chocolate Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Jeg merker nå som jeg begynner å bli litt eldre (24) at kroppen reagerer sterkere på maten jeg spiser. Det merker jeg på utseendet, spesielt ansiktet. Det kan bli oppblåst, jeg kan få poser under øynene etc.. Noen morgener ser jeg rett og slett styggere ut enn andre, og jeg har en sterk mistanke om at dette har sammenheng med maten jeg spiste dagen før. Noen som vet hva en bør spise for å unngå dette? Altså for at kroppen ikke skal bli oppblåst, pløsete osv? Husker i et ELLE(?) jeg hadde en gang, at elizabeth hurley fortalte om hvordan hun gjorde seg klar til photoshoots, og hun snakket bl.a om maten hun spiste i dagene før. Jeg tenker altså på matvarenes mer kortsiktige virkning. Kjekt å være bevisst på dette før en viktig fest eller date f.eks.
Gjest 1111 Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Akkurat dette med mat og utseende er veldig inviduelt og noe du må prøve deg fram til selv. Noen kan ikke røre sjokolade uten å få masse kviser dagen etterpå (selv om sukker og sjokolade ikke gir kviser i følge ekspertene), andre kan spise så mye sjokolade de bare vil uten at det påvirker utseendet på kort sikt. Hva med å begynne å skrive en logg? For hver dag så skriver du ned hva du spiser i grove trekk + hva du drikker og hvor mye. Morgenen etter skriver du ned et par linjer om hvordan du føler du ser ut. Er du opplåst? Har du poser under øynene? Er huden uren? Jeg tror det er den eneste måten du kan finne ut hvordan du reagerer på ulike matvarer.
Gjest Gjest Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Jeg får dårligere hud om jeg har drukket mye brus dagen i forveien, spist mye godteri, spesielt smågodt. Får også styggere hud av mat som inneholder mye karbohydrater og 'tomme' kalorier. Drikk mye vann!!
Plym Skrevet 12. mai 2006 #4 Skrevet 12. mai 2006 Noen dager ser vi stusslige ut, mens andre dager er vi kjempefornøyd med speilbildet. Dette sitter nok mye i hodet også. Å føre logg over alt man spiser synes jeg høres ut som en glimrende måte å få et anstrengt forhold til mat på. Spis generelt sunt, og godta at du ikke ser like fantastisk ut hver dag.
Netten Skrevet 12. mai 2006 #5 Skrevet 12. mai 2006 Hudpleieren min fortalte at mange får uren hud av melkeprodukter (!). I tillegg til sjokolade som er nevnt, og også alkohol. Selv har jeg aldri tenkt over dette, men når du sier det så har jeg jo dager hvor jeg ser verre ut enn andre. Lurt tips med matlogg!
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #6 Skrevet 13. mai 2006 Leger sier at så lenge man spiser sunt og variert, trener og har noen utskeielser inne i mellom, så skal huden ha det bra.
mito Skrevet 14. mai 2006 #7 Skrevet 14. mai 2006 Ja, en viss effekt kan det ha. Overvekt vil for eksempel akselerere aldringsprosessen via mange prosesser, det samme vil røyking (selv om det ikke går direkte inn under kosthold). Når det kviser og hudens utseende spesifikt, har mange en anekdotisk god effekt av å spise få karbohydrater og de rette fettsyrene.
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2006 #8 Skrevet 14. mai 2006 Jeg merker nå som jeg begynner å bli litt eldre (24) at kroppen reagerer sterkere på maten jeg spiser. Det merker jeg på utseendet, spesielt ansiktet. Det kan bli oppblåst, jeg kan få poser under øynene etc.. Noen morgener ser jeg rett og slett styggere ut enn andre, og jeg har en sterk mistanke om at dette har sammenheng med maten jeg spiste dagen før. Noen som vet hva en bør spise for å unngå dette? Altså for at kroppen ikke skal bli oppblåst, pløsete osv? Husker i et ELLE(?) jeg hadde en gang, at elizabeth hurley fortalte om hvordan hun gjorde seg klar til photoshoots, og hun snakket bl.a om maten hun spiste i dagene før. Jeg tenker altså på matvarenes mer kortsiktige virkning. Kjekt å være bevisst på dette før en viktig fest eller date f.eks. ← Det viktigste for huden er at den får veske. da mener eg vann. Du skal ha mye vann. fuktigheten skal gå helt inn til cellene dine. ikke bare slukke tørsten. Særlig på vår/sommer sluntrer vi med vanninntaket. Om du ser fra Afrika, så ser du hvor oppsvulmet folk er...dette erfolk som mangler vann. ha i friske limebåter/dråper i en mugge som du lar stå i kjøleskapet. lime er bra for kroppen
Gjest Malina Skrevet 15. mai 2006 #9 Skrevet 15. mai 2006 Hva med å begynne å skrive en logg? For hver dag så skriver du ned hva du spiser i grove trekk + hva du drikker og hvor mye. Morgenen etter skriver du ned et par linjer om hvordan du føler du ser ut. Er du opplåst? Har du poser under øynene? Er huden uren? Jeg tror det er den eneste måten du kan finne ut hvordan du reagerer på ulike matvarer. Bra tips! Det skal jeg jaggu prøve! Jeg har vanligvis fin hud,men kan merke at jeg får litt mer kviser hvis jeg spist mye sukker i noen dager. Motsatt merker jeg at huden min er blitt finere ettere at jeg begynte FAST med tilskudd av omega 3,6 og 9
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #10 Skrevet 16. mai 2006 Takk for gode tips dere! Nå er det ikke huden som er hovedproblemet, etter en del år med kviser og tull har jeg endelig ren og strålende hud. Men er en god ide å være mer bevisst på hva jeg har spist dagene før jeg ser "stygg" ut.. Salt er kanskje ikke så bra? Fører det til mer vann i kroppen? Og drikke vann ja.. Masse vann.
Gjest Neffi Skrevet 16. mai 2006 #11 Skrevet 16. mai 2006 Spis massevis av usaltede nøtter og frø, advokado, tørket frukt, drikk vann (2 liter om dagen), bruk olivenolje istenfor smør. dette gir deg sunt fett huden trenger for elastisitet. Ikke spis rent hvetebrød - hold deg til grovt brød med "helkorn". Annet som er bra for kroppen og utseende er: lyst kjøtt, egg, fisk, fullkornspaste, poteter, belgefrukter (f.eks squasj), sitroner, tomater..... ja. listen er lang
Gjest Gjesta Skrevet 20. mai 2006 #12 Skrevet 20. mai 2006 Her er vel stjernenes råd: Hold deg unna alkohol (særlig i store mengder), salt, røyk, sol (dette er veldig viktig. Bruk selvbruner), ikke spis mye karbohydrater. Drikk vann og ta masse omega 3, 6 og 9 samt fordoble inntaket av vitamin c. Om det virker gjenstår å se...
hecuba Skrevet 20. mai 2006 #13 Skrevet 20. mai 2006 Bra mat er ubehandlet og rå: frukt, grønnsaker, grovt korn, vann(gir vann og vitaminer, samt renser kroppen) Ikke så bra er: alkohol, salt, raffinert mat(binder vann, gir lite vitaminer, tapper deg for vitaminer og fører til opphopning av slaggstoffer). Av kjøtt burde man tenke lett-fordøyelig som fisk og fugl. Kjøtt kan være hardt for fordøyelsen og føre til opphopning av stoffer. Det var en enkel huskeliste. Ellers er planteoljer bra dersom du skal ha fett. Det inneholder fettløselige vitaminer. Til vanlig vil en blanding av både sunn kost og litt usunn veie opp for hverandre. Ingen grunn til å bli fanatisk.
Hu i Svingen Skrevet 20. mai 2006 #14 Skrevet 20. mai 2006 Unngå melkeprodukter, særlig fet melk, fløte og ost. Spis Omega 3.
Gjest Hilde79 Skrevet 20. mai 2006 #15 Skrevet 20. mai 2006 Hehe, har lagt til denne linken i en annen tråd, men kan gjøre det her og! Jeg digger disse sidene!!! http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=120&a=377
Netten Skrevet 20. mai 2006 #16 Skrevet 20. mai 2006 Hehe, har lagt til denne linken i en annen tråd, men kan gjøre det her og! Jeg digger disse sidene!!! http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=120&a=377 ← Bra side! Nå har jeg testet meg selv i hytt og pine!
Gjest splæsj Skrevet 20. mai 2006 #17 Skrevet 20. mai 2006 Man får pen hud av å spise vegetarisk. Og det er ikke veggis-reklame heller, men sant. Selv har jeg veldig bra hud til å være 28. Bli veggis!
Twigi Skrevet 22. mai 2006 #18 Skrevet 22. mai 2006 Hehe, har lagt til denne linken i en annen tråd, men kan gjøre det her og! Jeg digger disse sidene!!! http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=120&a=377 ← Kostholdstesten var jo ikke helt oppdatert, da, og litt upresis. Når man spør om vann og saft i samme spørsmål, og peanøtter og potetgull i samme spørsmål - vel, da blir det jo litt vanskelig å skille mellom de som drikker vann og spiser nøtter, og de som drikker saft og spiser potetgull....... Men til trådstarters spørsmål: Klart at maten betyr noe for utseendet , men det er kanskje viktigere på lang sikt enn på kort sikt..... Forøvrig så ser jeg at hos jenter på min alder (40+) så er det særlig røykinga som påvirker huden. Har bekjente som røyker, de ser fort 10 år eldre ut, tilogmed huden på armene er rynkete.
Gjest Hilde79 Skrevet 22. mai 2006 #19 Skrevet 22. mai 2006 Kostholdstesten var jo ikke helt oppdatert, da, og litt upresis. Når man spør om vann og saft i samme spørsmål, og peanøtter og potetgull i samme spørsmål - vel, da blir det jo litt vanskelig å skille mellom de som drikker vann og spiser nøtter, og de som drikker saft og spiser potetgull....... Men til trådstarters spørsmål: Klart at maten betyr noe for utseendet , men det er kanskje viktigere på lang sikt enn på kort sikt..... Forøvrig så ser jeg at hos jenter på min alder (40+) så er det særlig røykinga som påvirker huden. Har bekjente som røyker, de ser fort 10 år eldre ut, tilogmed huden på armene er rynkete. ← Ja, alle disse testene bør man ta med en klype salt uansett. Det med røyking er forresten det viktigste, jeg fikk MYE bedre hud da jeg slutta. Så mer gusten ut før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå