Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Bør vi få hund eller barn først? Vi ønsker oss en gordon setter, men jeg ønsker meg også barn...
Gjest Gjesta Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 (endret) Bør vi få hund eller barn først? Vi ønsker oss en gordon setter, men jeg ønsker meg også barn... ← Vi hadde litt samme problemstilling, og bestemte oss for hund, også en gordonsetter. Vi tenkte som så at hvis vi ikke valgte hund nå, ville det bli MANGE år til, for GS er en rimelig krevende rase som kanskje ikke er så lett å kombinere med småbarn hvis du får den som valp når du allerede har småbarn i hus. Dessuten er det jo en jakthund som må få opplæring og stimulering også på den delen. Vår GS, som er seks måneder gammel, er verdens snilleste hund, og veldig glad i mennesker, men han er litt ivrig, og skjønner ikke helt at noen kan være redd HAM. hunden min! Endret 13. mai 2006 av Elphaba
tåkedott Skrevet 13. mai 2006 #3 Skrevet 13. mai 2006 jeg har også gordon setter... han er 21 mnd, og å kjøpe hund var så absolutt ikke planlagt... fikk tilbudet av en nabo da hunden var 10 mnd da han ikke hadde tid til hund lengre... hilste på hunden, 1000 kroner byttet eier og plutselig hadde jeg hund... har vært litt vanskelig til tider, siden jeg bare er 19 år, og fremdeles føler at jeg har mye jeg vil gjøre før jeg stifter familie... men med en hund følger det ansvar, og siden jeg valgte å skaffe meg hund må jeg også ta det ansvaret og må derfor velge bort en del ting jeg gjerne skulle vært med på... heldigvis har jeg en familie som hjelper til, så jeg får opplevd en del likevel:) ang barn og hund... du bør nok få hund først... for å trene opp en hvalp mens du har barn kan kanskje bli vanskelig... en hvalp kan lett bli forvirret, da barn ofte har en tendens til å herje litt mye med dyrene... ang gordon setter, flott hund!! min har et svært godt gemytt og er glad i alt av mennesker, har også katt, og de er gode venner... hunden min reagerer også litt spesielt på barn og personer med fysisk/psykisk utviklingshemming... da blir han svært rolig, og lar de bli kjent med ham... mens til vokne personer, kan han herje, leke og bli svært ivrig... gode hunden min:)
Gjest Varg-Menja Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Det er ikke så nøye hvem du får først, bare du får dem med litt mellomrom. Å ha en valp og ett spedbarn samtidig kan bli litt mye, så skaff enten hunden 1-2 år før barnet kommer, eller omvendt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå