Rakel Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Driver firma. Vi har vært 3 sammen om dette og det går bra. Jeg har hatt den daglige driften og har bygd opp navnet slik at de fleste kjenner til det nå. Vi skal nå drive hver for oss, men alle vil selvfølgelig ha navnet. Jeg kommer til å ha en bedrift med et utvalg av kokker innen forskjellige felt som kunden kan velge mellom, men for å i det hele tatt vile gi fra meg navnet så vil jeg i det minste ha et annet godt navn på lur. Derfor spør jeg dere driftige jenter her inne om ideer. (Fikk noen bra tips her inne sist) Konseptet er at man kan velge sin kokk utifra bilde og spesialitet på nettet. Jeg har utvalgte eksperter innen økologisk og sunn kost, italiensk mat m.m. Jeg tenkte på Kokkepatruljen, men det var desverre opptatt... Forslag hittil er: -Kokk for 1 kveld...? -Kokkespesialistene? -Kokk til leie -Kokkeutleien -Kokken for deg -Velg din Kokk Eller hva synes dere? Hvem ville dere ringt av de ovenfor f.eks? Endret 28. mai 2006 av Rakel
Gjest Thalassa Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Kokkespesialisten synes jeg var et bra navn med tanke på konseptet ditt. Men nå jobber ikke jeg innen reklame.. Endret 12. mai 2006 av Thalassa
Rakel Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #3 Skrevet 12. mai 2006 Takk for ditt svar. Det betyr mye mer enn fra en "ekspert".
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2006 #5 Skrevet 12. mai 2006 Jeg synes i navn at det enkle ofte er det beste. Kokkeutleien! Det klinger i mine ører litt smart, og blir ikke kjedelig, fordi det å leie en kokk er noe litt spennende i seg selv! Når man velger et slikt "standardnavn" så gir det (for meg ihvertfall) inntrykket av at denne bedriften kom først med konseptet, og er seriøs. Men jeg er svært praktisk anlagt altså - forelsket meg nettopp i navnet Radiumhospitalet. Det sier hva de gjør på sykehuset! Istedet for å skjule det i floskler og kalle det noe utsvevende og poetisk!
Rakel Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #6 Skrevet 12. mai 2006 (endret) O.K Bare send inn forslag og meninger. Jeg blir kjempeglad for all respons. Kokkeutleien... Jeg tenkte faktisk på det samme som deg, men med det andre alternativet: Kokk til leie. Følte at Kokkeutleien kanskje kan assosieres med maskiner til leie, og at de dermed avstår fra å ta kontakt. Men kjekt å høre at det klinger godt. Endret 12. mai 2006 av Rakel
punktom Skrevet 12. mai 2006 #7 Skrevet 12. mai 2006 Alle navnene fikk meg til å tenke på mannlig eskorteservice.
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2006 #8 Skrevet 12. mai 2006 Enig med soleil-noir; Kokkeutleien. Enkelt og greit, klinker bra.
Rakel Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #9 Skrevet 12. mai 2006 (endret) Alle navnene fikk meg til å tenke på mannlig eskorteservice. ← Ja, du har nok rett i det. he,he.. Navnene kan ha en dobbelbetydning. I min by skulle vi delta på en festival dukket det plutselig opp noen andre nylig registrerte. De het: "Kokkene kommer" Jeg tenkte da det samme som deg, men fant ut at det fristet nok mer med en hel kveld enn han som bare kommer.. Endret 28. mai 2006 av Rakel
Rakel Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 12. mai 2006 oii, nå kom jeg plutselig på flere... Kokker til tjeneste Kokkene-dekker alle behov Kokkeservice Kokken-4 u only
punktom Skrevet 12. mai 2006 #11 Skrevet 12. mai 2006 Noe som alltid er i vinden (skrekk og gru): Kokk1 Rent-a-kokk Lei-en-kokk Din kokk
Usikker Skrevet 12. mai 2006 #12 Skrevet 12. mai 2006 Kokkene-dekker alle behov.................. mener du ALLE - som i alle liksom Kokken - only 4 U Lykke til.
Carrot Skrevet 12. mai 2006 #13 Skrevet 12. mai 2006 Hvis du må gjøre som "alle" andre kan vel kokk1din være en ide kanskje?? Alle har jo med det tallgreiene nå for tiden Men må du ha med kokk? Jeg bare tenker på - hva om du finner noe fullstendig annet som IKKE knytter deg til det "gamle" firmaet men som innbyr til å tenke nytt, spennende osv? KokeKara? altså mannlige kokker KokeKlara for kvinner?? - Hva med TakeAwayCooking _ forkortet til TAC ?? Jeg hadde villet tenke helt nytt jeg da - for å unngå forveksling med det gamle..
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2006 #14 Skrevet 12. mai 2006 Ordet kokk hørtes ikke ut som noe ord mer!
Rakel Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #15 Skrevet 12. mai 2006 Kokkene-dekker alle behov.................. mener du ALLE - som i alle liksom Kokken - only 4 U Lykke til. ← he,he, ser du er hyppen ja. "Har du penger-har vi det du trenger" --- vårt motto. Kokken ordner alt! Det er bare å velge..
Rakel Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #17 Skrevet 12. mai 2006 Noe som alltid er i vinden (skrekk og gru): Kokk1 Rent-a-kokk Lei-en-kokk Din kokk ← Enig! Jeg kjenner at jeg assosierer dette med "rent a wreck", høres litt "billig ut" noe av dette. MEN., har du et annet forslag? :klø: Hva synes du om Kokkeutleie f.eks.? eller Kokkespesialisten? Dette er jo navn med seriøsitet over seg. Rett frem, og ingen forsøk på å være "overkreativ".
Rakel Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #18 Skrevet 12. mai 2006 Rent a chef.. ← yes. Men dette er brukt i USA, england, Stockholm. Finner det ikke i norge, men.... Er litt redd engelske navn, det finnes en fare for at enkelte ikke greier å koble det riktig tror jeg.
Rakel Skrevet 12. mai 2006 Forfatter #19 Skrevet 12. mai 2006 Hvis du må gjøre som "alle" andre kan vel kokk1din være en ide kanskje?? Alle har jo med det tallgreiene nå for tiden Men må du ha med kokk? Jeg bare tenker på - hva om du finner noe fullstendig annet som IKKE knytter deg til det "gamle" firmaet men som innbyr til å tenke nytt, spennende osv? KokeKara? altså mannlige kokker KokeKlara for kvinner?? - Hva med TakeAwayCooking _ forkortet til TAC ?? Jeg hadde villet tenke helt nytt jeg da - for å unngå forveksling med det gamle.. ← Kokekarene var jo tøft Men Tror kanskje at det kan få et useriøst preg over seg. Men det høres jo utrolig koselig ut med kokekara, da..... De kunne jeg gjerne hatt på kjøkkenet mitt.
Arkana Skrevet 12. mai 2006 #20 Skrevet 12. mai 2006 Jeg synes Kokkeutleie er bedre en Kokkespesialisten, synes det spesifiserer tjenesten bedre. Med det første navnet vet du at det dreier seg om muligheten for å leie en kokk, mens det andre navnet kan være litt hva som helst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå