Gå til innhold

Treningsdagboka

Gjest Thalassa

Anbefalte innlegg

Gjest Thalassa

Åkei, here we go!

I dag tenkte jeg at jeg skulle trene styrketrening med vekter- overkroppen. Litt senere skal jeg sykle meg en times tur.

Må se å få kjøpt meg en mp3 spiller, har allerede lastet ned noe joggemusikk, så da kanskje gidder jeg å jogge litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Thalassa

Jeg fikk ikke trenet styrke i går hadde dessverre for liten tid,men det tar jeg igjen i dag, tenkte jeg skulle ta en liten joggetur etterpå også.

Jeg fikk derimot syklet i mye over en time, i tillegg til at jeg vandret rundt i hele byen i masse butikker, så det må da kalles litt trim også.

Jeg begynte å trene vekter for en måned siden ca, 2-3 ganger i uken, og synes jeg har blitt mye sterkere i tillegg til at man begynner å se litt mer definisjon på armene.. Johoo! :-D

Må derimot få ned fettprosenten noen hakk for å få definerte magemuskler, så det får man ta med tiden som hjelp og mye jogging og sit ups.

Apropo situps har jeg tenkt til å ta meg kraftig sammen, før tok jeg dem for moroskyld, nå "orker" jeg liksom ikke, synes det er så slitsomt.. :sjenert: Men det er vel ikke noe annet å gjøre enn å bare sette igang. Noe jeg merker veldig godt på meg selv, er hvis jeg ikke orker å trene en dag som jeg egentlig har bestemt meg for å trene, så har jeg lettere for å skippe de neste gangene også, og til slutt ender det med at jeg ikke trener lengre.

Nå skal jeg holde alt jeg lover meg selv, for da kan jeg ikke gå tilbake på ting, "det er ikke så farlig liksom". Det er det som er hensikten med denne treningsdagboka også,

når jeg først har skrevet ned hva jeg har tenkt til å gjøre så MÅ jeg gjøre dette, eller ta dette igjen dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Thalassa

får ikke sove, ligger bare å svetter og vrir meg så da kan jeg liksågodt skrive litt her.

Har ikke fått ført inn noe fra siste uken. Men har heller ikke hatt noen faste treninger heller siden det er midt i eksamensrushet osv.

Jeg har derimot syklet nesten hver dag i over 1,5 time og det er jeg rimelig fornøyd med, litt vekter har det blitt, men bare manualene med ett par serier på 30 rep. på bi og triceps, men litt er jo som kjent bedre enn ingenting.

Jeg har iallefall ikke brutt noen mål, siden jeg ikke har satt meg noen utenom syklingen denne uken som har gått. DET er jeg fornøyd med :)

Tror faktisk jeg har gått ned ett par kilo også, merker det på kroppen, har kuttet ut alt godteri, lar rett og slett vær å kjøpe noe å ha i skapet og det funker fint! Jeg kunne tenkt meg å gå ned ca 10 kilo, fra 67 til 57, men det får vi se på, skal jo bygge muskler også så det er ikke sikkert det blir fint å gå ned så mye siden muskler som kjent veier mer enn fett, og jeg får faktisk ganske bra med muskler ganske kjapt.

Føler egentlig ikke det er såååå mye ekstra jeg har på kroppen, men det ballet liksom på seg 1-2 kilo i året etter at jeg sluttet å trene, så de sklir kanskje av igjen nå når jeg begynner for alvor å sette i gang treningen igjen.

Man får liksom mye mer lyst til å trene nå når det er blitt lysere og sommeren er på vei også..

Neste post er jogging, nå har jeg kjøpt nye joggesko og mp3 spilleren kommer i posten en av de neste dagene så da har jeg ingen unnskyldning til ikke å jogge. :blunke: Det blir bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

Sånn da har jeg gjort det jeg skal av lesing og husarbeid i dag, og tenkte jeg skulle ta en runde med styrke trening! Selv om det er rimelig grått ute tenkte jeg å ta en liten joggetur på 15-20 min etterpå. Har skikkelig dårlig kondis så må ikke starte for hardt.

Jeg lurer egentlig litt på om jeg har astma eller noe fordi når jeg løper er det akkurat som om jeg ikke får nok luft ned gjennom halsen, jeg blir ikke sliten i musklene, men i pusterøret. Er dette vanlig? :forvirret: Det er vel igrunn det som gjør at jeg ikke liker å jogge så mye kan man vel si.

Jeg antar dette kan ha noe med muskeltyper å gjøre også.. hvis jeg ser tilbake til gymtimene på skolen var jeg alltid en av dem som kom sist i mål på langdistanse enda jeg trente faktisk endel den gangen, men var en av de raskeste på f.eks 60 meteren.

Synes bare det er pussig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thalassa

YES for pokker!! Har gått ned 2 kg fra 67 til 65! :danse::flekke: :bukke: :ler::mrgreen:

her er målene mine i cm ( vet ikke helt korrekte målemetode men men)

rundt brystkassa:89

livet: 74

hoftene: 93

rundt høyre lår( ved lysken hvor det er breiest): 60

rundt leggen:36

rundt over armen:30

:sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

hmm jeg kom på at jeg kanskje skulle ha målt rundt magen også.. jaja.. :)

har vært hjemme noen dager noe som ikke er bra.. siden det alltid flyter over med godterier og jeg klarer ikke la være å spise når det står fremme (eller snoke i skapene for den saks skyld).

Så nå må jeg nok ta godt i med treningen denne uken for å få vekk all sjokoladen og kakene. :grine:

Anyhow

Skal i tillegg til manualene og syklingen begynne å trene magen denne uken samtidig med vektene. Har funnet ut at det er bedre å øke litt uke for uke enn å begynne for hardt, noe jeg har gjort før med lite hell.

Ikke så mye mer å melde, enn at jeg har styrke i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

Får ikke sove..igjen! Så da kan jeg vel skrive litt her.. igjen!

Jeg er med på vektklubb på vgnett, men er skikkelig dårlig når det gjelder å følge kostholdsplanen som står der. Tåler ikke melk så da går det sånn, og oppskriftene der er jo pakket med cottage cheese, melk, ost osv. Jeg tar kalktabletter det får holde, ja også spiser jeg bananer så jeg får vel litt kalsium. :sjenert:

Brød har jeg kuttet ut omtrent, spiser knekkebrød istedet og det funker kjempebra blir mett men samtidig ikke så full i magen som man blir av brød. Faktisk blir jeg mer sulten av å spise brød.

Begynner å bli sterk i armene noe jeg ikke har vært før, trener litt vekter, men pappa mener det er fordi jeg ikke har servo på bilen! :grine2: Ja god trim er det å kjøre bil iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

Var ute å surfet litt og kom over denne morsomme linken hvor man kan trene med din personlige trener online, lære noen dance moves kan man også gjøre :klappe:

Nike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

styrketrening med strikk hjemme i dag, så skal jeg sykle en halvtimes tid i sånn passe tempo etterpå, er litt sliten fra i går kan man si. :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

sovnet kjempe tidlig i går kveld og våknet sånn i 2 tiden i natt, så jeg har allerede vært oppe i mange timer allerede! Kjedelig egentlig.. ikke kan jeg vaske golvene eller tørke støv enda som jeg hadde planlagt. :husarbeid:

Vaskemaskinen må jeg få slengt over også men har ikke lyst til å sette den på før klokka ni i frykt for å vekke noen, sentrifugen høres ut som en flymotor!

Så da får man lese litt og rote litt rundt i gamle innlegg og dagbøker her på kg istedet. Har akkurat begynt på Paul McKenna- instant confidence, som også har en tilhørende cd. Han er jo hypnotisør, husker han hadde noen programmer for noen år tilbake hvor han hypnotiserte folk som gjorde masse greier. Nå har han et nytt program på tvn hvor han viser praksisen sin, at han hjelper folk med problemer. Ganske morsomt, og tenkte at da får jeg prøve det nest beste.

Det er vel rett og slett god gammeldags hjernevasking, men på en positiv måte. Jeg har tidligere lest Allen Carrs- endelig ikke røyker og den hjelp meg å slutte etter å ha røyket i ca 5 år. Så jeg vet hjernevasking funker på meg iallefall!! (som med de fleste vil jeg anta ;)

Syklingen min denne uken har vært heller laber, har ikke hatt så høy intensitet og heller ikke syklet like mye som forrige uke, men det kan vel heller ikke forventes.. :lol: tok litt av egentlig.

Men trener fortsatt vekter og holder musklene ved like. Veide meg i stad og har gått ned 0,5 kg til 64,5kg så det går uansett fremover. Kroppen min holder gjerne vekten ganske bra bare jeg er litt i bevegelse og spiser ofte og lite.

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thalassa

Hvilken hund er du?

jeg ble *trommevirvel*

Cocker Spaniel!

Cocker spanieln är en av världens mest uppskattade och populära hundraser. Det är en sportig och aktiv sällskapshund som passar bra i de flesta familjer. Den är robust, snäll och barnvänlig men kan också vara något egensinnig. en det är också en ras med ganska stor arbetsvilja, energi och livsglädje så den rekommenderas helst till familjer som är lika aktiva som hunden själv. Rasens särprägel kan väl beskrivas att vara dess utpräglade sociala och livliga väsen. Det är en hund som alltid följer sin ägare med stor hängivenhet och glädje. Dessutom har den en enorm aptit på livet och de flesta ägare kommer att upptäcka att den har lika stor aptit på mat! Detta är en ras man måste vakta annars äter den sig lätt till en övervikt. Cocker spanieln har också ett stort behov av kroppskontakt och närhet.

Ta testen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

Johoo! Kjøpte en shorts på h&m for en måned siden ca i str 40 som jeg såvidt fikk knept knappen igjen på, som nå passer! Den er blitt merkbart større i lårene og det må nok syklingen ta sin del av skylden for!

:danse:

shortsen

nr 3 på side 2

nå er paul mckenna på tvnorge det må jeg se!

Endret av Thalassa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thalassa

skrev ett innlegg i kosthold og trenings forumet, og tenkte jeg ville legge det inn her også til en gang jeg ikke har motivasjonen oppe.

tren styrketrening annen hver dag + kondis trening, som du gjerne kan ta hver dag, men det er greit å la kroppen hvile litt også.

spis knekkebrød istedet for brød, der sparer du masse kalorier, samtidig som du venner kroppen med å spise mindre ved hvert måltid. Og husk, spis ofte, men lite. Masse grønnsaker og vann eller light saft.

Spis når du er sulten, men ikke spis mer når du er mett, drikk et glass vann/saft til hvert måltid, gjerne et før også. Begynner du å skjesse på godt eller noe å spise utenom måltider hølj et stort glass vann eller spis et knekkebrød med syltetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Thalassa

tok personlighets testen fra denne

tråden her inne

Your inner personality:

"Tranquility"

You scored 80 personality!

You have a nice inward personality, that can make others smile.

slike idiotiske tester er ekstremt morsome å fylle døtid med! :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Thalassa

Det er så vannvittig varmt på soverommet nå at jeg tror jeg dauer! Ja jeg ligger med pc`en oppå brystkassa og skriver i senga tenk! Må komme meg ut snart, må bare vente på at vaskemaskinen blir ferdig. Så skal jeg handle noen grønnsaker og litt kjøtt til middag og lunsj. Så skal jeg kanskje legge meg i parken og lese litt i en bok etterpå, må få jobbet litt med brunfargen.

Jeg har gått ned i klesstørrelser det er veldig tydelig nå, joggebuksen jeg har på meg er blitt veldig mye større i rumpe og lår. Jeg gidder ikke veie meg enda siden jeg har fått mensen, da får jeg som regel mye vann i kroppen og går opp i vekt.. (gidder ikke gå på en smell når man ikke trenger det). Har dessuten ikke noen fast veie eller måle dag, bare tar det når jeg føler for det, er bedre det. Så da tar jeg veiingen og målingen til mandag eller så.

Nå er det blitt sånn at jeg får "abstinenser" hvis jeg ikke sykler på noen dager. Lengter etter å rulle avgårde liksom, hehe. Frihetsfølelse på et vis. Kunne godt tenkt meg å ta motorsykkel lappen og kjøpt meg motorsykkel, hadde vært digg. Kjent vinden i håret osv. (ikke sånn harry harley, men sånn rask racer da)

Har kommet frem til at jeg liker veldig godt uteaktiviteter, ekstremsport osv. Men jeg får liksom aldri rotet meg til å få gjort så mye av dette. Kanskje fordi vennene mine ikke er interessert i slike ting. Gå i fjellet, morsomme opplevelses turer osv, men de vil istedet drikke seg drita og knulle rundt. Jaja, man er vel forskjellige og får akseptere det. Men er bare så utrolig lei overfladiske mennesker. Kanskje på tide å kikke seg om etter noen folk som faktisk deler mine interesser.

Noenstyrkeøvelser som jeg bruker. Forøvrig veldig bra side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...