Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei

Jeg har vært sammen med en jente på 19 i 5mnd nå. I starten av forholdet pratet vi om antall seksuelle partnere, og hvem vi angret på, og hvem vi likte. Dama var på fest og ble full og hadde sex med en gutt på 25 for 2 år siden, da var hun 17. Hun fortalte meg istarten av forholdet at hun ikke angret på det, og bare nevnte navnet hans. Nå et par måneder etterpå fortalte hun mer, om alderen på denne og hvordan det skjedde. Hun ble full og husker ingenting.

Føler jeg har mistet respekten ovenfor henne, at hun har latt slikt skje. Hun sier hun angrer på det nå, noe hun ikke sa tidligere, istarten av forholdet. Den respekten ovenfor fortiden henne er smuldret helt bort. Jeg blir dårlig bare jeg tenker over at hun lot slikt skje. Den aldersforskjellen, hun drikker seg full og sier hun ikke husker noe.. "hore" er det første jeg tenker som gutt. Jeg ville hatt respekt for den one night standen om hun hadde visst hva som skjedde og ikke hadde vært full. Og muligens LITT yngre mann.

Hvordan kommer jeg meg videre/bearbeider dette? Jeg ble sint og oppgitt, men er alt for gla i henne, og ingen er jo perfekte.

Har også et annet problem i forholdet, hun er eksremt sjalu, og snakker til meg som om jeg hadde vært utro, om gamle klassevenninner,jobbkollegaer. jenter jeg aldri har noe med annet enn jobbprat, venneprat. Får jeg en mld fra gamle klassevenninner så raser hele dagen sammen for henne.. hva skal jeg gjøre?

Om vi er ute, får jeg ikke lov til å se på andre jenter, da er også den dagen ødelagt.

Hjelp meg med dette jenter.. hehe.. vet ikke hvem andre jeg skal spørre.. :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Kanskje dere to ikke burde snakket om fortiden deres, for tydeligvis klarer dere ikke å akseptere den hos hverandre. Hva hun gjorde før hun møtte deg, har du faktisk ikke noe med. Og tåler en ikek svarene som kommer, bør en kanskje ikke spørre heller.

Dere bør kanskje konsentrere dere om nåtiden, for jeg tror sjalusien kommer av usikkerheten rundt fortiden deres.

Gjest gjest1
Skrevet (endret)

Problem nr 1: hun kan jo ikke gå tilbake og endre på det hun har gjort. De aller fleste har gjort ett eller annet dumt en gang (kanskje du også?) , uansett om det var i fylla eller ikke, og det betyr ikke at noe liknende behøver å skje igjen. Prøv å se fremover, det er vanskelig å få gjort noe med fortiden.

Problem nr 2: sjalusi er ganske så vanlig, var sånn selv jeg, i starten av vårt forhold. Jeg ble kjempemistenksom over hver eneste lille ting som hadde med andre jenter å gjøre - som for eksempel at han fikk sms fra jenter- , og det tok en stund før det bedret seg. Jeg tror usikkerheten og sjalusien som den førte med seg hovedsaklig skyldtes at jeg har blitt løyet for før -av andre- , og blitt skuffet. Du må bevise så langt det går at du er til å stole på og få henne til å føle seg trygg, da vil det etterhvert bedre seg.

Endret av Rosin
Skrevet

Hallooo!!!

Denne jenta var 17 da hun var med den mannen på 25. Hun var full, og visste ikke helt hva som skjedde.

På tide å få øynene opp på deg!

Den gangen var hun yngre og mer uerfaren enn nå. Du vet sikkert at det ikke skal mye til for at en 17-åring blir full, det er lett å drikke seg mer full enn beregnet når en ikke er så erfaren med alkohol.

Du vet sikkert også at det er noen menn som ligger med jenter som har fått i seg så mye alkohol at de ikke riktig vet hva som skjer med dem. Jeg synes ikke det blir helt riktig av deg å si at hun har latt det skje, ettersom hun antagelig var for full til å ta den beslutningen.

En 17-åring er på utprøvingsstadiet ennå. Og da har hun ennå ikke funnet de grensene hun vil etterleve senere.

Jeg synes ikke du skal miste respekten for henne pga noe dumt hun gjorde da. Eller rettere sagt fordi en voksen mann hadde sex med en full tenåring. Det er han du skal miste respekten for, ikke henne.

Du bør heller sette pris på tilliten hun viser deg ved å fortelle det.

Skrevet
Hei

Jeg har vært sammen med en jente på 19 i 5mnd nå. I starten av forholdet pratet vi om antall seksuelle partnere, og hvem vi angret på, og hvem vi likte. Dama var på fest og ble full og hadde sex med en gutt på 25 for 2 år siden, da var hun 17. Hun fortalte meg istarten av forholdet at hun ikke angret på det, og bare nevnte navnet hans. Nå et par måneder etterpå fortalte hun mer, om alderen på denne og hvordan det skjedde. Hun ble full og husker ingenting.

Føler jeg har mistet respekten ovenfor henne, at hun har latt slikt skje. Hun sier hun angrer på det nå, noe hun ikke sa tidligere, istarten av forholdet. Den respekten ovenfor fortiden henne er smuldret helt bort. Jeg blir dårlig bare jeg tenker over at hun lot slikt skje. Den aldersforskjellen, hun drikker seg full og sier hun ikke husker noe..  "hore" er det første jeg tenker som gutt. Jeg ville hatt respekt for den one night standen om hun hadde visst hva som skjedde og ikke hadde vært full. Og muligens LITT yngre mann.

Hvordan kommer jeg meg videre/bearbeider dette? Jeg ble sint og oppgitt, men er alt for gla i henne, og ingen er jo perfekte.

Har også et annet problem i forholdet, hun er eksremt sjalu, og snakker til meg som om jeg hadde vært utro, om gamle klassevenninner,jobbkollegaer. jenter jeg aldri har noe med annet enn jobbprat, venneprat. Får jeg en mld fra gamle klassevenninner så raser hele dagen sammen for henne.. hva skal jeg gjøre?

Om vi er ute, får jeg ikke lov til å se på andre jenter, da er også den dagen ødelagt.

Hjelp meg med dette jenter.. hehe.. vet ikke hvem andre jeg skal spørre.. :)

For det første: Dere har åpenbart et tillitsproblem. Det er lov til å titte, men ikke å røre. ;)

Når det kommer til hva din kjære har gjort tidligere så synes jeg du skal la det fare. Dette har absolutt INGENTING med deg å gjøre, det er hennes sak og ikke din. Du bør holde deg for god til å ha meninger om det á la 'hun oppførte seg som en hore'. Hvor gammel denne elskeren hennes var er vel kanskje det minst relevante i denne saken. Jeg synes det er langt mer betenkelig at du bruker et ord som 'hore' når du skal beskrive kjæresten din - eller når du tenker på henne.

For øvrig: Når du ser på andre damer og kjæresten din bli sjalu; kan du ikke fortelle henne hva som gjør akkurat henne fantastisk i dine øyne?

Med liten tekst: Du glaner på andre damer og kritiserer kjæresten din for å reagere på det med å bli sjalu. Hun har ligget med en fyr for lenge siden og du kaller henne hore. Go figure...

Gjest voldtatt "hybelhore"
Skrevet

Alle har en fortid.

Gjest Gjest_dan_*
Skrevet

Synes det blir for dumt å si at jenta var ung og uerfaren, for så å bli full og pule med denne karen. Man tar valg, selv som full. Skylde på uerfarenhet og at man er full er dårlig deal. Da blir jo ungjenter neste voldtatt/pult hver helg dem er ute??

Skrevet

Man er ofte ikke i stand til å ta så mange valg om man blir så full at man ikke husker noe dagen etter. Da er det gjerne andre som tar valgene.

Men en kan jo la være å bli SÅ full. Det er bare det at når man er så ung, tipper det lett over når man drikker. En har mindre erfaring i hvor mye man kan drikke før man ender opp drita full.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg kjenner folk som har pult 50åringer da de var på hennes alder. Og jeg var selv sammen med en på 24 da jeg var 17, vil ikke si jeg var noe hore av den grunn.

Skjerp deg, mann.

Gjest Gjest
Skrevet

Hva skjer med å respektere mannens følelser og tanker?

Dere går jo rett til angrep som en flokk med villkatter, og det er ikke første gangen det skjer når en mann prøver å få litt hjelp. Tvert imot, det er alt annet enn hjelp.

Skrevet
Hva skjer med å respektere mannens følelser og tanker?

Dere går jo rett til angrep som en flokk med villkatter, og det er ikke første gangen det skjer når en mann prøver å få litt hjelp. Tvert imot, det er alt annet enn hjelp.

Hva legger du i det å respektere mannens følelser og tanker da?

Du kan jo selv skrive et innlegg til ham, hvor du gjør nettopp det.

Jeg kan forresten ikke se at vi går til angrep på denne mannen, men heller at han får noen gode råd. Jeg har ihvertfall ikke ment å gå til angrep.

Gjest gjest1
Skrevet

En mann som kaller ei jente ei hore på grunnlag av at hun har ligget med en som er 7-8 år eldre, trenger annen hjelp enn kos og støtte fra oss. Her får han bare kjeft!

Skrevet

For det første: jeg er enig med de som sier at man tar et valg selv om man er full. Det betyr ikke at man ikke kan ta -dårlige- valg!

Og om hun hadde hatt sex med en 25-åring, to eller tre samtidig, og kanskje oppned, har du ingenting med. Jeg forstår ikke helt hvorfor du reagerer på det i det hele tatt, hvor vil du hen med det? Vil du at hun skal beklage oppførselen sin ovenfor deg?

Kan ikke skjønne at det skal være et svik at hun ikke forteller deg alt ved seg selv i begynnelsen av et forhold! For det første, husker man kanskje ikke alt, og for det andre føler man seg kanskje ikke trygg nok til å fortelle alt.

Sjalusi er noe herk, jeg hadde en ekstremt sjalu eks for mange år siden. Han trodde til og med at jeg hadde lagret "elskerne mine" på telefonen min med jentenavn for at han ikke skulle få mistanke!?! (Hvor i all verden får man en slik idé fra?!?!)

Men, nok om det, fra utsiden, ut i fra det du har fortalt, blir jeg sliten av forholdet deres allerede. Men hva jeg mener spiller ingen rolle.

Men jeg vil tørre å gi deg et aldri så lite råd! Det folk gjør i forhold når det oppstår ting som dere opplever, er å snakke sammen. Sett dere ned og snakk sammen på en sivilisert måte og se om ikke det bedrer seg. Det er problemer i de beste forhold. Men man holder sammen likevel, fordi man vil jobbe seg gjennom utfordringene.

Det beste er rett og slett å være ærlig. Og ta det derfra!

Lykke til!

Skrevet

Jeg har opplevd nøyaktig det samme. Da jeg var i 17-18-årsalderen rotet jeg med en del gutter på fester. Jeg tror jeg må ha rotet med 10 gutter (kanksje flere enn det), og var full hver eneste gang det skjedde. Vi hadde ikke samleie, men gjorde andre ting for å si det sånn. Selvsagt er dette noe jeg angrer sterkt på og jeg skulle ønske jeg kunne skru tiden tilbake for å snu om alt sammen.

Et par måneder etter at jeg sluttet å rote med disse guttene ble jeg sammen med kjæresten min. Da var jeg 19 år. Vi har vært sammen i 2.5 år nå. Ikke lenge etter at vi ble sammen fortalte vi hverandre hvor mange vi hadde vært med, hvor mange kjærester vi hadde hatt osv. Siden jeg er en veldig ærlig person fortalte jeg ham alt sammen. Det skulle jeg ikke ha gjort fordi han ble ekstreeeeemt skuffet, sjalu, sint og kalte meg hore indirekte. Han tok det veldig tungt og vurderte faktisk å slå opp pga. fortiden min.

Ved å ha vært i nøyaktig samme situasjon som deg og kjæresten din kan jeg fortelle et par ting fra mitt synspunkt:

1) Det å fortelle slike ting krever en god del åpenhet, ærlighet og tillitt. Jeg hadde ikke fortalt dette til kjæresten min hvis jeg ikke stolte på ham og ville være ærlig. Hvis jeg ikke hadde fortalt det ville jeg ha følt meg uærlig og at jeg skjulte noe for kjæresten min. Det er ikke sikkert kjæresten din var "klar" for å si noe før det hadde gått en stund. Se på det som en tillitsærklæring fra hennes side.

2) Ting som tilhører fortiden, spesielt ting ang. gutter og sex, har ikke kjæresten noe med egentlig. Man kan ikke endre på det som skjedde. Man kan bare lære av sine feil. Jeg angrer noe sinnssykt på det jeg gjorde. Det gjør sikkert kjæresten din også. Husk at det er dere som er sammen nå. Det er dere to det handler om. Se på de positive sidene ved kjæresten din som du liker, ikke det negative. Alle har en fortid!

3) Kjæresten min bruker fortsatt fortiden min mot meg noen ganger, spesielt hvis han er sint på meg for en eller annen grunn. Når han gjør det, sårer det meg veldig nettopp fordi det er et veldig sårt punkt i livet. Trust me, ikke bruk dette mot henne i fremtiden!

4) Når man er i den alderen gjør man veldig mange rare ting. Man vil ha det kult, teste grensene og leve livet akkurat der og da. Se på det som en periode der hun var litt "dum" og ikke tenkte så mye på ting hun gjorde. Nå som hun er 19 år er hun mye mer voksen enn det hun var tidligere. Hvis du klarer å se bort fra alt det negative vil dere få et kjempefint forhold, det er jeg sikker på!! ;)

Lykke til :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei er en gutt som også sliter med HENNES tidligere eskepader........jeg trives ikke med situasjonen der jeg er nesten til de grader er sykelig sjalu,kan tenke mange rare ting jeg.........(neida jeg er ikke blåst) men skulle bare ønske hu ikke hadde sagt antalle sitt! Jævla domt kjærring !!!! Har hatt problemer siden den gang, Jævla trist...

Så det er flere av oss du :sur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...