Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om røkelaks, peppermakrell og annen røkt "påleggsfisk" er sunt eller ei? Jeg har alltid trodd det, men en kompis av meg sa her om dagen at det ikke er det... Noen som vet? Jeg elsker nemlig begge deler! :sikle:

Skrevet
Lurer på om røkelaks, peppermakrell og annen røkt "påleggsfisk" er sunt eller ei? Jeg har alltid trodd det, men en kompis av meg sa her om dagen at det ikke er det... Noen som vet? Jeg elsker nemlig begge deler!  :sikle:

Alt med måte. Selvom fettet er såkalt sundt så er det fortsatt fet fisk.

Skrevet

Ok... så det er like sunt som vanlig laks eller makrell da? Trodde nemlig at selve røkingen hadde noe å si for sunnhetsgraden.

Skrevet

Synsing: Tror det skal mye til for om røyking har mye å si.

Skrevet

Jeg og er veldig glad i røkt fisk og håper det ikke har så mye og si at den er røkt ja.

Skrevet

Røkt fisk er flotte greier! Jeg elsker både laks, makrell og ørret.. :sikle:

Fantastisk kilde til sunne fettsyrer - men pass på mengdene, for feit fisk er kaloririkt :)

Gjest Elfrida
Skrevet

Røkt mat kan øke risikoen for kreft i magesekken, men antagelig skal man da spise ganske mye, og når det er snakk om fet fisk er nok de positive effektene av fiskefettet vel så bra som den mulige negative effekten av at det er røkt. Dessuten spiser man ikke det i store mengder.

Jeg spiser fet fisk omtrent annenhver dag til lunsj (makrell i tomat el.l), og er helt sikker på at når jeg får i meg det fiskefettet så blir trangen til å spise noe fett eller søtt senere på dagen borte vekk.

Dessuten - vil man gå ned i vekt er det ikke fiskefettet man skal telle først, jeg har aldri hørt om noen som har blitt feit av fisk.

Skrevet

Røykelaks og gravlaks er nammi!

Skrevet
Alt med måte. Selvom fettet er såkalt sundt så er det fortsatt fet fisk.

Det sunne fettet er med på å bryte ned det "slemme" fettet... Dvs. at det hjelper å fjerne det fettet som lagrer seg som fett på kroppen din. Sundt fett gjør også at hjernen din funker bedre, også hjelper det musklene dine å gro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...