Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Nå er jeg bare sååå frustrert og sint! De to siste mnd har det vært kluss med dagpengene mine. De sa på onsdag at pengene mine skulle være inne i dag. Men de er ikke det. Hva gjør jeg nå da? Åhh, det er så frustrerende! Jeg har vært misfornøyd med aetat folkene der jeg går lenge. De sitter å trykker på dataen og sier ofte, åhh, hva klarte jeg å rote meg bort i nå og bruker en evighet å komme seg ut av det de holdt på med. De har klusset med meldekortene jeg har sendt inn (på dataen) Hva kan man egentlig gjøre når aetat gjør feil/ikke gjør jobben sin. Går det an å kreve å få gå til et annet aetat kontor eller klage på dem? En jeg ble kjent med da jeg stod i kø på onsdag hadde samme problem som jeg har med dem, så det er visst ikke bare meg...
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Nå er jeg bare sååå frustrert og sint! De to siste mnd har det vært kluss med dagpengene mine. De sa på onsdag at pengene mine skulle være inne i dag. Men de er ikke det. Hva gjør jeg nå da? Åhh, det er så frustrerende! Jeg har vært misfornøyd med aetat folkene der jeg går lenge. De sitter å trykker på dataen og sier ofte, åhh, hva klarte jeg å rote meg bort i nå og bruker en evighet å komme seg ut av det de holdt på med. De har klusset med meldekortene jeg har sendt inn (på dataen) Hva kan man egentlig gjøre når aetat gjør feil/ikke gjør jobben sin. Går det an å kreve å få gå til et annet aetat kontor eller klage på dem? En jeg ble kjent med da jeg stod i kø på onsdag hadde samme problem som jeg har med dem, så det er visst ikke bare meg... ← Når jeg sender meldekort(som regel om kvelden), så kommer det opp kvittering på sendt kort. Neste dag, så står det at det er til behandling. Dagen etter så kommer summen opp og da tar det en dag før det er på konto. Aldri opplevd noe feil siden jeg beg å sende pr.pc selv. Det er jo du selv som fyller ut og ike de på a-etat, så lenge du gjør det over mail. kan du ha vert sent ute eller noe?
Gjest gjest1 Skrevet 15. mai 2006 #4 Skrevet 15. mai 2006 Når jeg sender meldekort(som regel om kvelden), så kommer det opp kvittering på sendt kort. Neste dag, så står det at det er til behandling. Dagen etter så kommer summen opp og da tar det en dag før det er på konto. Aldri opplevd noe feil siden jeg beg å sende pr.pc selv. Det er jo du selv som fyller ut og ike de på a-etat, så lenge du gjør det over mail. kan du ha vert sent ute eller noe? ← Jeg glemte visst helt tråden min her... Jeg var to dager for sent ute forrige gang. Men det skal jo i resultere i at de trekker meg 4000 kr for de to dagene... Jeg har fått brukernavn på internett til aetat nå, så nå kan jeg følge litt med på hva som skjer med utbetalingene mine...
jordbær Skrevet 15. mai 2006 #5 Skrevet 15. mai 2006 hvis du er to dager forsinket med meldekort, blir du vel ikke trekt penger for det. MEN! De blir to dager senere utbetalt. Hvis jeg ikke har misforstått dette helt? Mener det var slik det fungerte da jeg fikk dagpenger. Og, ja! Aetat suger.. Klarte å rote med det meste for min del. Mistet skattekortet mitt, rotet vekk brev, gav meg alltid forskjellige svar på ting..sukk.. Men det skal vel ikke være lett å være arbeidsledig.
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #6 Skrevet 16. mai 2006 At Aetat kan være til pest og plage skal jeg være den første til å skrive under på. Over til trekk i dag pengene. Jo,de kan og gjør det oxo, nemlig trekker deg i dagpenger vist du sender meldekortet for sent. Sender du 2 dager for sent, så trekker de deg for 2 ganger dagsatsen. Det var noe av det første de opplyste meg om. Husk å levere i tide, ellers trekker vi deg i utbetalingen. Så når du er arb.ledig så har du ikke lov til å glemme.
Gjest Trulselinemor Skrevet 17. mai 2006 #7 Skrevet 17. mai 2006 Etter at jeg begynte å sende meldekort via internett, så har jeg aldri hatt noe problem. Men før, så fikk jeg det rett som det var i retur. Jeg sender meldekort på lørdag i oddetallsuke og da har jeg 14 dager på å sende det kortet. Men enn sender det ganske så fort inn, for en vil jo ha pengene så fort som mulig. Jeg synes det er veldig greit å sende inn meldekort via internett. Da kan jeg sjekke selv om jeg har fylt ut riktig. Jeg ønsker å få lønningsslippen elektronisk, og den kommer dagen før pengene kommer på kontoen.
Bobeline Skrevet 17. mai 2006 #8 Skrevet 17. mai 2006 Må innrømme at den gangen aetat gjorde feil i min sak, innvilget de feil støtteordning slik at jeg fikk mer støtte enn jeg i utgangspunktet hadde rett på. Jeg sendte brev om dete. men saksbehandler skrev tilbake at han hadde ikke gjort feil. Når de oppdaget at det faktisk var feil, fikk jeg over telefon beskjed om at de ville stoppe utbetalingene mine, og kreve tidligere støtte refundert. Til svar fikk de et søksmål, og dommen ble at feilen som oppstod hadde aetat blitt informert om, og når de ikke tok dette til etterretning da, så måtte de fortsette med stønaden. Og slik fikk jeg betalt privatskole av aetat
Festus Skrevet 18. mai 2006 #9 Skrevet 18. mai 2006 Jeg har aldri blitt trekt i dagpengene fordi jeg har vært for sen... fått de utbetalt senere - ja, men ikke trekt.... Her har heldigvis aetat veldig greie og koselig folk ansatt, kommer godt overens med dem. Selvfølgelig gjøres det sikkert feil innimellom, men det gjør vi alle. De er en servicebedrift, og bør være hyggelige mot folk!!
Gjest gjest1 Skrevet 23. mai 2006 #10 Skrevet 23. mai 2006 Jeg har aldri blitt trekt i dagpengene fordi jeg har vært for sen... fått de utbetalt senere - ja, men ikke trekt.... Her har heldigvis aetat veldig greie og koselig folk ansatt, kommer godt overens med dem. Selvfølgelig gjøres det sikkert feil innimellom, men det gjør vi alle. De er en servicebedrift, og bør være hyggelige mot folk!! ← Da er du heldig. Aetat har betalt meg alt for lite denne gangen også. Jeg sendte inn to dager før tiden (en lørdag) så det kan ikke være derfor. Åhh, tror jeg snart begynner å grine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå