Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei sann..... nå har jeg vært her en srund, snart 1 år, og fortsatt i p-perioden.. ingenting skjer, og nå begynner jeg å bli utolmodig..... er det noen som har litt tips til hvordan man skal leve: trene, spise, drikke osv som da blir større sjanse for å bli gravid?

ser alle vennene mine blir gravide i hytt og tåke, og ei venninne av meg som er like gammel som meg - 23 år, har akk fått unge nr 2..... og jeg--- ingen.... hva kan jeg gjøre for at ting skal gå lettere, eller ha større sjanse?

Noen som kan hjelpe? evt kost-tilskudd også.... har brukt Damiana fra Nature`s shine, og har lyst til å prøve Wild Yam, er det noen som har brukt den? det er noe sånn hormon greier.. og jeg har også prøvd folat....... og jeg er ikke en usunn person.. jeg drikker mye vann, spiser helt greit/normalt, og trener litt.. ikke mye, men litt..... også røyker jeg da... men jeg har alltid sagt at den dagen jeg står med testen i handa hos legen, og den er positiv, DA skal jeg slutte å røyke... men det skjer jo aldri....

noen som har noen gode råd til en stakkars liten som ikke er helt alene i denne verden med å prøve å få barn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foerst og fremst - du sier du "har proevd folat," men det hjelper deg ikke til aa bli gravid, det er for aa hindre nevralroersdefekter hos fosteret. Og det burde du ikke slutte med!!

Angaaende roeyking, saa er det mange som hevder at det kan gjoere det vanskeligere aa bli gravid. Det burde jo vaere god nok motivasjon for aa slutte naa?

Ellers burde du ikke drikke for mye kaffe, alkohol, og proeve aa faa sol/dagslys paa kroppen - leste nettopp at man er mer fruktbar om vaaren/sommeren, nettopp fordi vi faar mer sollys. Ellers boer du spise sunt, proeve aa stresse ned og trene moderate mengder.

Er du under- eller overvektig? BMI paa ca. 23 er visst ideelt naar man vil bli gravid.

Har du jevne sykluser? Har du grunn til aa tro at mannen har redusert saedkvalitet (enkelte sykdommer kan gjoere en mann steril eller mindre fruktbar). Hvis du tror noe ikke er helt som det skal kan dere jo gaa til legen og hoere.

Mange har god erfaring med soneterapi og/eller akupunktur - er jo dyrt, men kan jo vaere verdt et forsoek?

Dersom det ikke skjer noe snart ville jeg uansett tatt en tur til legen for en prat. Etter ett synes jeg ikke det er for tidlig.

Lykke til videre!

:klem:

Skrevet

Heia! er i samme situasjon selv, har snart prøvd i snart 1 år, og "alle andre" rundt meg blir gravide... Jeg har tenkt å vente til høsten med å ta kontakt med lege. Sommeren skal jeg prøve å ikke tenke så mye på denne prøvinga og heller kose meg med ferie og sol! og heller ta tings som det kommer!

Et tips til deg: "Alle" røykere sier at de skal slutte å røyke den dagen de blir gravide. Det sa jeg også til meg selv. Men etter som tida gikk, fant jeg ut at jeg måtte øke sjansene mine, og stumpa røyken. det er jeg glad for. Altså, det har ikke gjort meg mer gravid, men den dagen jeg blir det slipper jeg å slite med røykekutt, og heller glede meg over graviditeten. For det er tøft å slutte å røyke.

Eller så hadde jo Holly Hobbie mange tips :)

Lykke til! :)

Skrevet

Har hørt om noen som prøvde slimløsende hostesaft, og da satt spiren :ler:

Er jo gjerne greit å prøve om man har prøvd alt annet ;)

Gjest Gjest
Skrevet

hmmm.... noen tips fra meg:

- grapefrukt og gulerot er bra for slimhinnen; spis mye/drikk mye juice gjennom hele syklusen

- koffeinholdig drikke kun før eggløsning (øker visstnok blodgjennomstrømningen, men virker jo utdrivende, så ikke etter el)

- slimløsende hostesaft i din fruktbare periode - dvs fem dager før el og en dag etter, kun i moderate mengder. Hvis du fortsetter lenger enn en dag etter el kan egget få vanskelig for å feste seg.

- sinktilskudd (husker ikke hvorfor, men har hørt det et eller annet sted - ta det med en klype salt...)

- masse sol og frisk luft, og moderat mosjon (gå for eksempel en lang tur hver dag)

- masse sex - stimulerer til eggløsning og kan gjøre deg mer fruktbar

- IKKE ginseng til kvinner som energitilskudd - ginseng gir maskulin energi. Ikke ta rosenrot heller for økt sexlyst - jeg er ikke sikker på hvorfor, men homeopaten/naturterapeuten jeg går til mente jeg ikke skulle gå på det, hun kunne ikke forklare meg hvorfor, men magefølelsen sa henne det. Hun er såpass godt utdannet og har så STORE kunnskaper at jeg velger å høre på henne. (hun klarte å stabilisere syklusen min - etter å ha pratet med meg i ti min visste hun hva jeg manglet - og vips! syklus på 27-29 dager, tydelig eggløsning, økt sexlyst, og ikke minst mindre menssmerter - ble gravid etter kort tid, men mistet dessverre... så fortsetter å prøve!!)

Hun anbefalte også:

- wild yam i dobbel dose etter eggløsning

- jerntilskudd - mangel på jern kan gjøre fruktbarheten lavere (husk å sjekke nivået først, det er ikke bra med for mye jern heller)

- magnesium - får livmoren til å slappe av (hjelper også hvis du har sterke menssmerter... og kramper generelt) - ta vanlig dose, større dose gir diare

Dessuten:

- prøv akupunktur!! Det har visst hjulpet mange.

- ikke bruk andre glidemiddel enn enten den sædvennlige du får kjøpt på apoteket (husker ikke hva den heter) eller evt rå eggehvite - ligner på el-slim og spermen trives i det

- soneterapi kan jo kan hende hjelpe

- ha troen på at det går - visstnok er det slik at en positiv innstilling gjør deg lettere gravid

- østers til mannen, gjerne også ginseng

- stress ned, det gjelder dere begge - økt stressnivå senker fruktbarheten

Og fortsett på folat, ta det regelmessig - bra for spiren når den endelig fester seg. I Norge er folat anbefalt ut første trimester, men i flere andre land anbefales folat-tilskudd til ammeperioden er over.

Kommer jeg på noe mer nå? hmmm... Nei, tror ikke det. Skal komme innom om jeg husker noe mer.

Jeg har fulgt alle rådene jeg nå har gitt. Jeg hadde ustabil syklus med mye ubehag. Jeg har nå stabil syklus osv som jeg skrev ovenfor. I tillegg FØLER jeg meg mer fruktbar, mer attraktiv og ikke minst rett og slett BEDRE. Jeg ble gravid i PP2 etter at syklusen var stabilisert (hadde gått på tilskudd i en måned før PP1), men mistet allerede etter drøye fire uker. Men nå vet jeg i alle fall at det går. :) Og det er jo en oppmuntring - så lenge jeg ikke mister flere ganger....

Lykke til alle sammen!!

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg som kom med alle tipsene, må bare si et par ting til:

Jeg har ikke fulgt ALLE rådene, jeg har fulgt rådene jeg fikk fra homeopaten min. Oppgraderer vel eventuelt etterhvert. Jeg hørtes jo helt på vidda ut når jeg leste gjennom.

Grapefruktjuice drikker jeg, men det har jeg alltid gjort. Beste som fins, det.

Og en annen ting: røyking kan visstnok redusere fruktbarheten. Vet ikke om det stemmer...

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

det var da mange råd på engang.. hehe. tusen hjertlig.. skal prøve dem alle sammen..

har litt vanskeligheter med å slutte å røyke da, i og med at jeg har røyka i over 10 år... hehe... men skal vel klare det oxo.. om ikke jeg klarer det i pp så i allefall den dagen jeg går til legen og testen er positiv!

men alt det andre.. skal prøves!!!! tusen masse takk!!!

Skrevet (endret)

Gjest: Tuuusen takk for oppmuntringen! Jeg er i gang med mange av de rådene du gir, for å prøve å få igjen menstruasjonen. Bare gått på tilskudd i 1 uke ennå, men nå ga du meg et godt håp om at det kan skje noe snart. ;)

Endret av iselin22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...