Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat to uker før mensen, hadde jeg eggløsningslignende smerter i underlivet. Dette var på ettermiddagen, og var til tider så sterke at jeg ikke klarte å gå normalt engang. Senere samme kveld, mens jeg fortsatt kjente smertene litt, hadde vi sex, men som sagt fikk jeg mensen to uker etter. Var ikke disse smertene eggløsning likevel, da? For i så fall, hvorfor ble jeg ikke gravid? Jeg testet ikke EL på andre måter, hverken temping eller ved andre metoder. Og slutta på pillen for ca. 3 mnd. siden. Bare lurer litt på dette her...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Jo, klart det kan ha vært eggløsning, men husk at det jo ikke bare står på deg....

Det kan jo feks hende at mannens svømmere ikke er helt på topp. Det kan også bety at du ikke hadde eggløsning, men at kroppen gjorde seg klar, men ingen egg ble sluppet.

Noen har også eggløsningsmerter etter egget er sluppet, og kanskje ikke mannens svømmere rakk fram tidsnok.

Bedre lykke neste måned!

Gjest Gjest
Skrevet

Selv om alt er opptimalt, du har eggløsning og mannen har gode svømmere så er det bare 25-30% sjanse for at man blir gravid den syklusen. Eggkvaliteten betyr også mye, ikke alle egg kan bli til et barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...