Nitha Skrevet 12. mai 2006 #1 Skrevet 12. mai 2006 Vi skal døpe vesla i familiedåpskjolen. Den er snart 100 år gammel, og svært skjør. Derfor har vi tenkt å bare bruke den i kirken, og så bytte på den lille til selskapet. (etter de "offisielle" bildene, selvsagt) Bestemor har kjøpt en aldeles bedårende rosa kjole. Er det ok å bruke en slik i dåpsselskapet, eller må hun ha hvit kjole da også? Fru Nitha
Brunhilde Skrevet 12. mai 2006 #2 Skrevet 12. mai 2006 Det er helt greit å bruke rosa. Tenk så gøy for bestemoren som har kjøpt kjolen at den blir brukt i akkurat den anledningen! Lykke til med barnedåp.
Gjest HB Skrevet 12. mai 2006 #3 Skrevet 12. mai 2006 Vi brukte også en gammel dåpskjole som også var veldig stor, så vi byttet til en vanlig, mørk fløyelskjole (dette var på vinteren) i selskapet. Så jeg er helt enig med Brunhilde - bruk kjolen bestemor har kjøpt. Det er jo ikke så ofte slike små har bruk for kjoler, så bruk den mens du kan. Hilsen Lille meg
Ulrikke Skrevet 12. mai 2006 #5 Skrevet 12. mai 2006 Bruk den! Vi skiftet ut dåpskjolen med en gang, og snuppa tilbrakte resten av dagen i en annen kjole (rosa og hvit), og i bare body og strømpebukse
Caramba Skrevet 12. mai 2006 #6 Skrevet 12. mai 2006 Siden en dåpskjole er enormt upraktisk, så har alle barna i min familie fått på noe annet umiddelbart etter at man er ferdig i kirken, og de obligatoriske bildene er tatt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå