Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Piper
Skrevet (endret)

Kunne aldri falt meg inn å vaske undertøy i 30 eller 40 grader, minimum 60 grader for at jeg skal føle de rene.

Endret av Piper
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg vasker undertøy på 60 grader, uansett merking. Det meste tåler det, noe har blitt ødelagt, men det kunne ikke falt meg inn å vaske på bare 30 eller 40.

Gjest allium
Skrevet

Gammelt nytt. Og som de andre som har svart, vasker jeg undertøy på 60 grader. Sjekker ikke vaskemerkingen en gang, tåler det ikke 60 grader får det bare bli ødelagt, for da er det ikke verd å ha.

Gjest Elfrida
Skrevet

Hva er skummelt med disse bakteriene? Gjør de oss syke eller illeluktende?

(får ikke hørt innslaget på den pc-en jeg sitter ved i dag)

Skrevet

Det er ikke et lydinnslag, men en vanlig link.

Mitt undertøy blir vasket på 60 eller 90 grader uansett, og det har det alltid blitt.

Skrevet
Gammelt nytt.  Og som de andre som har svart, vasker jeg undertøy på 60 grader.  Sjekker ikke vaskemerkingen en gang, tåler det ikke 60 grader får det bare bli ødelagt, for da er det ikke verd å ha.

Hjertens enig!
Gjest gjest1
Skrevet
Hva er skummelt med disse bakteriene? Gjør de oss syke eller illeluktende?

Det står det ingenting om. Jeg lurer også på det.

Bakterier er ikke utelukkende negativt eller farlig. Men en begynner go å lure siden de har skrevet en artikkel om det.

Gjest Elfrida
Skrevet
Det er ikke et lydinnslag, men en vanlig link.

Joda, det er linket til to lydinnslag på den siden, og teksten sier ingenting om det er skadelige bakterier det er snakk om, og det hadde vært interessant å vite.

Skrevet

Hva med fancy undertøy da? Der blir jo håndvask anbefalt. Det må jo bli gørekkelt etter hvert. :forvirret: Ikke for at det er et problem for meg, jeg bruker bare ting som kan vaskes på 60 grader.

Skrevet
Joda, det er linket til to lydinnslag på den siden, og teksten sier ingenting om det er skadelige bakterier det er snakk om, og det hadde vært interessant å vite.

Ja, det er det. Sorry :)

Damen snakker om virus, sopp og microorganismer fra hele familiens undertøy som blir blandet sammen under vask.

Og vil du bli helt kvitt problemet kast undertøyet og gå truseløs.

(Men det er ikke noe alternativ for meg, for da hadde mannen blitt "gal", og vi hadde nok ikke gjort annet enn å hoppe i høyet. ;) )

Skrevet (endret)
Og vil du bli helt kvitt problemet kast undertøyet og gå truseløs.

(Men det er ikke noe alternativ for meg, for da hadde mannen blitt "gal", og vi hadde nok ikke gjort annet enn å hoppe i høyet. ;) )

:hoho::hoho::hoho:

Kanskje på tide å finne fram den gode gamle bommullstrusa selv om det ikke er like lekkert da.

Vasker selv undertøy på minimum 60 grader.

Endret av 9kita
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg vasker undertøy på 60 grader, noe lavere synes jeg rett og slett er grisete.

Skrevet (endret)

Hva hjelper det å vaske alt undertøy ved 60 grader eller mer når dere aldri vasker kroppen ved samme temperatur?

Endret av punktom
Gjest Gjest
Skrevet
Hva hjelper det å vaske alt undertøy ved 60 grader eller mer når dere aldri vasker kroppen ved samme temperatur?

:ler:

Du skjønner det, at bakterier som er på truser er fundamentalt forskjellig fra de som er på kroppen. Eventuelt, så er det aggregering av både antall og farlighet ETTER at man tar av seg trusene. Mutering muligens. Farlig er det i hvertfall.

Skrevet
:ler:

Du skjønner det, at bakterier som er på truser er fundamentalt forskjellig fra de som er på kroppen. Eventuelt, så er det aggregering av både antall og farlighet ETTER at man tar av seg trusene. Mutering muligens. Farlig er det i hvertfall.

Skrekk og gru: bare tenk på alle folk som ikke koker hendene sine etter at de har vært på toalettet, tørket seg i rumpa og tatt i underbuksa.

Har DU håndhilst på noen i dag?

Gjest Gjest
Skrevet
Skrekk og gru: bare tenk på alle folk som ikke koker hendene sine etter at de har vært på toalettet, tørket seg i rumpa og tatt i underbuksa.

Har DU håndhilst på noen i dag?

Håndhilst nei, er du gal menneske. Jeg unngår mennesker fullstendig. Folk vasker sikkert trusene sine med andre klær, så man kan jo ikke engang sitte på bussen uten å bli innsmørt av bæsjbakterier og hva de enn har.

Skrevet
Håndhilst nei, er du gal menneske. Jeg unngår mennesker fullstendig. Folk vasker sikkert trusene sine med andre klær, så man kan jo ikke engang sitte på bussen uten å bli innsmørt av bæsjbakterier og hva de enn har.

Vi får satse på at folk vasker klærne sine på vranga slik at disse bakteriene setter seg fast på innsida av buksa, og ikke på utsida. Men så har vi disse late gutta som ikke skjønner dette, så det er nok mange av disse bakteriene på alle busseter der ute. Jeg tror vi må starte å koke alle klær. Tross alt må det jo være litt verre med en ukjent grisegutts bakterier på kroppen enn våre egne.

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke hvordan det er m,ed deg, men jeg er iallefall ikke så myk at jeg kan sitte med nesa oppi ræva.

Hvis man vasker undertøy sammen med kluter og håndklær på 40 grader, så er det i prinsippet det samme som skjer.

Ja, jeg bruker dopapir.

Ja, jeg skifter undertøy hver dag.

Ja, jeg vasker undertøy på 60 grader.

Nei, jeg liker ikke å kline underbuksa mi rundt i trynet.

Gjest line_fniser_gjest
Skrevet

:ler::ironi:

bakterier er overalt... var med og gjorde et forsøk på biolabben engang... vi gikk rundt og samlet bakterieprøver rundt om i et helt vanlig kontorbygg (altså alt fra på doskåla, håndtak, tastatur osv osv) og på klær...

hihi... prøv å gjett hvor vi fant flest bakterier, både i utvalg og i mengde?? På håndtaket til døra inn til kantina! Sikkert ikke så veldig seriøs undersøkelse, men det var flest bakterier der det er flest folk som tar på...

Ikke lurt å få tarmbakterier rundt omkring da, men folk er stort sett flinkere til å vaske truser og tøyet sitt enn fingrene sine... og da mener jeg ikke skrubbe, men lar det gro bakterier etter de har vært på do og sånt. Virker som det er renere i rompa på noen folk enn det er på fingrene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...