at du barberer.

Men de kjennes stivere ut, og er mørkere, da de nye som vokser ut er hår som ikke er slitt eller bleket, og -som Megan sier- er kuttet rett av. Men hårene er og blir i realiteten de samme som du hadde før du barberte.

Selv tar jeg bare til og med kneet.

*Lisa*

Skrevet

Til Megan:

Jeg har forsøkt epilator selv. Men jeg hadde ikke noen god erfaring med det. Først og fremst er det veeeldig vondt (iallfall de første gangene, blir litt bedre etter hvert). Og for det andre så blir huden rødprikkete av epilatoren. Det ble iallfall min hud, og det var ikke særlig pent... :-?

Og det ble ikke bedre jo mer jeg brukte epilatoren, heller. Så etter et par sesonger med prikker på leggene, gikk jeg over til høvel igjen. Har funnet ut at det er det som passer best for meg, selv om hårene vokser ut veldig raskt igjen. Men selvsagt kan epilator fungere fint for andre! Ville bare komme med min erfaring på det! :D

Klemmer fra

Skrevet

Epilator er veldig bra, men det krever litt mental forberedelse. I førstningen gjør det ganske vondt, men etter noen minutter virker det som at nervene har overbelastet hjernen med smerteimpulser og de registeres ikke særlig mer. Det er iallefall min teori.

Og håret som kommer ut blir tynnere, og kan forsvinne helt. Og jeg får ikke røde prikker av det..

Ang. hvorvidt legghår blir tjukkere og grovere; det er vel det samme prosjektet som håret på hodet. Hvis du "aldri" klipper deg får du tynt fjonete hår etterhvert, hvis du klipper deg ofte får du en solid sunn manke med tykt hår.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg prøvde hårfjerningskrem for et par tre uker siden. Veet het den. Har alltid hatt kraftig hårvekst på leggene, må shave annahverdag faktisk, så jeg tenkte at kanskje krem ville få hårene til å holde seg borte lenger...men jeg tålte tydeligvis ikke denne kremen så godt.

Leggene ble helt røde, det svei noe aldeles forferdelig, og det var i det hele tall en lidelse fra ende til annen. Men blei hårene borte? NEI! (knis)

Heretter holder jeg meg til høvel...

Det verste er at kjæresten min prøvde kremen han også, på en liten flekk, og det virka helt supert for ham...han har jo mye mindre hårveks enn meg da :evil:

Skrevet

Hør her folkens..

Håret kan ikke forandre seg av at man barberer det, dette er helt umulig!

Vært eneste hårstrå står i sin egen hårfolikkel. Disse folikklene "jobber" helt uavhengig av hverandre. Håret blir stivere, ja, men det skifter ikke farge eller blir lenger, tykkere etc av barering.

Grunnen til at mange jenter tror dette er at de ofte begynner å barbere seg i puperteten. I denne perioden vil vellushår (de dunhårene man har over hele kroppen) enkelte steder forandre seg og bli til terminalhår (hår som har farge og marg, derfor er de tykkere). Dette skjer uansett om man barberer seg eller ikke! Derfor virker det som om hårene blir mørkere og stivere, men dette er faktisk en prosess som ikke har med barbering å gjøre i hele tatt!

Skrevet

Jeg brukte kremen i fjor - og da syntes jeg den var en nedtur . Men da jeg kjøpte ny i sommer så var den faktisk god. I allefall noen ganger ...men det sitter alltid noe igjen - og jeg smører tjukt på. Bruker den noen ganger på leggene, og på bikinilinjen.....ellers er det høvelen som brukes mest. Raskere med høvel på leggene... selv om det vokser fort ut igjen ....Synes høvelen er litt skummel å bruke ...men er forsiktig (har bare skjært meg to tre ganger ....AUUUU)

Men det er ikke alle som tåler denne kremen - forbrukerinspektørene på tv hadde en sak gående om dette . Så man skal jo være forsiktig. Skummet er vist direkte helseskadelig - flere som fikk store sår av det.. :(

Skrevet

Har begynt med epilator'n nå. Men det er vondt må jeg si. Håper det blir "bedre" etterhvert. Noe man kan gjøre for å gjøre det mindre vondt? Får dessuten rød (hovne hårsekker?) prikker på beina, men huden venner seg vel til det etterhvert?

Andre erfaringer?

Gjest Minnie Emmerdale
Skrevet
Får dessuten rød (hovne hårsekker?) prikker på beina, men huden venner seg vel til det etterhvert?  

Andre erfaringer?

Epilator er tøft for hårsekkene men når du har tatt 3-4 behandlinger så blir prikkene borte. Smør deg med en god bodylotion og vær tålmodig. Når hårene vokser ut slipper du den piggete følelsen som kommer etter barbering så det er vel verdt smerten.

Milla

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg blir også rødprikkete etter bruk av epilator, men nå har jeg begynt å smøre bena med bodylotion med aloe vera etter at jeg har brukt epilatoren, og da forsvinner mine prikker ihvertfall!

Og til dere som syns epilator er vondt: Det blir bedre etterhvert! Syntes det var fryktelig i begynnelsen, men nå er det ikke vondt i det hele tatt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...