Gjest Lea Skrevet 13. mai 2006 #1 Skrevet 13. mai 2006 Jeg trenger noe å lese på i sommer. Har allerede kjøpt "Da Vinci koden" og "Vindenes skygge", men vil gjerne ha et par bøker til. Gjerne noe som finnes i pocket-utgave, ettersom bøkene skal være med i kofferten. Sjangeren bør være krim, spenning eller grøss. Helst det siste. Stephen King er favoritten, men jeg tror at jeg har pløyd meg gjennom det som finnes og er verd å lese. Mankell har jeg også lest det meste av. Romaner og sci-fi er ingenting for meg. Alternativet er i så fall noe med mye humor.
Gjest Gitte Skrevet 13. mai 2006 #2 Skrevet 13. mai 2006 Alle bøkene om Kurt Wallander, skrevet av Henning Mankell Krim
Amanlis Skrevet 13. mai 2006 #4 Skrevet 13. mai 2006 Siden du har kjøpt DaVinci koden, bør du lese Madonnagåten etterpå. Det er den norske parodien på DaVinci koden. Jeg synes boka er hysterisk morsom.
Gjest Lea Skrevet 13. mai 2006 #5 Skrevet 13. mai 2006 Alle bøkene om Kurt Wallander, skrevet av Henning Mankell Krim ← De har jeg allerede lest. Veldig bra, men ikke bra nok til å lese 2 ganger. Alt av Val McDermid. Veldig bra krim ← Skal titte næremer på McDermid. Siden du har kjøpt DaVinci koden, bør du lese Madonnagåten etterpå. Det er den norske parodien på DaVinci koden. Jeg synes boka er hysterisk morsom. ← Har vurdert det, men den finnes vel ikke som pocket? Den er kanskje ikke spesielt tung uansett?
Gjest gjesta Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 engler og demoner fra dan brown er nesten enda bedre enn da vinci koden. Spesielt på slutten og dit kommer du fort fordi det er så spennende
Amanlis Skrevet 13. mai 2006 #7 Skrevet 13. mai 2006 Har vurdert det, men den finnes vel ikke som pocket? Den er kanskje ikke spesielt tung uansett? ← Nei, jeg tror ikke den har kommet ut i pocket ennå, og som du sier, den er ikke så veldig tung.
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2006 #8 Skrevet 13. mai 2006 Det meste av John Saul og kanskje spesielt The Blackstone Chronicles
Gjest Fru Nitha - ulogget Skrevet 13. mai 2006 #9 Skrevet 13. mai 2006 Alle Jo Nesbøs bøker om Harry Hole!. Essensiell norsk krimlitteraturhistorie Mye bedre enn Wallander, synes jeg i alle fall. Ellers er Tom Egelands Ulvenatten en av fjorårets höjdare. Alle disse finnes i pocket nå, tror jeg. Hvis ikke får du Ulvenatten på tilbud på haugenbok.no nå til hundrelappen.
Arkana Skrevet 13. mai 2006 #10 Skrevet 13. mai 2006 Begge bøkene til Sue Walker, The Reunion og The Reckoning, er bøker som virkelig fanget meg mens jeg leste dem. Skikkelig spennende og vanskelig å legge fra seg.
Gjest Gjesta Skrevet 13. mai 2006 #11 Skrevet 13. mai 2006 Likte du DaVinci, liker du sikkert også Engler og demoner. Jeg vil anbefale klassisk spenning: Rebecca av Dapne du Maurier. Og liker du den, så er den moderne oppfølgeren/fanfiction-boka Rebecca's Tale av Sally Beauman heller ikke så verst.
Gjest gjesta Skrevet 13. mai 2006 #13 Skrevet 13. mai 2006 Henger meg på det som ble skrevet over om bøkene til Nesbø! Bør virkelig leses. Men les dem for all del i den rekkefølgen de har blitt utgitt! Ellers så synes jeg bøkene til Robert Wilson er veldig bra! Anbefales på det varmeste alle sammen! Tror både "Et lite drap i Lisboa", "Den blinde mannen i Sevilla" og "I selskap med fremmede" er utkommet i pocket. Disse bøkene omhandler ingen spesiell etterforsker, så de kan leses helt uavhengig av hverandre. Av litt festligere bøker vil jeg anbefale "Den merkelige hendelsen med hunden den natten" av Mark Haddon. Fabelaktig ferielektyre!
Gjest gjest1 Skrevet 13. mai 2006 #14 Skrevet 13. mai 2006 Jeg leser Nesbø for tiden, og storkoser meg
Ciara Skrevet 13. mai 2006 #15 Skrevet 13. mai 2006 Jeg er veldig glad i Elizabeth George sine bøker - de er noen mursteiner, men utrolig spennende og engasjerende. De bør også leses i rekkefølgen de ble utgitt.
Gjest Lea Skrevet 13. mai 2006 #16 Skrevet 13. mai 2006 Ellers så synes jeg bøkene til Robert Wilson er veldig bra! Anbefales på det varmeste alle sammen! Tror både "Et lite drap i Lisboa", "Den blinde mannen i Sevilla" og "I selskap med fremmede" er utkommet i pocket. Disse bøkene omhandler ingen spesiell etterforsker, så de kan leses helt uavhengig av hverandre. ← Jeg leste nesten "Et lite drap i Lisboa" i fjor. Det var definitivt ikke noe for meg, selv om jeg virkelig prøvde å motivere meg selv til å like den. Faktisk tror jeg at boka havnet i hylla etter at jeg hadde lest halve. Men Nesbø skal jeg prøve meg på. Vil gjerne se om jeg liker Da Vinci koden før jeg prøver meg på "Engler og demoner". Takk for tipsene (og kom gjerne med flere).
Ciara Skrevet 13. mai 2006 #17 Skrevet 13. mai 2006 Jeg liker også André Bjerkes krimbøker - De dødes tjern og Døde menn går i land, blant annet.
Gjest Skya Skrevet 13. mai 2006 #19 Skrevet 13. mai 2006 Men Nesbø skal jeg prøve meg på. Vil gjerne se om jeg liker Da Vinci koden før jeg prøver meg på "Engler og demoner". Takk for tipsene (og kom gjerne med flere). ← Jeg vil anbefale deg å lese Engler og Demoner først jeg. Og alle til Jo Nesbø, og som nevnt over: les dem i riktig rekkefølge. Liza Marklund har mye bra, de og bør leses i riktig rekkefølge, de om Annika Bengtzon altså. Og Sue Grafton's alfabetserie kan jeg også anbefale, veldig enkel og lettlest krim, har kommet til S nå.
Amanlis Skrevet 13. mai 2006 #20 Skrevet 13. mai 2006 Jeg vil anbefale deg å lese Engler og Demoner først jeg. ← Enig med deg Skya.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå