Gå til innhold

Bestefar som ikke stiller opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er litt frusrert for tiden.. Sivgerfaren min, bestefaren til jenta mi ønsker ikke å ha henne..

Han drasser rundt på alle andre sine barn, altså afrikaner barn som han syns så synd i.. De barna som han drasser rundt på lyver og later som om de ikke kan norsk, og så viste det seg at de kunne flytende norsk allikevel.....

Men problemet mitt er: hvorfor han ikke kan ha lille pia mi på eget initiativ? Er de jeg som er urimelig, når jeg syns dette virker litt feil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva legger du i betydningen "ønsker ikke ha henne"? Snakker vi om å være barnevakt i to timer, eller å passe ungen over natten, over flere dager eller? Har du spurt ham om å ha henne, eller venter du på at han skal tilby seg? Har han sagt noe i så fall?

Jeg spør ikke for å være nysgjerrig, men dette er jo spørsmål du må stille deg selv for å kunne finne ut om han virkelig ikke "ønsker å ha henne", om det har noe med henne eller deg eller hele familiesituasjonen å gjøre.

Kanskje han "drasser rundt på barn" for å hjelpe foreldrene. Kanskje han mener at du ikke trenger hjelp? Kanskje han ikke gidder å hjelpe deg når du har den holdningen til de barna han tydeligvis bryr seg om? Kanskje han opplever holdningen din som rasistisk?

Gjest Embla s
Skrevet

Kanskje bestefar missliker holdningen du har til ham og andre og derfor skygger banen?

Gjest Piper
Skrevet
Er litt frusrert for tiden.. Sivgerfaren min, bestefaren til jenta mi ønsker ikke å ha henne..

Han drasser rundt på alle andre sine barn, altså afrikaner barn som han syns så synd i.. De barna som han drasser rundt på lyver og later som om de ikke kan norsk, og så viste det seg at de kunne flytende norsk allikevel.....

Men problemet mitt er: hvorfor han ikke kan ha lille pia mi på eget initiativ? Er de jeg som er urimelig, når jeg syns dette virker litt feil?

Drasser man rundt på barn? Om nå de barna lyver (som du så fint sier), hva har det med deg og ditt barn å gjøre? Har du tenkt på at han kanskje ønsker å hjelpe de? Eller er det så totalt fjernt for deg, siden de er afrikanske barn som tydeligvis lyver (i følge deg)?

Om du er urimelig kan vel diskuteres, for det kan være han rett og slett ikke liker deg og dine holdninger. Og da beklageligvis går det kanskje ut over din datter.

Du kan jo spørre han, uten å spørre han hvorfor han "drasser" rundt på de andre barna. For det har du faktisk ikke noe med, for han ønsker tydeligvis å tilbringe tid sammen med de barna.

Skrevet

Nei er ikke rasistisk og det hvet han. Det er en grunn tilat jeg bare nevner at de lyver og det fordi at det har vært veldig mye, så mye at det nesten førte til skilsmisse mellom ham og svigermor. Han har faktisk nesten fått forbud av svigermor til å se dem, og det skjønner jeg virkelig! Han sier han savner dem så mye og vil ha dem på overnatting, men dette tillater ikke svigermor så hvis han vil se dem så må han dra til dem. Han får ikke ta dem med hjem.

Det er ikke det at jeg trenger barnevakt, men jeg ønsker å se at han bryr seg like mye om mitt barn, som han gjør med andre sine barn.

At de er arfikanere hadde ikke så mye å si, men jeg nevnte det bare, bryr meg ikke om at de er afrikanere, men det jeg bryr meg om er den veldig mye lygingen, og utnyttelse fra moren til barna (som ville adoptere vekk den ene jenta, som faktisk var tvilling). Og ja den familien trenger hjelp, men synes heller det burde være barneværnet og familieterapi.

Hele familien er enige om at vi ikke skal ha kontakt med dem, det er bare svigerfaren min som drar på besøk til dem.

Hadde egentlig ikke tenkt å ramse så mye opp ,men når jeg blir kalt rasistisk, så måtte jeg jo det.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Hei

Ikke for å være ufin eller frekk, men den første tanken som slo meg her var misbruk.... at din svigerfar benytter seg av disse afrikaner-barna som (han tror) ikke kan norsk.... beklager, jeg vet dette var en stygg anklage, men er det umulig?

Du skal være glad for at din lille datter er i trygge hender hjemme hos deg!

Lykke til!

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Hei

Ikke for å være ufin eller frekk, men den første tanken som slo meg her var misbruk.... at din svigerfar benytter seg av disse afrikaner-barna som  (han tror) ikke kan norsk.... beklager, jeg vet dette var en stygg anklage, men er det umulig?

Du skal være glad for at din lille datter er i trygge hender hjemme hos deg!

Lykke til!

Akkurat det samme tenkte jeg! Masse røde flagg her! Hva vet svigermor osv...

Skrevet

Det var da veldig til anklager her. Ok nå må jeg fortelle enda mer om ham. Han har hatt en fæl oppvekst også misbrukt, han ville aldri utsette andre barn for hva han har gått gjennom det har han sagt. Han er glad i barn grunnet de liker ham veldig godt, de henger rundt ham hele tiden og alle er veldig glad i ham.

Og det med svigermor og skilsmisse var på grunn av at hun ikke følte seg tilpass med å ha barn som går og lyver rundt seg, og i tillegg får svigerfar over på sin side og ble sur på svigermor.

Tro meg hadde svigermoren min hatt en liten mistanke så hadde hvun skilt seg for lenge siden. For hun er ei sterk dame, som som også har nulltoleranse til slike ting.

Og jeg hadde vel ikke ønsket at barnet mitt skulle være hoss noen som jeg kanskje ikke stolte fullt ut på? Lar ikke hvem som helst ha henne.

Gjest Gjest
Skrevet

Til de to siste posterne her - en slik beskydling og insinuering som det serveres her er såpass alvorlig, at det bør muligens ytres med litt mer forsiktighet og sensitivitet.

Husk, at vi sitter faktisk på internett. Vi leser en tråd, som fremlegger et subjektivt synspunkt i en sak, hvor det er en konflikt.

Men bak alle ordene er det mennesker av kjøtt og blod, familier.

Det dere gjør nå, kan ytterligjøre konflikten mellom partene, uten at det er grunn for det.

Vi vet ingenting om svigerfar utifra hva vi har fått høre her, og på dette grunnlaget raskt konkludere med at han er pedofil, synes jeg er å gå litt for langt.

Gjest Bjørnsdatter
Skrevet
Til de to siste posterne her - en slik beskydling og insinuering som det serveres her er såpass alvorlig, at det bør muligens ytres med litt mer forsiktighet og sensitivitet.

Husk, at vi sitter faktisk på internett. Vi leser en tråd, som fremlegger et subjektivt synspunkt i en sak, hvor det er en konflikt.

Men bak alle ordene er det mennesker av kjøtt og blod, familier.

Det dere gjør nå, kan ytterligjøre konflikten mellom partene, uten at det er grunn for det.

Vi vet ingenting om svigerfar utifra hva vi har fått høre her, og på dette grunnlaget raskt konkludere med at han er pedofil, synes jeg er å gå litt for langt.

Vet du, jeg er helt enig med deg. Men det var det første jeg tenkte. Så røde lys overalt. Ble egentlig ikke noe mindre av å lese at mannen selv ble misbrukt, det er helt jævlig, men statistikken viser at de fleste som misbruker har selv blitt misbrukt. Skulle tro, som trådstarter sier, at disse menneskene er de siste som vil volde barn så vondt, men det viser seg jo at det ikke stemmer for alle sammen.

Jeg sier absolutt ikke at svigerfar er en misbruker, men samtidig har jeg mine reservasjoner. Er livredd for at noen skal ødelegge livet til mitt eget barn, og kan tenke meg at andre også har det sånn.

Skrevet

Men kanskje jeg fremstiller ham feil hvis du tenkte røde lys?

For han er en veldig åpen mann, som ikke klarer å skjule noe omlivet sitt.

Jeg er tross alt gift med sønnen hans,,,, som altså ikke er misbrukt, heller ikke tvillingen hans.....

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis bestefaren ikke stiller opp for barnebarnet stilte han sannsynligvis ikke mye opp for egne barn heller.

Gjest Embla s
Skrevet

Hvis han selv hadde en vanskelig oppvekst men senere har fått et godt liv kan det jo hende han føler for å hjelpe andre barn som har det vanskelig? Syns det er helt utrolig at pedofili tanker dukker opp så snart det er snakk om en mann som viser omsorg for barn. Det finnes faktisk kvinnelige missbrukere og, men jeg tror a l d r i noen ville tenkt tanken om det var bestemor som hjalp en ressurssvak familie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...