Gå til innhold

Invitert til bryllup

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er invitert til et bryllup hos noen jeg ikke har sett og snakket med på mange år. Er det en høflighetsinvitasjon som det egentlig ikke forventes at jeg takker ja til? Forsto ingenting da invitasjonen dumpet ned i postkassen. Bor et stykke unna. Og hva med gave? Hvis jeg takker nei, bør jeg da kjøpe gave?

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet

Det kan jo være de ønsker å ta opp igjen kontakten, og bruker da bryllupet som en god anledning.

Velger du å ikek gå, syns jeg faktisk ikke du er forpliktet til å kjøpe gave. Hadde det vært en nær venn eller familiemedlem, hadde det vært en annen sak. Men dere har tydeligvis ikke hatt kontakt på lenge, og da syns jeg ikke du er forpliktet til å kjøpe gave.

Du kan kanskje legge litt mer ned i det skriftlige svaret ditt, der du da ønsker de lykke til på dagen osv

Skrevet

Det hørtes litt rart ut, synes jeg. Kan kanskje virke som de vil fylle opp lokalet. Man får jo ikke akkurat så mye tid til å "catch up" i et bryllup, hvis det er slik de har tenkt.

Hvis du takker nei trenger du ikke å kjøpe gave nei, det vill ikke jeg gjort hvis det var så lenge siden jeg hadde sett brudeparet og ikke lenger hadde noe forhold til dem.

Skrevet

Det kan jo hende de ønsker å gi deg et tegn på at de ønsker mer kontakt framover.

Hvis du ikke føler for å gå, så gjør som Piper foreslår. Skriv et hyggelig svarbrev, så kanskje de tar opp kontakten mer igjen etter bryllupet.

Gave må du nesten føle på selv. Jeg hadde ikke regnet med å få gave av venner som hadde blitt overrasket over en innbydelse, dersom de ikke kom.

Dersom du tror dere kommer til å ha mye mer kontakt fremover, så hadde jeg kanskje vurdert å kjøpe en liten ting.

Gjest *Snart medlem*
Skrevet

Jeg ville skrevet et hyggelig svarbrev også.

Du kan jo sende noen blomster?

Skrevet

Syns ingen er forpliktet til å kjøpe gave da...men et høflig avslaghvis du ikke drar det kan du gi. Kanskje sende et kort eller noe.

Gjest Neffi
Skrevet

Det er jo bare koselig å bli tenkt på til et bryllup av gamle venner :) Tror nok ikke det er en "høflighetsinvitasjon".

Du kjenner sikkert flere gamle bekjente som også har blitt invitert. De fleste brudepar går nøye igjennom hvem de vil ha der, så jeg kan ikke forstå at du tenker at de ikke vil ha deg der egentlig. De liker deg sikkert bare. Du gjør antagligvis bruden en tjeneste ved å gå, enn motsatt.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg syns heller ikke at du bør føle deg forpliktet til å gi gave hvis du takker nei til bryllupet. Men en liten hilsen i anledning dagen som f.eks. ett hyggelig kort syns jeg er å sin plass.

Skrevet

Helt enig med Heidi76. Et kort bør du sende, men gave er ikke nødvendig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...